Még egy napot ment volna a ringen

Egy korábbi sajnálatos sérülés miatt Bardóczy Ádám nem tudott annyi versenyen részt venni a 2018-as évben, amennyin szeretet volna. Ahol elindult, ott elégedett volt a Markovics Gyuri féle “bömössel” és ezt a Szilveszter Ralin is bizonyította. 

Mielőtt a Szilveszter Raliról kérdeznélek, egy pár mondatban foglald nekünk össze a 2018-as évedet.

– Az évem elég rosszul kezdődött, de ezzel az év végi versennyel végül jól záródott. A 2017-es Mikulás Ralin történt bukásnál megsérültem, így az új évet gipszelt kézzel indítottam, majd ezt követően az első negyedév a felépülés jegyében gyógytornával és kezelésekkel telt. Ezalatt nem foglalkoztam az évi versenyzéssel kapcsolatos előkészítéssel és mire rendbe jöttem, addigra pedig ki is futottam az időből, így már el is engedtem az évet. Két versenyen vettem részt 2018-ban, mindkét futam problémamentes volt, sikerült elfogadható időeredményeket elérni és tapasztalatot szerezni a Markovics Gyuri féle BMW-vel úgy, hogy még az autó is karcolásmentes maradt.

Gondolom a piszkos anyagiak is befolyásolták, hogy távol maradtál a versenyektől…

– Mivel az egyik legdrágább sportág, nyilván az anyagiak is befolyásolták az évet. A Mecsek Ralin szerettem volna részt venni, amit terveztünk is, de ez a munkám miatt elmaradt és helyette a Szilveszter Rallye lett a befutó.

Ezzel az autóval el tudnál képzelni egy teljes szezont?

– Ez a két verseny azért kevés volt számomra, hogy megfelelően megismerjem az autót. A két versenyem közt kapott egy komolyabb fejlesztést az autó, belekerült egy Gabura Krisztiánék által fejlesztett szekvenciális váltó, aminek köszönhetően könnyebb lett az autó kezelhetősége és amellett, hogy óriási élmény vele versenyezni, szerintem gyorsabb is lettem az autóval. Kérdésedre válaszolva igen, de nem tartom igazi rallye autónak az önsúlya miatt sem és az erejét is nehéz kihasználni a rallye pályákon.

A Szilveszter Ralira komoly szándékkal érkeztetek, vagy csak szórakozni jöttetek?

– Aki ismer tudja, hogy maximalista vagyok és szeretek gyorsan menni, így a cél mindenképp a legjobb helyezés elérése volt. Minden versenyhez úgy állok oda, hogy szeretném megnyerni amiért azt gondolom teszek is. Beszélgettem pár versenyzővel és kiderült, hogy egy versenyem kerül annyiba, mint másnak egy teljes szezon, de azt gondolom, ha már elmegyek egy versenyre, akkor az autó legyen teljesen felkészítve, vegyük meg a megfelelő versenygumikat az aktuális körülményekhez, stb.

Rögös út vezetett a H/8 kategória győzelméhez?

– Részt vettünk a teszten, ahol nagyon háttal ültem a kormánynak, de arra mindenképp jó volt, hogy a sok kihagyást követően szokhattam az autót és nem egyből élesben kellett mindent megtapasztalni. Én nem igazán szeretem az ilyen jellegű pályákat és a csúszós körülményeket sem, de ettől függetlenül élveztem minden pillanatot. Az első nap első köre rendben lement, egy biztonsági kör volt, ahol az utolért versenyzőpáros korrektül elengedett. Az egyesületünk a Vascular Plazmaval együttműködve egy nyereményjátékban vett részt, ahol a vérplazma adók között nyereményutat sorsoltak ki erre a versenyre, így a második kört vendégnavigátorral teljesítettem, akinek nagyon tetszett a futam és sikerült maradandó élményeket is szereznie amellett, hogy a navigátori feladatokat is gyorsan elsajátította. Ez a gyorsasági körgyors volt így utol is értünk egy autót, amivel még nem vesztettünk időt. A szűk részeken több elakadt versenyző miatt lassítani kellett, ami 5-10 mp idővesztéssel járt. A második nap első köre borzasztóan sikerült, ezzel a nehéz autóval a jeges, csúszós féktávok nem egyszerűek. A külső gyorson sikerült lefulladni is az autóval, a körgyorson pedig megforogni. Az utolsó körre száradt a pálya, amit már kezdtem élvezni, itt már lehetett növelni a tempót és az autó erejét is ki lehetett valamennyire használni. Az utolsó gyorsasági annak ellenére jól sikerült, hogy egy lengyel párost utolértünk és sok időbe került mire megelőztük, de annyira élveztük az autózást, hogy még egy napot mentem volna…

Mennyire tetszett a verseny új nyomvonala?

– Én most vettem részt először a Szilveszter Ralin. A Hungaroringen sem versenyeztem még, így nincs viszonyítási alapom, de a szervezők kitettek magukért és nagyszerű nyomvonalat alakítottak ki. A verseny nagyon tetszett, jövőre szeretnék újra indulni rajta.

2019-ben marad a BMW, vagy milyen más versenyautóban láthatunk?

– A munkám mellett nem tudom melyik versenyre tudok majd eljutni és bár az S2000 közelebb áll a szívemhez, de nem titkolt vágyam egy R5-ös autót kipróbálni versenykörülmények között. 2019-ben a reális cél 1-2 futam lesz, amiből egy biztos R5-tel!

Köszönettel tartozom Markovics Gyurinak a „Mentorom-nak”, Bodnár Attilának és Pusztay Rolinak az autó felkészítésért, szereléséért és Mezey Tominak a megfelelő gumik biztosításáért, valamint nem utolsó sorban a támogatóknak.


Comments are closed.