Megpróbálják kihozni a lehetőségeikből a maximumot

Nem nagyon tudtak ráhangolódni a versenyre, de ez a gyorsasági szakaszokon futott eredményeiken szerencsére egyáltalán nem látszódott. A múlt hétvégén rendezett Eger Ralin, végig pódiumos helyezést érő pozícióban versenyzett a Német László – Szabó István páros, amit a vasárnapi nap végére is sikerült megőrizniük, így egy elégedett páros gurult be a Dobó térre. 

A tragikusan véget ért Miskolc Rally után nehéz volt újra ráhangolódni a soron következő megmérettetésre?

– Azt kell mondjam, nem is nagyon hangolódtunk rá – kezdi a beszélgetést a navigátor Szabó István. – A felkészülésünk ennek jegyében is telt. Az autót először péntek délután láttuk, ebből adódóan az első métereket a rajtceremóniára vezető úton tettük meg vele.

Az idei Eger Rally érdemi része szombat este kezdődött kettő gyorsaságival, a másodikon már igencsak sötét volt. Elég bátrak voltatok hozzá, hogy leküldjétek?

– Alapvetően jól sikerült mindkét gyorsasági, főként az előzőek tükrében. Az éjszakain kicsit bátrabban tudtunk menni és mi kevesebbet rontottunk az első körhöz képest, mint az első három páros. Viszont teljesen elfogadhatatlan és balesetveszélyes lett a pálya, mivel abszolút nem volt egyértelmű, melyik kanyar lesz ellátva padkavédelemmel és melyik nem.

Milyen tapasztalatokat szereztetek magatokról és az autóról, amit a másnapi hosszú napra fel tudtatok használni?

– Az utóbbi időben elindultunk egy úton a beállítások terén, ami úgy tűnik, hogy jól működik. Ebben egy mérnök is segítségünkre van, aki szerencsére megerősíti mindazt, amit Lackó kitalál. Az autó nagyon jól viselkedett a hosszú gyorsaságikon.

Vasárnap eléggé óvatosan kezdtetek és a helyenként felhordásos pályákkal is meggyűlt a bajotok.

– Tudtuk, hogy a gumiválasztásunk nem a legoptimálisabb az első gyorsaságira, ezért egy picit talán túl óvatosan is kezdtük a napot, de a továbbiakban sem szerettünk volna kockázatot vállalni, főleg úgy, hogy nem tudod mi vár rád, ha odaérsz egy kanyarba. Ez így veszélyes, vagy legyen valahol padkavédelem egyértelműen, vagy ne és akkor nincs ezzel baj, mert nem a felhordás a probléma, hanem, hogy teljesen más az út, mint a pályabejáráson. Elég nehéz így megtalálni a kompromisszumot, hogy lehetőleg gyorsan, de még biztonságosan autózzunk.

A dobogóra most nem volt esélyetek, de a negyedik helyért elég komoly csatát vívtatok.

– Az eleje nagyon gyorsan és stabilan ment egész hétvégén és utólag mondhatjuk, hogy kicsit bátortalanok is voltunk, mert a hőmérséklet emelkedésével párhuzamosan nem mertük meglépni a beállításokba azt, amivel gyorsulni tudtunk volna és mivel viszonylag messze voltak a többiek előttünk és mögöttünk is, a biztos célba érést helyeztük előtérbe. A fiatal Cseh srác nagyon ügyes és sokat ül autóba, az utolsó körbe már nem akartunk belebonyolódni semmibe, de az utolsó gyorsaságin még egy kis izgalmat sikerült belecsempészni a végére, igaz akaratunkon kívül, ugyanis megforogtunk az egyik felhordáson.

Az abszolút ötödik hellyel újra bebizonyítottátok, hogy komolyan számolni kell veletek a hazai mezőny elejében.

– Örülünk, mert amikor célba értünk az elmúlt másfél évben, mindig a pódiumon ünnepelhettünk. Úgy érzem van még bennünk potenciál és az autóban is, amit egyre jobban Lackóra tudunk hangolni. Megpróbáljuk kihozni a lehetőségeinkből a maximumot.

Annak pedig még jobban örülünk, hogy Lackó testvére, Gábor és Szabi megnyerték a Peugeot 208 Kupát és ezzel vezetik is a bajnokságot!

Köszönjük a csapat munkáját és a nagyszerű autót és köszönjük a partnereinknek és a családunknak, hogy egész évben mellettünk állnak.

Comments are closed.