“Nincs az az isten, hogy kiszálljak a játékból.”

M6LOG Int. Baranya Kupa 2017 – Rallye2  | Marton Zoltán / Horváth Krisztián (Renault Clio)

Mielőtt rátérnénk az M6LOG Int. Baranya Kupa 2017 történéseire, egy pár mondatban foglaljuk össze az idei éveteket.

– Röviden? Gáz. Versenyzés szempontjából nem volt értékelhető történés… Az első nagyon óvatos versenyünkön célba értünk, azóta pedig csak bukdácsolunk. Négy egymást követő technikai hiba miatti kiesés már nehezen dolgozható fel fejben… Ha jobban átgondolom a dolgokat, azért találok benne pozitívumokat is. Bár sosem értünk célba, de megismerkedtünk a rendezvényekkel, minden helyszínen alapos, jól használható itinert írtunk, embereket ismertünk meg, továbbá sokat utaztunk és szép tájakat láttunk…

Hogyan készültetek ennyi sikertelen verseny után a Baranya Kupára és a nagy melegre?

– A felkészülésünk is az idei versenyzésünkben megismert, parádés módon folyt… Az autó megkapta az új A-s váltót, hogy kicsit faragjunk a technikai hátrányunkból. Sajnos kiderült, hogy két fogaskereke gyártási hibás, ezért ki kellett venni. Majd elutaztam nyaralni egy hétre, így a verseny előtt két nappal sikerült visszaszerelni a gyári váltót az autóba. Persze a korábbi kiesésünk miatt kapott az autó szép új kinyomócsapágyat és kuplungtárcsát is. Akkor azt hittem, hogy minden pöpec… A nagy melegre nem különösebben készültem, hiszen az autóm messze földön híres a benne lévő, jól működő digit klímáról… Ez most is tökéletesen funkcionált. Ezt az etap-biztonsági felszerelést nagyon jól tudtuk hasznosítani. 😊

 

Az első nap elején még minden szép és jó volt?

– Igazából minden rendben volt, a saját tempónkat hoztuk, nem mentünk se gyorsan, se lassan, célba akartunk érni… Hébe-hóba volt problémám a 3. sebességi fokozat bekapcsolásával, de akkor még azt hittem, hogy csak én bénázok…

A nap végére viszont újra kibabrált veletek a technika ördöge?

– Hát igen. A gondok a prológ után kezdődtek, amikor egy szép facsavar feje kandikált ki a bal első kerekünkből, de végül úgy döntöttem, hogy nem szerelünk kereket, ezzel megyünk a gyorsaságira. Gondoltuk, hogy a sebesség majd vulkanizálja és lezárja a lyukat. Egyébként ez jó döntés volt, mert kibírta a kerék, de azért kissé felment a vérnyomásom… A kuplunggal nem volt mit tenni, a gyorsasági közepén beesett a pedál. Amíg még volt olaj, addig pumpálgattam, utána befeszegettem sebességbe, hogy célba érjünk, de azonnal tudtam, hogy a kinyomó csapágy ment szét, nem tudjuk megjavítani, ezért másnap nem fogunk tudni menni…

Nem szeretnek téged ezek a francia autók… 🙂 

– Valójában nagyon peches voltam ezeken a versenyeken. A Peugeot jó kis autó, de korábban nem ment még murván. Voltak hiányosságok a murvára való felkészítésben. Most, hogy „teszteltem” az autót és megjavították a feltárt hiányosságokat, már valószínűleg kibírná a következő versenyt. A Renault két hibamentes szezont teljesített, majd Fehérváron szétment a kinyomó csapágy. Egy gyári csapágy volt benne, ki tudja mióta, természetes kopásnak véltem. De kiderült, hogy hézagolási probléma volt, nem csapágycserét kellett volna csinálni, hanem megfelelően összepasszítani a szerkezetet. Úgy vélem, hogy javítás után többé nem lesz ilyen gondunk.

Fel a fejjel és kezditek a felkészülést a Budapest Ralira?

– A Budapest Ralin biztosan nem veszünk részt. De nem azért, mert elment a kedvem, hanem ellenkezőleg. Nincs az az isten, hogy kiszálljak a játékból, mikor vesztésre állok… Elkezdtük építeni az erősebb, jobb, megbízhatóbb autót a következő szezonra. Ha elkészül addig, akkor Mecsekre már megyünk előfutni. Ha nem, akkor már csak jövőre leszünk ott az összes Rallye2 versenyen. Jövő év végén dobogóra akarok állni a kategóriában!

Köszönöm Gombos Róbertnek, Derkics Péternek, Horváth Krisztiánnak, Doleschall Istvánnak és Lőrincz Csabának, hogy a sz@rban is kitartottak mellettem! A mostaninál is jobban el lennék kenődve, ha nem lenne az Euro-Lock, a www.munkaruhazat.hu, a www.hajtastechnikabolt.hu , az AVIA Benzinkút Szombathely, a KO-HO Autófény, a Codex csapágy és a Dickies.

Aki végig olvasta a cikket küldjön nekem egy üzenetet Facebookon, küldök neki ajándékot!

Comments are closed.