ORB

Ózd, Salgó teljesítve, de…

Steelvent Ózd Rally 2018 – ORB

Trencsényi József – Végh Róbert (Skoda Fabia R5)

Kezdjük azzal a napokban bejelentett hírrel, hogy az év utolsó versenye, a számotokra “hazai” Nyíregyháza Rallye lesz. Hogyan fogadtad a hírt?

Valóban csak idézőjelben nevezném hazai versenynek, mert habár a verseny központja itt lesz, de a gyorsaságik nem teljesen a város környékén lesznek, a belvárosi szakaszt leszámítva – kezdi az örömteli hír kommentálását Trencsényi József. Ettől függetlenül örülünk, hogy nálunk is lesz egy kis ralis történés és hogy nem kell majd szállásra vadásznunk. 🙂

Akkor térjünk vissza az Ózd Ralihoz. A verseny előtt csere történt a navigátor ülésben.

Igen, Verba Gabi most nem tudott eljönni a versenyre. Csak az utolsó pillanatban dőlt el a navigátor kérdés, egy ideig úgy tűnt, hogy nem fogok tudni rajthoz állni. Szerencsére azonban megtalálta gazdáját az anyósülés, Végh Robi személyében.

Előzetesen változatos versenynek ígérkezett a Steelvent Ózd Rally.

Változatos és a fiammal közös szervízcsapat miatt egyben bonyolult is. Igencsak megnehezítette a dolgunkat a két különböző helyszín, főleg mivel a navigátoromon kívül két szerelővel is kevesebben voltunk…

Az első nap igencsak hosszúnak ígérkezett a 11 gyorsasági szakasz megrendezésével. Hogyan sikerült teljesítenetek a szombatra előírt pályákat?

Igen sok volt a csúszás, több okból is, ami a legtöbb versenyzőre negatív hatással van. Az autó rendben volt. Szokatlan volt, hogy nem a megszokott ember diktál nekem. Habár jól navigált a beugrós navigátor is, de egy pici tartás maradt bennem, szokni kellett egymást.

Vasárnap Turánék felzárkózása miatt vesztettetek egy abszolút helyett, de látva az időiteket, egy biztonságos, taktikus versenyzést mutattatok be.

Vasárnapra már jobban összeszokott a trió, már a megszokott tempóban és stabilitással tudtam autózni. Nagy kockázatot nem volt miért vállalni, ettől függetlenül tudtunk gyorsulni folyamatosan, aminek a végeredménye a pozíciónk megtartása lett.

A tőletek “megszokott”abszolút nyolcadik helyen fejeztétek be a versenyt.

Úgy néz ki, kibérelték nekem ezt a helyezést. Természetesen a cél mindig egy előkelőbb végeredmény, de ha ettől hátrébb sosem végzünk, már kezdésnek jó. Szoros a mezőny, jók a csaták, nehéz megszerezni minden pozíciót.

CREDOBUS Salgó Rallye2 2018 

Trencsényi Vince – Pannuska Dávid (Ford Fiesta R2T)

Kezdjük a beszélgetést egy kellemes témával. A napokban bejelentették, hogy az év utolsó versenye a Nyíregyháza Rallye lesz. Hogyan fogadtátok a hírt?

Nagyon örülünk neki, nem utolsó sorban azért, mert végre nem a logisztika kitalálásával fog eltelni a felkészülésünk fele – kezdi a beszélgetést Trencsényi Vince. A Rabócsiringen kívül nem nagyon szokott itt motorsport rendezvény lenni, jól jön szerintem a városnak is egy kis rali. Egy kicsit tartok a hosszú etapoktól, meglátjuk hogyan sikerül majd összehozni a pályákat.

Mennyire tetszett a salgótarjáni szuperspeciál?

Meglepően jó volt, sokkal rosszabbra számítottunk. Sejtettük, hogy a gumikerülgetős prológoknál jobb lesz, ami egy elsőkerekes autóval valódi kínzás egyébként. Élveztük a szuperspeciált.

A vasárnap viszont igencsak kalandosan indult nektek, hiszen már az első gyorsaságin problémátok adódott a hideg gumik miatt…

A hideg gumik és a fékek hibája, valamint az én hibám összeadódott és az első kanyarban úgy megforogtunk, mintha valaki behúzta volna a kéziféket a kanyar közepén. Aztán a következő gyorsaságin ugyanezek miatt, plusz a sérült futómű miatt, egy lassítót is letaroltam az autó másik oldalával. Nyíl egyenes úton féktávon keresztbe állt az autó, szintén mintha kézit húzott volna valaki, azon kívül, hogy az úton tartsam, már nem tudtam mit kezdeni vele. Nagyon mérges voltam a hideg gumis rajt miatt, lehet jobb is, hogy nem írták ki a Rallylive-ra, amit a riporternek nyilatkoztam a stopban. 🙂

Rengeteg időt vesztettetek… Hogyan lehet verseny közben felállni a padlóról és tiszta fejjel gondolkozni a hátralévő gyorsokon?

A negyedik gyorsaságin már csak hatalmas rátartással mertem menni, nagyon csúszkált az autó hátulja kiszámíthatatlanul. A szervizparkban azt is felvetettük, hogy leadjuk a menetlevelet a hatalmas hátrány miatt. Elég sok idő volt számolgatni, gondolkozni. Végül úgy döntöttem, hogy óvatos tempóban folytassuk a versenyt, meg kell próbálni minél több pontot menteni. Elsősorban arra koncentráltunk, hogy a kategóriában a második helyet megtartsuk.

Folyamatosan gyorsultatok, de jelentősen már nem sikerült felzárkóznotok az abszolút értékelésben.

Minden szakasz előtt megbeszéltük a rajtban, hogy csak egy biztonságosat menjünk, érjünk célba. A powerstage-t még egy kicsit megnyomtam, kellett a plusz pont, kicsit méregből is mentem.

Az abszolút bajnoki cím kérdése még nyitott, de nem lesz egyszerű az év utolsó versenye.

Maximális teljesítményt fogunk nyújtani, nincs más választásunk. Szerencsére van egy kis idő a Fordot rendbe rakni, viszont nekem már Angliából kell majd hazautaznom a versenyre, emiatt nehezebb lesz a felkészülés.







Comments are closed.