Néha elgurult a gyógyszer…

Da VINCI Rallye Sprint az EURO ONE Kupáért – MARB futam

Szabó Zsolt – Ratting Tamás (Suzuki Swift)

Mi történt veletek a Da VINCI Rallye Sprint az EURO ONE Kupáért – MARB futamon?

– Alapjából véve azt kell mondanom, hogy pár apróságot leszámítva, minden rendben volt. Ratting Tomi ugrott be az utolsó versenyre, vele korábban versenyeztem már pár évet együtt, kicsit nosztalgiáztunk most. Előkerültek a régi sztorijaink bőven. Visszagondolva például egy geresdlaki, bakócai, vagy a kurdi versenyre… néha csoda, hogy még élünk – kezdi a beszélgetést Zsolt..

Melyik irányban tetszett jobban a pálya és miért?

– Nekem mindkét irányban tetszik, körülbelül hazainak mondhatom, hiszen egész évben rengeteget vagyunk Orfűn és a környékén. De lehetne még egy pár kilométerrel hosszabb, sajnos mire bemelegszünk már meg kell állni. Igazából nincs olyan pálya, ami nem tetszik, mert amíg van lehetőség menni, addig élni kell vele. Egyedül a strandparkoló nem hoz lázba. Az összes versenyen utáltam.

Ezen a versenyen a 3-as kategória második és az FWD2-1600 kupa negyedik helyét sikerült összehoznotok. Volt még benne, vagy most ennyi volt ebben a csomagban?

– Nézd, a jelenlegi konstrukcióban még nem versenyképes az autó az A-s Gti-kel szemben, hiszen konkrétan N-es, csak egy utcai 16 szelepes motor van benne. Meg kell szoknom többek között azt is, hogy valamilyen okból hamarabb felkeményszik a fék, ha balozom, egy kicsit öblögetősebben kellett fékezgetni, de majd valamit kitalálunk rá. De ebben a csomagban most valóban ennyi volt, 1-2 másodperceket még lehet benne találni, de akkor nem 10-et kapunk az előttünk menőtől, hanem 8-9-eket. Nem oszt, nem szoroz.

Még nem hivatalosan az RSK N1 első helyén, illetve a 3-as kategória második helyét szereztétek meg az éves értékelésben. Elégedett vagy az idei évetekkel?

– Ennél jobbat kívánni sem lehet, hiszen végig tudtuk csinálni az évet. Bár sajnos az értékelésből a fene se tudja, hogy mi lesz, melyik futamon, ki hány pontot kap. Senki nem tud semmit. Lassan meg már jövőre van… De annyira nem is izgat. Maximum majd összeülünk „N-esek”, veszünk egymásnak serleget és elmegyünk buliba.

Mi volt az év legnagyobb sztorija, amit átéltetek verseny közben?

– Nagy kalandok nem voltak. Próbáltunk a határon menni minden versenyen, volt, ahol sikerült, volt ahol kevésbé. Minden versenyen volt olyan mozzanat, amire szívesen emlékszem vissza, de úgy kiemelni nem tudok semmit. Most például az utolsó gyorson úgy ugrattunk be a parkolóba, hogy a kartervédő ütötte szét a leömlőt. Magyarbólyban az első gyorson szembe jött velünk a mentő. Néha elgurult a gyógyszer, de az kell, hisz kicsit mindenki őrült, aki versenyzik, ezért szeretjük.

Mit hozhat a 2018-as év a számotokra?

– A lendület nagyjából megvan, ebből nem is szeretnék viszább venni, télen készül ebből a motorból egy kicsivel erősebb, hogy még élvezetesebb legyen utcai gumival. Slicket nem szeretnék, szeretem, ha izeg-mozog alattam az autó és én irányítom, aztán vagy sikerül, vagy nem, hadd lobogjon. Meg én úgy gondolom, hogy a jelenleg RSK-be nem kell a slick. Legyen az RSK egy belépő szint, ami mindenkinek maradjon elérhető, ne hat darab gumi vigye el az éves költségvetés felét.   

Köszönjük támogatóinknak:
ÁGI-FON KFT., PRESTING ZRT., AKTÍVHÁZ ZRT., BG MÉRNÖK ZRT., VIRIDIS-ÉRTÉKADÓ KFT., BASE-INVEST KFT., KONSTRUKTOR ÉPÍTŐ KFT., PLAN-DENT KFT., TEJ-EXPRESSZ, VALIDA KFT., FRIGO-EXPERIENCE, KENGURU KONTÉNER, CSONKA F-TRANS.

 

Comments are closed.