Meglepetésként érte őket a jó eredmény

Oláh Zoltán az idei évben kezdett megismerkedni a ralizás világával és a Baranya Kupa után a Mecsek Ralit is sikeresen és eredményesen teljesítette. Utóbbi versenyre ismét egy rutinos navigátort ültetett maga mellé az anyósülésre Szilassy Arnold személyében. A jó és nem várt eredmény pedig nem is maradt el. 

Mesélnél valamit az eddigi autóversenyzői pályafutásodról?

– Nagy pályafutásról még nem beszélhetünk, ugyanis idén áprilisban ülhettem először autóba a Solid Racing Team jóvoltából, egy sárisápi teszt alkalmával – kezdi a beszélgetést “huncut mosollyal” az arcán Zoltán. Egy hónappal később már a Rába Ringen egy egész napos teszttel folytattuk a felkészülést a Rallye2-es bemutatkozásra. Az első nagyobb megmérettetés a Baranya Kupa volt, ahol Schmidt Ádám segítette a versenyzésemet és az előkelő második helyen végeztünk a kategóriában!

Egy Seat Ibizával versenyzel, ami nem egy mai technika!

– Igen, egy 1999-es Seat Ibiza Cupráról van szó! Szinte teljesen széria az autó! Baranya Kupán voltak gondjaink a fékekkel, ugyanis a gyorsok végére elmelegedtek. A verseny után kapott új fékeket, így még barátságosabb lett! Elmondhatjuk, hogy ez a legnagyobb fejlesztés az autón a szériához képest. Még azért tart az ismerkedés, de egy nagyon jóindulatú kis autóról beszélhetünk!

Egy rutinos navigátor diktálja neked az itinert Szilassy Arnold személyében!

– Baranya Kupa után a Mecsek Ralira is sikerült egy tapasztalt és rutinos navigátort magam mellé ültetni. Ismét csapaton belülről jött a segítség. Arnold nagyon sokat hozzá tudott tenni, hogy eredményesen fejezzük be a versenyt! Sokkal nyugodtabban mentem ki a gyorsokra úgy, hogy csak a versenyzésre kellett koncentrálnom! Nagy segítség egy jó navigátor, főleg egy kezdőnek.

A csütörtöki nap egy prológgal kezdődött, pénteken meg a saras pályákkal folytatódott az 53. Mecsek Rallye!

– Nekem személy szerint nagyon tetszett a prológ! Széles mosollyal teljesítettük a bóják közti szlalomot! Arnold keze néha rátapadt a kézifékre, ezzel is egy kis plusz mosolyt csalt az arcunkra. Kicsit tartottam az esőtől, mert nem tudtam milyen állapotba lesznek a pályák pénteken. Gumival sem igazán készültünk az esőre. Bíztam benne, hogy pénteken nem fog esni és a kezdeti saras részek idővel felszáradnak.

Mi történt veletek a következő hat gyorsasági szakaszon?

– Az első gyorson egy saras féktávnak sikerült megviccelnie, itt meg is forogtunk. Egy kicsit le is csúsztunk a pályáról, de szerencsére tovább tudtunk menni. Ezek ellenére a gyors végén a kategória második helyén találtuk magunkat. Pécsváradon is sikerült jól átjönni, nagyon élveztem az erdei pályákat. A második körben sajnos már nem adta ki ennyire. Történt ugyanis, hogy egy a szervizbe tartó etapot lehetetlen volt időben teljesíteni a délutáni csúcsforgalomban. Arnold mondta, hogy ne szabálytalankodjunk, ne rohanjunk, úgyis jóvá fogják írni az időnket, ami így is lett. A többiek, akik mögöttünk rajtoltak nem így gondolták és az ideális idejüket szem előtt tartva rohantak az időellenőrző pontra. Ennek következtében három autó is megelőzött minket. Ebben a sorrendben jöttünk ki a szervizből, így a gyorsokon is elénk kerültek. Amivel nem is lett volna baj, csak sokkal lassabbak voltak nálunk. Kértük a két perces rajtoltatást, de még így is utolértük őket a gyorsokon. Ezzel el is dőlt, hogy mi a kategóriánkban csak visszaeshetünk. A sötét is új volt számomra, sosem mentem még lámpasorral. Szerencsénkre a defektet sikerült elkerülnünk a hétvége folyamán, aminek nagyon örültem, mert hallottuk, hogy nagyon sokan emiatt vesztettek rengeteg időt és pozíciót.

Az abszolút tizedik hely igencsak vállalható eredmény!

– Nagy meglepetés volt számomra is ez az eredmény. Azt leszámítva, hogy a körülmények nem nekünk kedveztek a második körben. Természetesen nagyon örülök a 2WD második, valamint az abszolút értékelésben szerzett eredményünknek. Köszönöm a csapatomnak és mindenkinek, aki hozzásegített a hétvége remek eredményéhez!


Comments are closed.