Mintha egy gyári csapat versenyzője lenne

A Salgó Rallye előtt Gutai Marcell csak egy nagyon rövid távon tesztelhette a Kia Picantót. A versenyen a legfőbb céljuk az volt, hogy végigmenjek, lehetőleg a többiek tempóját tartva és hasznos tapasztalatokat szerezzenek a Mecsek Ralira. 

Elég volt már a sok előfutásból?

Az idei évemben ez volt a harmadik verseny, ahol az éles mezőny tagjaként vettem részt. Ennek ellenére, a lehetőségeinket kiaknáztuk a Rallye3-as előfutásainkkal. Feelingből és tapasztalatból ugyanannyit szereztem előfutóként, mintha a mezőnyben mentem volna.

Az autóval sikerült egy kicsit összeismerkednetek a verseny előtt?

A Salgó Rallye egy eléggé utolsó pillanatos történet volt, úgyhogy nagyobb tesztre nem volt lehetőségünk, még Skroby, a navigátorom is a verseny előtt két nappal érkezett meg Törökországból! Verseny előtti üléspróbán sikerült nagyjából nyolcszáz métert tesztelni a kis Picantót, így legalább kényelmesen ültem a kocsiban és nagyjából tudtam mire számíthatok az autó gyorsulásával és lassulásával kapcsolatban.

Mi történt veletek a verseny folyamán?

A versenyen a fő célunk a tapasztalatszerzés volt és ehhez célba kellett érnünk, folyamatosan lentről építkeztünk és növeltük a tempót. Az első körben hibát követtem el azzal, hogy úgy próbáltam meg vezetni a Picantót, mint a Suzukit. A Kia majdnem kettőszázötven kilogrammal nehezebb a Suzukinál és ezért annyira nem díjazza a keresztben autózást. A második és harmadik körben finomítottunk a guminyomáson és az eredmények igazolták a jó irányt, még itt is kaptunk Endrééktől, de messze nem annyit, mint az első körben és az autó is jobban viselkedett.

Bár a Rónavölgyiéket egyszer sem sikerült legyőznötök a gyorsasági szakaszokon, azért gondolom már érzed, hogy hol tudtok majd gyorsulni legközelebb.

Sok kérdést kell még megválaszolnunk ahhoz, hogy a Mecsek Ralin gyorsabban tudjunk menni, ezért előtte tesztelni fogunk az autóval. Biztos vagyok benne, hogy még nem vezetem teljesen jól az autót, de még a beállításokban is találhatunk időt, úgyhogy optimistán állok a pécsi versenyhez.

Mennyire tetszett az, hogy egy versenyen belül három gyorsasági szakaszon is tudtál versenyezni? Melyik szakasz tetszett a legjobban?

Rallye2-ben, már igazi rali versenyt rendeznek, több gyorsasági szakasszal és etappal, minden álmom az volt, hogy ilyen versenyen részt vegyek. Nem okozott csalódást, a kazári és ceredi gyorsok nagyon tetszettek.

Megtetszett a KIA Kupa hangulata? Lehet ennek folytatása a továbbiakban?

Hihetetlenül jó a közeg, mind a Rallye2-es bajnokságban, mind a Kia Rallye Kupában, teljesen olyan érzés, mintha egy gyári csapat versenyzője lennék. A szervizcsapat is nagyon sokat segített abban, hogy a beállításokban a jó irány felé mozduljunk. Még a 2020-as évemet nem tudom pontosan megmondani, de biztos, hogy a Juhász Racing tagjaként fogok versenyezni. Innen is szeretném megköszönni Juhász Csabinak a bizalmat és a támogatóinknak azt, hogy részt vehettem ezen a versenyen, köszönöm a családomnak és barátaimnak azt, hogy biztatnak és mindenhova elkísérnek.

 

Comments are closed.