Összességében egy szuper hétvégét zártak

Tordai Gábor és Farkas Martin számára nem úgy alakult az idei Baranya Kupa ahogyan előzetesen eltervezték, de a szuperrali szabályait kihasználva, mégis meglátták a komlói célt. A srácokkal beszélgettünk az idei évről és a Mecsekben rendezett  versenyről. 

Mit kell tudniuk az olvasóknak az eddigi autóversenyzői múltatokról?

Gábor: Esetemben túl nagy versenyzői múltról nem beszélhetünk, néhány amatőr versenyen vettem részt eddig. Viszont már tizennégy éves koromban megvettem az első Ladámat és azóta is volt már egy jó pár darab „utcai vagy hójáróm”. 2019-ig kellett várnom, hogy összeálljon minden, hogy rendes feltételek mellett tudjak versenyezni. Teljes szezont terveztem a minél több tapasztalatszerzés céljából. A Rallye3 körüli bizonytalanság miatt döntöttem a Rallye2 mellett, ami kifizetődni látszik, legalábbis a tapasztalatszerzés szempontjából.

Martin: Pár éve kezdtem MARB-on és benn ragadtam a rali világban. 🙂 Ez alatt az idő alatt leginkább amatőr versenyeken vettem részt, mint navigátor, viszont lehetőségem nyílt pár alkalommal ORB mezőnye előtt előfutni.

Mi történt veletek az Eger és a Miskolc Ralin?

Gábor: Az Eger Ralin való indulásunkkal egy nagy álmom valósult meg. Mióta az eszemet tudom, szinte az összes egri versenyen ott voltam, mint néző. Már nagyon vártuk a rajtceremóniát, viszont a ceremónia előtti szervizparkból kijövet, az időbeíró után sajnos műszaki probléma miatt nem tudtunk rajta részt venni. Emiatt csak szuperralizhattunk. Első versenynek tökéletes volt, tanultuk a slick gumival való közlekedést és az autó viselkedését, mivel a verseny előtt lett kész és nula kilométert tudtunk menni vele.
Miskolcon már végig a mezőnyben tudtunk menni, mely végén a 2WD kupa harmadik helyért járó kupát vettük át.

Martin: Én is nagyon vártam az első éles versenyt, melyből a Gábor által említett okok miatt „csak” egy teszt futam lett, amit azért nem bánok, mert nem volt rajtunk akkora nyomás. Fontos, hogy végig mentünk a pályákon és épségben sikerült abszolválni ezt a versenyt. A számunkra hazai versenynek számító Miskolc Rali nagy kihívásnak bizonyult, a legendás Bükk vidéki pályák miatt. Sok hazai versenyző is elvérzett már rajtuk, ezért nagyon izgultunk. Hatalmas öröm volt számunkra, hogy a végén kupát vehettünk át.

Székesfehérváron már az elején gondotok volt, Veszprémben pedig nem indultatok, a hozzátok elég messze elhelyezkedő Komlóra viszont eljöttetek versenyezni.

Gábor: Fehérváron sajnos már az első gyorsra vezető etap útvonalon észleltük, hogy valami nincs rendben a futóművel, Martinnak meg is jegyeztem, hogy ebből baj lesz. Sajnos félelmeink beigazolódtak a második gyorsasági felénél, egy balosba beestünk a fák közé. Körülbelül húsz perc alatt szedtek ki a nézők, ráadásul a futómű is sérült, így nem láttuk értelmét a folytatásnak és a szervizpark bejáratánál leadtuk a menetlevelet. A Veszprém Ralira szánt összeget sajnos az autó javítása felemésztette, így ki kellett hagynunk ezt a futamot. A következő Rallye2-es futam Komló volt, melynek nagy reményekkel vágtunk neki.

