Megfelelő volt a feeling!

Nagy J Dávid úgy érzi kiadtak magukból annyit, amennyit csak tudtak a Bakonya Ralin, de a várt eredmény sajnos így is elmaradt a legutóbbi Rallye3-as versenyen.

Az orfűi verseny után beszélgettünk utoljára. Mi történt veletek azóta?

– Orfű után szerencsésebb fordulatot vettek a dolgok. A váltónk hibáját Balatonyi Árpi orvosolta, a futóművet édesapámmal kicsit tovább gondoltuk és kapott az autó egy gyönyörű „retro” dekort a VB Design jóvoltából, ezúton is köszönjük nekik. A magyarbólyi Rallye3-as futamon folytatódott a szezonunk, ahol sikerült a Lada A1.6 Kupa második helyet elcsípnünk. Sokan nem szeretik ezt a pályát, ám az én véleményem szerint nagyon technikás. Nagy szerencsénkre az eső is leszakadt, ami a szervezést ugyan nehezítette, de legalább az erőkülönbséget csökkentette. Ezek után nagy lelkesedéssel vártuk a bakonyai futamot!

Szereted a Bakonya Rallye pályáját?

– Már Trabanttal is imádtam! A Déli régiós pályák közül a kedvencem, persze csak ha a Remeterét-Árpádtető szakaszt nem vesszük bele. Tetszett, hogy két irányban rendezték meg a versenyt, ráadásul az előző évekhez képest hosszabb is lett a pálya.

Mire szoktál odafigyelni az itiner felírásánál? Van valami különösebb taktikád, módszered?

– Egy ideje próbálok arra figyelni, hogy elsőre is a lehető legpontosabb itinert diktáljam le és csak kétszer menjünk rajta pontosítás céljából. Nem titkolt szándékom Historicban versenyezni, így próbálunk a nagyobb versenyek elvárásaihoz már most alkalmazkodni. A mi módszerünk, ha lehet így hívni, hogy kanyar erősségre írjuk fel a pályát, ám ahol szükséges, ott megfűszerezzük a sebességi fokozattal is, minden egyéb fontos információ mellett. Édesapám és egyben navigátorom segít ezeknek a tényezőknek a meghatározásában, átbeszéljük az összes ívet és féktávot, hiszen ő ismeri legjobban ilyen szempontból az én, illetve az autónk képességeit.

Sajnos már rögtön az első gyorsasági szakasz után kaptatok tíz másodperc büntetést.

– Nagy meglepetésünkre! Egy korai rajt kapcsán kaptunk büntetést. Soha nem rajtoltunk még el idő előtt és most sem éreztük igazságosnak, a versenyt követően a belső felvételt vagy százszor visszanéztük. A facebookon meg is osztottam a videó részletet, mely megosztó szavazáson ment át. Ismerőseink 71 %-a tartotta a büntetést jogtalannak, 29 %-a pedig jogosnak. Hát ez van, cserébe a nap további rajtjai tankönyviek voltak.

Mi történt veletek a verseny további részében?

– Teljesítettünk még négy további szakaszt hibamentesen, jó hangulatban. Az autóban nagyon jól éreztük magunkat és amennyire láttam a pálya szélén is megfelelő volt a feeling! Az új futómű beállítással és a számunkra szintén új 14-es utcai gumik megfelelő nyomásának megtalálásával játszadoztunk, ezért néha kicsit többet csúszkáltunk a kelleténél, vagy épp az orrát tolta az autó, de a végére ezek is összeálltak. Sajnos a várt eredmény elmaradt, de úgy gondolom, hogy az autó képességihez képest jól helyt állt/álltunk ebben az igen erős mezőnyben.

Mennyire befolyásolta a hirtelen jött kánikula a versenyzéseteket?

– Szerencsére mi jól bírjuk a meleget, az autóban is egész nap ment a fűtés, hogy hűtsük a technikát, szóval nem fáztunk. 🙂 Egyetlen hátránya talán a kánikulának, hogy az utcai gumink a többiek slick gumijához képest folyton elmelegedett, de reméljük a pálya szélén legalább élvezték!

Köszönjük a Full Autó SE-nek és Doleschall Istvánnak a segítséget, továbbá szponzorainknak a támogatásukat: Convoy Truck Shop, Pneuplus Kft, Laptopszalon Pécs, Magvitamin.hu

 

Comments are closed.