Mohács büszkesége és a rutinos róka egy autóban

Hazánk egyik legnépszerűbb pilótájával és újdonsült navigátorával beszélgettünk, hogyan tervezik az idei évet. Nem kell a ralit szerető embereknek egyikőjüket sem bemutatni, Szauer Gergőről és Kerék Istvánról van szó. Elkezdődött az életükben valami új, ami már Egerben elkezdődött volna, de az élet átírta ezt. 

Szauer Gergő: 

Új autó, új remények…hol tervezitek idén az indulást és honnan az autó? 
– Az autót egy korábbi ismeretség és ebből adódó lehetőség hozta. Az indulást a Magyar Bajnokság futamain tervezzük elsősorban.

Miért pont Ford, és hogyhogy nem Rácz Laci? 
– Mert a Peugeoton kívül a Fordnak van számunkra is elérhető R2-es autója. Rácz Laci továbbra is a legjobb barátom, de úgy hozta az élet és a lehetőségeink, hogy idén más felállásban próbálok meg versenyezni.

Szerinted mivel tud segíteni/jobbá tenni Kerék Pisti? 
– Segíteni rengeteg dologban és dologgal segít már most is, hogy mivel tudott jobbá tenni év végén szívesen elmesélem majd.

Milyen hangulatban teltek az első közös méterek? 
– Sajnos nem volt alkalmunk még egy autóban versenyezni, de jól kijövünk egymással.

Hová várod magatokat ezzel az autóval? 
– Sosem mentem még ilyen Forddal nem tudom mire lehetek képes vele, de bízom benne kiderül.


Volt már Lada, Mitsubishi, Peugeot 208 és R5 – ös Skoda is. Miben lesz szerinted más ez az autó? 
– Nem tudok erre épkézláb választ adni, hisz nem mentem még az autóval semmilyen körülmények között, butaságot vagy valótlant pedig nem szeretnék mondani. 🙂 

Mit üzensz a szurkolóidnak? 
– A szurkolóknak köszönök minden egyes biztató szót és a szeretetüket! Tartsatok ki, előbb utóbb úgyis beindul a cirkusz!


Kerék István: 

Mikor versenyeztél utoljára itthon? 
– A 17-18’as Mikulás Rallykon indultam utoljára, illetve a Turi Tomival egy Nyíregyháza előfutás. Ennyi volt mostanában. Igazából a murva miatt mentünk itthon. Úgy telt rengeteg év, hogy szinte nem volt murva verseny, kivéve talán 2015-ben, mikor a Waldviertel volt az ERT döntő, ugye akkor mentünk murván. Amúgy szinte csak aszfalton mentünk és azért nagy élmény egy ilyen R5-össel murván menni, azért is mentünk a Mikuláson a saját szórakoztatásunkért. De a bajnokságunk, a horvát bajnokság illetve az osztrák is nagyrészt aszfalton zajlott, rengeteget mentünk rajtuk, mindig kell egy kis változatosság.

Hol terveztek az éven? 
– A tervet már átírta sajnos az élet, a magyar bajnokságot szerettük volna csinálni Egertől kezdve, illetve volt több opció, ha Peugeottal megyünk akkor csak a kupa versenyein, ha nem azzal, akkor nyilván több versenyen, és így egy teljes szezont szerettünk volna csinálni itthon egy R2-es autóval. Most már az a része eldőlt, hogy Fordozunk, kicsit zavar, hogy így alakul. Amint meg tudnak rendezni egy futamot, mi ott leszünk! 

Hogy jött a Gergővel való közös munka lehetősége? 
– Egyszerűen felhívott telefonon, és megkérdezte, hogy nem e mennénk esetleg idén együtt. Tetszett az ötlet, megmozgatta a fantáziámat. Mivel a Krisztiánnal ugye abszolút visszavettünk, arról volt szó, hogy idén maximum kettő-három versenyen fog indulni, az idejétől és az egészségétől függően, ezért úgy gondoltam, hogy beleférne a magyar bajnokság nekem, én meg azért szeretnék versenyezni, volt több megkeresésem, de a legszimpatikusabb a Gergőé volt.

Szerinted Te miben tudod segíteni őt? 
– Erre nem tudok még sajnos válaszolni. Nem mentünk még együtt, az első verseny után sokkal könnyebb lenne erre válaszolni. Nyilván kicsit olyan fiatal srác, viszi előre a lendület meg a bizonyítási vágy, engem meg inkább már az is visz, hogy utálok kiesni, felborulni, meg műszaki hiba miatt kiállni, úgyhogy én már inkább bajnokságban gondolkodok, mint egy egy gyorsaságiban, mert sajnos ebben a sportba, ha nincs meg a nyitott költségvetésed, akkor nagyon nagyon el tudja rontani egy évedet egy törés. Nyilván lassítani nem szeretném, de valamilyen szinten az a sok év, az a huszonhét év adott már annyi tapasztalatot,volt annyi sikerem és kudarcom, hogy ezeket kamatoztatni tudjuk majd együtt, és pár neccesebb szituációt könnyebben meg fog tudni oldani és minél kevesebbet fog hibázni. Célom valamilyen szinten az, hogy megértse, hogy egy bajnokság nem egy gyorsaságin fog eldőlni, célba kell érni, mert sajnos a költségvetések nem nyitottak és sok mindent befolyásolhat egy esetleges esés. Egy jó tempót kell felvegyünk, amivel lehet versenyt nyerni, de nem kell sírva fakadjunk akkor sem, ha esetleg egy második, vagy egy harmadik helyezést érünk el. Egy a lényeg, év végén te legyél a bajnok! 


Hová várod magatokat a mezőnyben? 
– A kategóriában a bajnoki cím a cél! 

Milyen pilóta szerinted Gergő? 
– Igazából régebben, ha jól tudom 10 éve versenyzik, tán 2015 után indultam sprinteken Pécs környékén, ahol ott volt,hát azt nyilván látjuk, hogy a tempója megvan. Ez nem kérdés. Nagyon gyorsnak is tűnik, de nem tudom mi a stabil tempója. Lehet nagyon gyorsan menni. De az egy nagyon fontos dolog, hogy milyen az amikor idézőjelesen full kockázatmentesen megy. A fejjel a falnak rohanás nem vezet sehova, stabillá kell tenni a dolgokat. Biztos, hogy a keze megvan, fizikálisan toppon van, rendben kell hogy legyen, nem lesz gond! 

Comments are closed.