Minden másodpercét élvezi!

Dénes Szabolcsnak tavaly még csak tervben sem volt, hogy sprint versenyen részt vegyen indulóként, de idén már negyedszer is lehetősége volt rá, hogy ott lehessen, elrajtolhasson a MARB futamokon.  Szabi számára hatalmas élmény azokkal együtt versenyezni, akiket évekkel ezelőtt még csak a pálya széléről nézett, kamerázott. A 7x Görbe Rallye után beszélgettünk a fiatal versenyzővel. 

7x Görbe Kupa

Első interjú veled a RallyFeeling.hu oldalán. Egy pár mondatban bemutatnád az eddigi autóversenyzői múltadat az olvasóinknak?

– Egy jó pár év szimulátorozás után 2014-ben megvettem első versenyautómat, egy N csoportos Lada 2107-et. Ezzel kisebb szlalom versenyeken indultunk eleinte, hogy szokjunk hozzá milyen is ez az egész a valóságban. Miután megszereztem a jogosítványom, elindultam a MiniRally sorozat pár versenyén is, ahol a másodikon sikerült tetőn landolnunk, utána a rá következő második versenyen újra megismételtem ezt, ami után a kocsi már sajnos olyan állapotba került, ami nem érte meg, hogy foglalkozzunk vele. 2015-be Korom Zsoltitól vettem egy 2101-es ugyancsak N csoportos kocsit, de kis időn belül A-s lett belőle, Pflug Zoli építette bele a motort. 2016-ban megpróbáltam normális gumikkal pár versenyen menni, kíváncsi voltam tudok-e gyorsan menni, egész biztatóak voltak az idők és az eredmények. A 2017-es évben az összes MiniRally versenyen rajthoz álltunk, hogy bele tudjunk szólni az éves értékelésbe. Paczur Dominikkal nagy meccselések után végül sikerült megnyernünk az abszolút bajnokságot, amit álmunkban sem hittünk volna. Év végén megváltam a szeretett autómtól és egy H csoportos Lada 2101-es jött újra váltásként. Ez már egy sokkal komolyabb technika az eddigieknél. A Mecseksport Egyesületnek köszönhetően idei évben el tudtunk indulni eddig négy sprint futamon. Még két futamunk van vissza, eddig az abszolút értékelés második helyén vagyunk. Év végén jó lenne a dobogó valamelyik fokára felállni.

A123 Teszt Rallye

Mi történt veletek eddig az idei évben?

– Orfűn kezdtük a sprintes versenyeinket az idén, ahol még utcai gumikkal próbáltuk ki a kocsit, végül kisebb-nagyobb szerencsével az abszolút negyedik és a kategória harmadik helyezést értük el. Következő verseny Magyarbólyba volt, ahol már egy fél slick gumival mentünk harcba. Sajnos volt két lassító büntetésünk, ezért az abszolút első helyről a negyedikre csúsztunk le, de örültünk, hogy tudjuk a lépést tartani az élmezőnnyel. Ezután a bakonyai sprint következett, ahol Sántha Zoltán jóvoltából négy Hankook slick gumival állhattunk rajthoz. Sajnos a sperünk elég vacak volt, ezért ezen a kanyargós pályán sokszor differált el. Végül Molnár Zoli mögött az abszolút második helyen értünk célba. Utána egy kisebb szünet jött, ki kellett hagynunk a vasasi, illetve az oroszlányi sprintet is… Porrogszentkirály volt a következő versenyünk, ami dupla szorzós volt, ezért volt esélyünk felzárkózni, ha eredményesen végzünk. Buszos és Molnár Zolikával ment végig az adok-kapok, de négy gyors után sikerült megnyernünk a versenyt és így sikerült felzárkóznunk a ponttáblázatban. A sprinteken kívül részt vettünk négy MiniRally versenyen is, de azt a bajnokságot el kellett engednünk és a sprintre koncentrálni.

2. Siklósi Autós Nap – SAMSE

Legutóbb a 7x Görbe Rallye 2018 – MARB futamon vettetek részt. Mennyire ismered és szereted a Somogybükkösd és Porrogszentkirály közötti pályát?

– Eddig csak kamerásként vettem részt az utóbbi három évben ezen a versenyen. A pályán előtte nem mentem még soha, de a kamerázásnak köszönhetően tudtam mi merre van. Most, hogy túl vagyunk rajta, kimondhatom, hogy a bajnokság eddigi legjobb pályája volt, amin mentem! Minden másodpercét élveztük!

Mi történt veletek a verseny folyamán?

– Szombaton volt egy prológ Csurgó központjában, ahol „játszós” kerekekkel mentünk, hogy szórakoztassuk magunkat és a nézőket is egyaránt, úgy érzem ez sikerült. Vasárnap első gyorson még egy izgulós, tapogatózósat jöttünk, megmondom őszintén féltem ettől a tempós pályától, eddig nem ehhez szoktam, de sikerült egy abszolút harmadik időt jönnünk. A második gyorson már bátrabbak voltunk, abba sokat nem éreztem, ott abszolút első időt szaladtunk. Harmadik gyorson kicsit sokat akartam és sikerült megforognunk, aminek köszönhetően jó pár másodpercet otthagytunk. Molnár Zolinak sajnos két lassító hibája is volt, ezért az utolsó gyorsra tizenöt másodperces előnnyel mentünk ki. Beosztottuk, nem erőltettük túl, végül nyolc másodperc előnnyel megnyertük az abszolút értékelést.

7x Görbe Kupa


 Mik a további tervek az idei évre?

– Idén még van két sprint futamunk, amin muszáj lesz mennünk, ha szeretnénk csatában maradni a bajnokságban. Most gumi beszerzésen vagyunk, mert Porrogon ami volt, elfogyott teljesen. A terv az, hogy tudjuk a saját tempónkat autózni és feleslegesen nem kockáztatni a versenyek folyamán.

Köszönöm az autó rendszeres felkészítését Paczur Dominiknak és Paczur Zsoltnak, Mecseksport Egyesületnek, Plan-dent KFT-nek, Ági-fon Kft-nek, Presting Optimum Mérnöki Zrt-nek, Viridis Értékadó Kft-nek, Konstruktor Építő Kft-nek, BG Mérnök Zrt-nek, Base-Invest Kft-nek. Szabó Zsoltnak, hogy rajthoz tudtunk idén állni a legtöbb versenyen, Sántha Zoltánnak a gumikat, Kálmánczi Balázsnak és Korom Zsoltnak a sok tanácsot, Katának, aki nélkül már nem is tudnám elképzelni, hogy rajthoz álljak és mindenkinek, aki bármit is hozzátett ahhoz, hogy most itt tartsunk!!! Nem utolsó sorban Lepold Zsoltinak!!! 

7x Görbe Kupa

Comments are closed.