Nehéz verseny, sok problémával

M6LOG Rallye Sprint 2017  – Kállai Tamás / Lakatos Miklós

Hogyan készültetek a M6LOG Rallye Sprintre?

– A bakonyai futamon hibamentes volt a kocsink, így különösebb felkészülést nem vett igénybe a mostani verseny – kezdi a beszélgetést Tamás. Átnéztük a csavarokat, meg kapott négy darab új Yokohama A539-es gumit. Aztán mehettünk is újra csatába.

Versenyeztél már valaha sötétben?

– Régebben sokkal több éjszaki futam volt. A nyugati régiónak is voltak éjszakai futamai. Még murvás is. Természetesen szinte az összesen indultam, így mondhatom, hogy sokat mentem sötétben. Nem a sötét miatt izgultam, hanem a számunkra ismét teljesen új pálya miatt.

Sajnos nem volt problémamentes a versenyetek…

– Sajnos egyetlen egy értékelhető gyorsaságit sem tudtunk teljesíteni. Az elsőn egy hatalmas kátyú úgy megütötte az autó jobb elejét, hogy teljesen elment a futómű. Majd mérgemben a körgyors murvás rövid részét kicsit túltoltam, így ott kaptunk még egy bal első defektet. Így teljes volt az “öröm”. Majd a stopban érkezve éreztem, a fék sem az igazi. A szervizben kiderült, hogy el van repedve a munkahenger elöl. A szerviz csodás munkát végzett. Rendbe rakták, de sajnos a futómű nem lett tökéletes, mivel nem volt elég időnk a szervizben mindenre. Majd jött a második gyors, ahol egyből a rajt után valami történt, mert a kuplung elkezdett csúszni, de annyira, hogy azon izgultam csak érjünk le, no meg persze vissza. Mert akkor nem volt a két gyorsasági között szerviz. Így a harmadik gyorsot már a rajtban vészvillogóval kezdtük. Majd a szerviz ismét csodás gyors munkát végezve, ezt a problémát is megoldotta. Így eltudtunk rajtolni a maradék két szakaszon is. Ott már csak az volt a cél, hogy behozzuk az autót. 

A végén azonban sikeresen célba értetek.

– Végül célba értünk, ami a szervizcsapat érdeme. Ezt a versenyt most ők nyerték meg.

Az igazi csapat!

Sajnos újra kevés nevező volt… Te mivel magyaráznád a versenyzők távolmaradását?

– Sajnos kevesen voltunk nevezők. Nem tudom megmagyarázni, miért volt ez… Sokan nem szeretik ezt a pályát, de ahogy Markó Tibi ezt összerakta, az több mint profi. Amatőr szinten ilyen változatos versenyen, ahol több féle szakasz van a körgyorstól a 10.5 km-es éjszaki gyorsig, nem nagyon volt még. Így viszont van egy érzésem, hogy nem is lesz már.

Hol láthatunk legközelebb versenyezni?

– Megkezdtük a felkészülést a nyugati régió oroszlányi futamára. Most sajnos lesz is mit csinálni az autón az elkövetkező hetekben. De ott leszünk!

Hatalmas köszönet a szerviznek: Kovács Öcsike, Kovács Peti és nagy-nagy köszönet az önzetlen helyi srácoknak, akik segítettek a szervizben.

Köszönet a támogatóknak: VPT Group, Innovativ Group, Luxor Auto KFT.,  VPTCaravan.

Comments are closed.