A prológra utcai gumikat tettünk fel a féltengelyek kímélése végett, viszont a rajtban odajöttek és ránk „ijesztettek”, hogy előttünk már három tengelytörés volt, így Martinnal megbeszéltük, hogy egy kilométer szórakozásért nem áldozzuk fel az egész komlói futamot, amit sajnos az első gyorsasági második kilométerééig tudtunk tartani. Már a rajtban éreztem, hogy valami nem stimmel a kuplunggal és sajnos nem sokkal a rajt után meg is adta magát. Este tíz után jöhetett be értünk a trailer, addig élveztük a friss mecseki levegőt és megtekinthettük a Mitropa kupásokat is! 😊

Ahogy beértünk a szervizbe a srácok azonnal nekiugrottak az autónak, melyet éjszaka fél háromra sikerült megcsinálniuk, ezúton is köszönjük az önfeláldozó munkájukat és hogy rábeszéltek, hogy folytassuk, mivel nekem teljesen elment a kedvem az egésztől. Másnap hulla fáradtan, de annál nagyobb lendülettel vágtunk neki a gyorsasági kilométereknek. Nagyon élveztük, nem volt rajtunk nyomás, mivel a mezőny végén mentünk, ahol kellett elvállaltuk, ahol nem volt muszáj, ott pedig nem. Volt szakasz, ahol a nézőket szórakoztattuk, a száraz pályákon, ahol megmelegedtek a gumik, ott viszont próbáltunk gyorsan menni és az időeredményeket figyelemmel kísérve folyamatosan gyorsulni. Összességében egy szuper hétvégét zártunk, az év talán legnehezebb versenyével.

Martin: A fehérvári fiaskó után nagy reményekkel érkeztünk a Mecsekbe, melynek sikeres teljesítéséhez minden feltétel adott volt. Mint ahogy már Gábor említette, a prológot teljesen elengedtük, próbáltuk a gyorsaságikra tartogatni a kocsit. A versenyünk hangulatát egyébként is beárnyékolta az az információ, amivel a prológ előtt szembesültünk, hogy egyik versenyzőtársunkat (akivel meglett volna a 2WD kategória) átsorolták P13-ba, így csak a 6-os kategóriában voltunk értékelve, ahol az R2-esek ellen semmi esélyünk nem volt egy A-s Zsigulival…  Az első gyors rajtjában szólt Gábor, hogy furán viselkedik a kuplung, de ekkor már sajnos semmit nem tudtunk kezdeni vele, bíztunk benne, hogy a szervizig kibírja. Sajnos nem így lett, ezáltal megpecsételődött a hétvégénk.

Szuperralival folytattuk a másnapot a mezőny végéről, tesztnek nem volt rossz, sőt magunkhoz képest nagyon sokat javultunk és ami a legfontosabb, hogy egy nagyon kemény verseny céljában ott tudtunk lenni. Ezúton szeretnénk megköszönni a szervizcsapat minden tagjának, ( Varga László, Polgár Péter, Bányász Olivér, Kis Roland) továbbá Bucsi Józsefnek, Kiss Péternek és Kiss Martinnak  az éjszakai szerelést és a másnapi munkát hulla fáradtan. Tompai Tominak pedig, hogy rendelkezésünkre állt péntek éjszaka a hiányzó alkatrésszel. Nélkülük már szombat délben itthon lettünk volna.

Az Ózd-Salgó Rallye közel lesz hozzátok helyrajzilag.

Gábor: Az Ózd-Salgó ralival kapcsolatban még vannak kérdések, mert rengeteget dolgozok, de mivel számunkra ez lenne az utolsó Rallye2-es verseny az évben, ezért megteszünk mindent, hogy ott legyünk a rajtban.

Ezúton köszönjük Orbán Norbinak a megbízható és erős motort, Jobbágy Krisztiánnak és csapatának az autó felkészítését, Varga Lászlónak, Polgár Péternek, hogy az összes versenyre elkísértek minket és néha erőn felüli munkájukat a szervizben! A családunknak a türelmet, hogy a versenyhétvégéken nélkülöztek bennünket, a reklámpartnereinknek pedig azt, hogy a segítségükkel versenyezhetünk.

BOGEN KFT., MB SZER KFT., MB SZER- BAU KFT., AXL EMELŐKOSÁR KFT., ZSONA DEKOR., DELUXE ABLAK KFT.

Comments are closed.