Meghódítani az ismeretlent

Tóth József “Yondi” a számára ismeretlen pályákat felvonultató Eger Ralin, sajnos idő előtt kiállni kényszerült váltóprobléma miatt… A Miskolc Ralin újabb ismeretlen pályák várnak rájuk, de szeretnének jobban felkészülni a következő feladatra.

Hogyan értékelnéd egy pár mondatban a tavalyi versenyzéseteket?

2017-es évben sikerült elég sokat menni. Négy bajnokságban indultam. FRT-n, ott Lada 1,6-ban bajnok lettem, parádi hegyiversenyen mind a két napot megnyertem és ott is bajnok lettem, Oszak szlalomon T3 kategória harmadik helyére értem be. Rallye2-ben mentünk a Salgón, ott nem szerepeltünk valami fényesen, de legalább célba értünk.

Számotokra melyik volt a 2017-es év legjobb/legsikeresebb versenye?

– A parádi hegyi futam az nagyon tetszett. De a Salgó is nagyon jó volt. Mentünk a feleségemmel Oroszlányon és Lábatlanon, azok is nagyon tetszettek.

Milyen tervek vannak az idei évre?

Idén szeretnék menni három Rallye2 futamon, FRT-n, Oszak szlalomon, szokásos Oroszlány, Lábatlan (Remélem lesznek az idén is!!!) és jó lenne megvédeni a tavaly megszerzett bajnoki címet a hegyiversenyen.

Sajnos nem sikerült számotokra valami hosszúra az Eger Rallye…

Hát sajnos nem mentünk végig az Eger Rallyen. Az előzmények is azt sugallták, hogy hagyjuk ki ezt a futamot, de csak úgy döntöttem, hogy megyünk, legalább lesz egy kis pályaismeret a következőre. Tréningezni sem sikerült rendesen, az első gyorson háromszor mentünk éjszaka, a másodikon kétszer, a harmadikon háromszor, a negyediket pedig csak felírtuk. Legközelebb erre több időt kell fordítani, mert nekem még a három is kevés egy ismeretlen pályán. Az első gyors igazi gyalázatosra sikerült, rendszerint aláváltottam, azt sem tudtam mit jelent, hogy bal kettő, igazi “elsőbálozós” lett. Még én sem tudtam végignézni a belsőkamerás felvételt, inkább kikapcsoltam a felénél. Peti meg csak mondta, hogy nyomjad már neki!

Amikor nem hátráltatott benneteket semmi, akkor azért az abszolút húszban simán ott tudtatok lenni.

A második gyors már alakult egy kicsit, a harmadik már nem volt olyan rossz. A kocsi az nagyon jó, a Frenky erőforrás kitett magáért, a váltó szuper. Még így is jól ment fölfelé, hogy a végsebességünk hatodikban 170 km/h. Váltóproblémával küszködtünk, folyt az olaj belőle és lógott a kihajtástengely. Béres nagyon gyorsan reagált a váltó problémára, már kész is van. (Köszönöm még egyszer neki!) Gyakorlatilag semmi baja nem volt, kicsit túllihegtem ezt az olajfolyást. A váltó mellett volt olyan történés is, ami miatt úgy döntöttünk, nem megyünk tovább. A harmadik gyors ideje már biztató volt, kíváncsi lettem volna a következő kör idejére, mert még ismert pályákon is képes vagyok gyorsulni magamhoz képest, olyan 6-8-at. Ugyanakkor nem tartom magam esélyesnek az elejébe autózni.

Miskolcon folytatása következik?

Jön a Miskolc, ismét ismeretlen pályák, próbálunk jobban felkészülni.

Köszönet feleségemnek, lányomnak a kitartásért. Polyák Attinak, Aniak, Pizzának, Krizsán Petinek, Frenkynek a hibátlan motorért, Hús-Systemnek, és az NVG-csapatnak a segítségért. És persze a Fire Electric System Kft.-nek.

Eger Rallye 2018. Sajnos váltóprobléma miatt feladni kényszerültünk, A 3. gyors már elég tűrhető volt, még 2db pályabejárás után, vadidegen pályán is. Jó lett volna még 1 kört menni rajtuk, mert én még ismert pályán is szoktam gyorsulni 5-6mp-et. Na de majd Miskolcon. ( A rajt előtt szétesett a ventillátor kapcsolónk, azt próbáljuk közös erővel helyrehozni)

Közzétette: József Tóth – 2018. március 28.

Comments are closed.