ORB

Most valahogy nem akart összeállni

Berkiéknek a tavalyi Ózd Rallye nem sikerült a legjobban és nagyon bíztak benne, hogy az idei már problémamentes verseny lesz a számukra. Sajnos nem így lett… Gáborral beszélgettünk a versenyük történéseiről. 

Melyik pályát vártátok a legjobban és melyiket a legkevésbé a Steelvent Ózd Ralin?

Legjobban a Zagyvaróna-Ceredet vártam. Mindenki mondta, milyen jó és taktikás pálya, mi még nem mentünk rajta. De mindegyiket vártam, szinte mindegyik új pálya és szeretem az újakat. Mindig azt gondolom nincs jobb, mint eddig, de aztán csak lesz. A királdi körgyorstól tartottam, mert tavaly ott csaptam le az olajhűtőmet és elfolyt a motorolaj. Így csapágyas is lett a motor. 😤😤

Az első nap reggelén rengetegen panaszkodtak a hideg gumikra és ez sajnos nektek is problémát okozott a verseny elején…

A gumi az valahogy mindenkinek rossz volt, ahogy hallottam, de nekünk nemcsak az első gyorson, hanem szinte mindkét napon. Körülbelül négy éves gumikkal mentünk, hiába nem volt még kocsin, de bemelegedni és tapadni nem akart! Ezt nagy hiba volt felrakni. Egy gyorson sem tudtam hibátlanul menni a két nap alatt. A másodikon (az első etap lett) meg is forogtunk. De aztán igazából a végére jól sikerült így is az eredmény.

Aztán hogyan folytatódott a szombati napotok?

Szombaton rengeteg etap volt, még este is az utolsón rajtolni akartunk és lefújták, hogy ez is etap, a nézői mozgás miatt. Néző szinte már alig volt. Persze az R5-öknek és a Mitsubishiknek még pont nem lett etap… 🤣 Pedig az a gyors nagyon kellet volna nekünk! Később hallottunk olyat, hogy kilenc óráig volt a pálya bérelve. 😤 A rendezőség nem volt a toppon… Az azelőtti gyorson egy Mitsubishi mellett álltunk meg, mert beesett az árokba és nem volt kint az OK táblája. Ezen sem tudtunk menni egy jót. 😩

Vasárnap sikerült egy jóízűt versenyeznetek?

Vasárnapra ugyanezek a gumik maradtak. Első nap megkaptuk a második helyet, az első és a harmadik hely is messze volt tőlünk, így ezt be kellett osztani. Igazából így a bajnokság vége felé már kockáztatni nem lehet és nekünk a biztos második hely nagyon jó!

A kategóriátokat megnyertétek és az abszolút értékelésben is “becsúsztatok” a legjobb húszba.

A BMW kupában megkaptuk a 10 pontot, de úgy, hogy aki első lett ő egyedi rajtengedély miatt nem lett értékelve! Igen, becsúsztunk meglepő is volt, hogy ilyen jó helyen végeztünk abszolútban. Szerintem sokan kiestek előlünk.😄 Vittek is minket “bontani”, mondtuk is mit keresünk mi itt a fullos kocsik között a kis BMW-nkel. 🤣 Be voltunk rezelve, mert még nem voltunk ilyenen sem, nem tudtuk, hogy zajlik ez. De minden rendben volt, sőt kiderült “kicsit” túlsúlyban vagyunk. A megengedett minimum 1300 kg helyett, több mint 1500 kg az autó. 😂

A Baranya Kupán bekerült szekvenciális váltó újra hozta a hozzáfűzött reményeket?

A váltóval is szinte minden rendben volt. Pár sporttárs panaszkodott, hogy verseny közben elromlott a kijelző és jó lenne tudni, hogy hányadikban vannak. Nem tudom ettől gyorsabban lehet menni?! Mert nekünk még sosem volt jó! 🤣 A váltóból az olaj dőlt egy szimeringnél, így mindig a szervízben öntöttünk utána. De brutál nagy élményt ad!
Összességében a tavalyi Ózd-Salgó ralihoz képest, ez sem volt nekünk a legnyugisabb verseny. Sajnálom, hogy valahogy nem állt össze az egész és nem tudtunk egy jóízűt autózni, mert a pályák mindkettőnknek nagyon tetszettek. Elhagytam két maszkot a verseny alatt. Szombat este 11-kor derült ki, hogy a szállás 60 km- re van, keresni kellett egy közelebbit. Mire ágyba kerültünk éjjel 1 lehetett és 5-kor kelni kellett. Sokat nem pihentünk. De ez ilyen, egyszer minden ok, egyszer meg még ha műszaki hiba sincs, akkor sem akar összeállni. Majd talán jövőre.

Köszönet a családnak, barátoknak, a támogatóknak Macon Winch, Alaska Ice, Gagarin Autó Kft., a szervízcsapatnak és az otthoni szerelőknek Siminek és Gábornak, hogy a kocsit mindig jól felkészítik.


Comments are closed.