Nem megszerezni, hanem megtartani lesz nehéz az első helyet!

Lendvai Pistike és navigátora Madár Tibor szinte berobbant a Rallye2 élmezőnyébe az Eger Ralin. Szerencsére az autó miskolci versenyen is jól viselkedett, az időjárás pedig többe-kevésbé kedvezett a párosnak. Nagyon tetszett nekik minden pálya, de legfőképp a Garadna illetve a sátai gyorsasági volt a kedvenc. 

Kijelenthetjük, hogy az Eger Ralin berobbantatok a Rallye2 élmezőnyébe. Sokan gratuláltak, kerestek azóta?

– Mondhatni igen, berobbantunk. 😀 Igazából, ha jó eredményt akarunk év végén elérni, ahhoz muszáj robbantanunk. Mindig megpróbáljuk a maximumot kihozni.

Az előző verseny után átfogalmaztátok magatokban az idei terveket?

– Az idei terv ugye az, hogy induljunk minden versenyen és a lehető legjobb eredménnyel zárjuk a versenyeket. Én nagyon sokáig nem indultam sajnos versenyen, nekem emiatt még nagyon sok kilométert kell menjek. Érzem magamon, hogy még nem vagyok a „régi” formámba.

Mennyire tetszett a prológon való körözgetés a több ezer néző előtt?

– Nekem nagyon tetszett. Volt már szerencsém menni 2004-ben a miskolci salakon. Úgymond egy bemutató futam voltam. Akkor még egy Peugeot 205 GTI-vel mentem. Már akkor is szerettem. Az meg, hogy milyen sokan voltak, az nagyon felemelő érzés! 🙂

Szombaton az első bükkszentkereszti gyorsaságin mintha egy kicsit bealudtatok volna, hiszen majd 22 másodpercre voltatok a szakasz győztesétől…

– Uhh… Az első gyorsot szerintem hagyjuk is. 😀 Bealudtam, párásodott az ablak és a slick gumi se fogott, de miért is fogott volna a slick a vízen??? Nagyon óvatos voltam. Szinte csak legurultunk, nem kockáztattam. Nagyon sokat hagytam bent…

Utána a mályinkai gyorsot behúztátok, de kaptatok egy perc büntetést.

– Igen. Sajnos hibáztunk. Ezért is mondom azt, hogy gyűjtenünk kell a verseny-kilométereket. Egy korai érkezésünk volt. Nagyon idegesek voltunk, de megbeszéltük, hogy kivárásra megyünk és célba érünk. Mert a bajnokság miatt minden pont számít. Mivel száradt a pálya, mi pedig slickel mentünk, így ez nekünk kedvezett.

Majd következet számotokra egy őrült menet, amikor is több gyorsaságit nyertetek és feljöttetek a verseny végére az abszolút harmadik helyre!

– Négy gyorsaságit nyertünk. Nagyon nem volt egyszerű. Voltak olyan helyek, ahol a sártól nem láttuk a kanyart. A sátai gyorson le is estünk az útról. Ott egy picit megütöttük a futóművet és kaptunk egy lassú defektet. Utána Parasznyán is csúsztunk egy nagyot, de azt megfogtam. Néztük az időket és láttuk, hogy jövünk fölfele, aminek nagyon örültünk. Sajnos sok ellenfelünk kiesett. Tőzsér Áronnal a végére hatalmas csatákat vívtunk. A legkevesebb különbség a garadnai gyorson volt, 18,4 kilométeren 0,3 mp maradt le. Szinte semmivel. Az utolsó gyorson Trencsényi Vincével harcoltunk meg az abszolút második helyért. De lemaradtam 0,7 mp-el. Nem csüggedtünk, mert így is nagyon sok pontot hoztunk el.

Bár ezt a verseny fölényesen kellett volna nyernetek, azért nem lehettek elégedetlenek, hiszen vezetitek a bajnokságot!

– Ebből is tanultunk! Vezetjük a bajnokságot öt ponttal, ami nagyon kevés, de ez minket nagyon motivál, hogy ott tudjunk maradni az első helyen.

Köszönöm a családomnak, barátaimnak és a szponzoraimnak: Pro-Tech Holz Kft., Hungarospa Hajdúszoboszló., Szupertank Kft., MEW COMPANY Kft., Gorzo Hungary Kft., Balázs-diák Kft., Hankook versenygumi és File Gábornak., Prodest-Reditum 2014 Kft., Bent Ray Kft., Hibján Jociéknak, Varga Gábornak és az East Motorsportnak!


Comments are closed.