Összetartó a magyar különítmény!

Merencsics Árpád a tavalyi év Mitropa Kupa Historic abszolút bajnoka, idén az új Lada VFTS mellett tette le a voksát. Eredetileg a Mitropa Kupa összes futamán szerettek volna rajthoz állni, de a járvány miatt újra kellet gondolni az idei évet. Árpival beszélgettünk a Casentino Rally előtt. 
Milyen hatással volt az idei évetekre a koronavírus?
– Sajnos nem úgy alakult a 2020-as évünk, ahogy első körben terveztük. Elmaradt több verseny és a Mitropa Kupa is törlésre került. Ez viszont nem jelentette azt, hogy az összes verseny, ami ebbe a naptárba bele volt kalkulálva, nem lesz megrendezve. Épp emiatt vagyunk most Casentino-ban.
Hétvégén a Casentino Ralin fogtok rajthoz állni. Egy kicsit sem féltek az elmúlt időszak történései után az olaszországi kirándulástól?
– Azt kell mondjam, hogy nem. Természetesen mindenki félti a szeretteit és nálunk is édesapám, illetve a másik szerelő barátunk is, úgymond a veszélyeztetettek közé tartozik, de úgy gondolom, azok után, hogy utána érdeklődtünk milyen a helyzet kinn, megnyugtató válaszokat kaptunk. Ha nagy baj lenne, nem jöhetnénk. Komolyak az óvintézkedések, de engedik ezeket a rendezvényeket a megfelelő keretek között.
Öt magyar páros adta le a nevezését erre a versenyre. Keresitek egymást a verseny előtt, egyáltalán szoktatok ilyenkor egyeztetni egymással?
– Természetesen, akit ismerünk, mindenkivel tartjuk a kapcsolatot. A Gyuriczky Zsoltiékkal egy szálláson vagyunk, a Kovács Zsoltiék nincsenek messze tőlünk, velük is tartjuk a kapcsolatot, illetve a Lászlóék csapatából én a Kulcsár Danit ismerem jobban, onnan vele tartom a kapcsolatot. Azt gondolom, hogy kinn is megfelelően összetartó a magyar különítmény!
Egy pár gyönyörű autó már versenyre készen áll a garázsotokban. Hogyan szoktad eldönteni, hogy melyikkel, hol állsz rajthoz? 🙂
– Köszönöm az elismerő szavakat, ez jól esik. Másrészt ez egy nagyon egyszerű kérdés. Eddig a Suzuki volt a fő csapás irány, volt Lancia is, de annak nagyon magasak a versenyeztetési költségei, viszont a Ladát úgy gondolom, meg lehet lovagolni Historicban és gyorsan is lehet vele közlekedni. Nincs rábökés a hétvége előtt, ha erre gondoltál volna! 🙂
Milyen tervek vannak erre a versenyre?
– Ami nagyon fontos, hogy sok tapasztalatot szerezzek a Ladával. Másrészt versenyezni jövünk, tehát mint mindenki más, nyerni szeretnénk. Ami viszont nekem fontos, hogy átguruljunk a célvonalon, mert akkor van teljesítve a verseny. Megpróbálunk nem csalódást okozni magyar részről! 🙂
Gondolkoztok az idei évben, hogy elindultok valamelyik hazai versenyen?

– Vannak tervek, ez is benne van a pakliban, de ezt előre nem tudom, mert szinte minden héten változnak a dolgok. Egy biztos, hogy amennyiben van lehetőségem, akkor fogok menni Magyarországon is az autóval! 😉

Partnetrek: Novics és Társa Közműépítő Kft., Nyilas GSM Kft., Szegecs Patrol Security Kft., Erkomm Kft., Kvalitás Kft., Gazda Trans Fuvarozási Kft., Heliglob Kft, Agrivál Kft., Erkomm Kft., Szedilbau Építőipari Kft.

Comments are closed.