Megérte ennyit küzdeni

Problémáktól mentes autó és egy kiváló csapat segítette a Lada Kupa A-kategória első helyére a Czékmány Norbert, Kovács Zoltán párost a Sajókaza – Felsőnyárád Rallye3-as versenyen. Az Északi régió bajnoki címe már zsebben, de az országos elismerésért még utazni kell Orfűre. Norbival beszélgettünk a verseny után. 

Még a magyarbólyi verseny után beszélgettünk veled utoljára, mi történt az azóta rendezett versenyeken veletek?

Szemere, Bózsva és Oroszlány – ezeket a versenyeket tudtuk még le a nyári hónapok alatt. Ezek közül Szemere volt az idei mélypont, Eger és Magyarbóly után a harmadik versenyünk zsinórban, ahol technikai probléma miatt ki kellett állnunk. Akkor azt mondtam, hogy ha Bózsván is lesz valami gond az autóval, akkor nagyon át kell gondolni az év hátralévő részét. De szerencsére nem így történt, mert a következő két versenyünk gondmentesen zajlott, és Lada Kupa A-kategóriában két első helyet tudtunk elhozni.

A sajókazai verseny első gyorsaságija még igencsak csúszott a reggeli órákban, ti viszont jöttetek egy abszolút hetedik időt, majd kaptatok tíz másodperc büntetést…

Siettünk és hibáztam, gyakran kéz a kézben jár ez a két dolog. Vizes volt még a pálya, és teljesen feleslegesen hegyeztem az első lassító féktávját, esély nem volt arra, hogy megálljon az autó. Az első két gumisort még el tudtuk kerülni, a harmadikat már arrébb kellett raknunk az elejével. Szerencsére a futómű nem kapott, csak magunknak szedtünk össze plusz tíz másodpercet a rombolásért járó büntetéssel.

Sajnos a verseny közepén volt egy nagyobb szünet… Milyen hatással van egy ilyen incidens a rajtban várakozó versenyzőkre?

Rengeteg néző volt kint a pálya szélén, amit elképesztően jó belülről látni. Viszont ilyenkor több szokott lenni a gond is – ahogy ez most is történt. Később tudtuk meg, hogy nem mindenki volt tisztában vele, milyen rendezvényre is érkezett, és muszáj volt a hatóságokat is bevonni egy intézkedés erejéig, így egy gyorsaságit töröltek. Természetesen nem volt felhőtlen a hangulat a versenyzők körében emiatt, ugyanakkor teljes mértékben érthető a rendezők döntése. Nem rajtuk múlott a dolog.

A folytatásban is az abszolút tíz közelében autóztatok, és a kategóriátokat is magabiztosan vezettétek.

Folyamatosan száradt a pálya, egyre jobb tempót tudtunk autózni – ahogy a többiek is. Tamás Gyuszóék két gyorson meg tudtak verni minket pár tizeddel, végül ők végeztek a második helyen. A többi szakaszt sikerült hoznunk, és talán a reggeli vizes-csúszós gyorsokon összegyűjtött előnyünknek volt köszönhető, hogy az utolsó szakaszokon már nyugodtabban tudtunk autózni, így magabiztosan sikerült nyerni az A-kategóriát. Az abszolút sorrend tekintetében sem lehetünk elégedetlenek, tizedik helyen zártunk. És bár ebben a sportban sincsen “ha”, de a reggeli tíz másodperces bünti nélkül összejöhetett volna egy abszolút hetedik hely is a nap végére.

Ezzel a győzelemmel A Lada kategória északi régiós bajnokok vagytok?

Minden versenyt megnyertünk az A-kategóriában idén, amikor nem estünk ki technikai probléma miatt. Úgyhogy végre kijelenthetjük, igen, az Északi Régióban Bajnokok vagyunk. Egész pontosan Bajnok Csapat vagyunk! 🙂 Sok barátom áldozatos munkája van ebben az eredményben, de remélem a nevükben is mondhatom – megérte!

Mentek délre az országos kategória bajnoki címért? 

Természetesen igen! Kóka Tamásékkal fogunk megvívni a bajnoki címért Orfűn, november első hétvégéjén. Egy pont különbséggel érkezünk majd, igazi nyílt sisakos küzdelemre számítunk. Mindkét csapat maximális elszántság mellett, győzni jön majd – ebben biztos vagyok. Készülünk, és már nagyon várjuk!

Köszönetet szeretnék mondani ezúton is a barátnőmnek és a barátoknak, akik mindig mögöttünk állnak, és a tőlük telhető legtöbbet teszik meg azért, hogy kihozzuk magunkból a maximumot, valamint partnerünknek, a Tomarin-Frigo Kft-nek!




Comments are closed.