Olyat jöttek, hogy még a lábuk is remegett

Nagy Gáborék idei terveit is átírta a koronavírus, hiszen azokat a versenyeket, amiket az év elején beterveztek, sajnos nem rendezték meg… Az écsi Rábaringen próbálták formában tartani magukat, és megmozgatni az autót, majd úgy döntöttek, hogy elindulnak a Vértes Ralin. Gáborral beszélgettünk a Rally1-es verseny után. 

A tavalyi Mikulás Rally után beszélgettünk utoljára. Mi történt veletek, ültél azóta a versenyautóban?

– Igen, akkor beszéltünk utoljára! Mi is, mint szerintem sok mindenki, a márciusi Eger Ralira készültünk, de sajnos mint tudjuk, felülírt mindent a ” vírus “… De a VFTS elkészült addigra, mire lefújtak mindent, hála a jó égnek, itt nálunk a Rábaringen volt lehetőség, hogy tesztelgessünk, próbáljuk a kocsit, magunkat, meg a gumikat, úgyhogy mi nagyon sok munkát raktunk bele, hogy felkészüljünk száz százalékban az első aszfaltos versenyünkre. Én úgy érzem, hogy sikerült is, de még nagyon sokat kell fejlődni és sok kilométer kell még ahhoz, hogy a 12-es csoport elejében tudjunk lenni.

Általában a murvás versenyeket szoktátok előnyben részesíteni, most mégis leadtátok a nevezéseteket egy aszfaltos versenyre.

– Nagyon szeretjük a murvát, de szerintem a PSZA-nál mindenki… 😁 Az év elején nagyon örültünk, amit a versenynaptárban láttunk. Veszprém, Zalaegerszeg, de semmi nem lett belőle, így átgondoltuk a szezonunkat és arra jutottunk, hogy a Vértes Ralin elindulunk. Sokat készültünk rá, mind a csapat, mind én, mentálisan és fizikailag.

Milyen tervekkel kezdtétek a versenyt, hová vártátok magatokat a kicsit sem gyenge 12-es kategóriában?

– Nekünk a cél az volt, hogy tanuljunk egy éles futamon, hogy milyen is egy igazi ORB-s, aszfaltos rali. Gyakorlatilag csak a kilomértergyűjtés volt a cél és a tapasztalatszerzés.

Halljuk tőled pár mondatban, hogy mi is történt veletek a verseny folyamán.

– Az első körben azt hittük, hogy üzemanyag-ellátási problémánk van, mert a felső fordulat tartományban elfogyott a kocsi ereje, így sok másodperc bennmaradt a gyorsaságikon, aztán a szervízben kiderült, hogy egy kis gyújtás probléma volt a hiba, amit kijavítottak a fiúk és utána minden jó volt a második körben. Még a lábunk is remegett, olyat jöttünk! 😆 Természetesen magunkhoz képest… A harmadik körben csak az utolsó gyors volt izgalmas, mert a lámpasorunk ismét megadta magát, így csak reflektorral tudtunk menni, ami semmire való nem volt, úgyhogy van mit még fejleszteni a kocsin, de a lámpán kívül minden jó volt. Nagyon jól felkészítették a PSZA-s fiúk a kocsit. Köszönöm nekik még egyszer!

Mennyire feküdt a “csomagotoknak” az aszfalt?

– Az első versenyem volt aszfalton, szerintem nagyon jól sikerült, a beállítások megfelelőek voltak, és ami a lényeg, egyben hazavittem a kocsit. 😄

Következik a Nyíregyháza Rallye, majd a kedvencetek a Mikulás Rallye. Hol láthatjuk indulni a párosotokat?

– Nyíregyházára maximum csak nézőként megyek, de a Mikuláson természetesen indulunk, mert az már hagyomány nálunk és a csapatnál, de még előtte tesztelünk murván, úgyhogy amikor tudunk, beleülünk a kocsiba, hogy gyűjtsük a versenykilométereket, meg a tapasztalatot.

Köszönöm életemnek, Raminak és kisfiamnak, Ádinak, hogy szurkolnak és támogatnak, családomnak a szurkolást!

Szponzoroknak: GN Group Kft., Trenaker Kft., Eurokardán Kft., Új Zöldfa Étterem és Bár, Nelly Sped Kft., LTL Log Kft., SZRV Racing Kft., Kasza Zoltánnak, Kormos Ádámnak, Tominak és Józsibának a finom ételekért, SFR parts Kft., és a PSZA Motorsportnak (Árpi, Arnie, MIKI, Bence, Jani, Ticse) a tökéletesen felkészített autóért és mindenkinek, aki szurkolt nekünk!!!

Comments are closed.