Már megint az ékszíj…

Bakonya Kupa 2018 – MARB futam

Danis Tibor – Halász szabó Anetta (Lada 2107)

Hogyan készültetek a Bakonya Kupára?

Túlságosan nagy készülődés nem volt, bár ennél azért többre lett volna szükség, de sajnos az idő hiánya nem tette lehetővé – kezdi az élménybeszámolót Tibor. Szóval kicsit kapkodva, meg pár munka át is lett ütemezve, de azért rajtkész állapotban indultunk neki a versenynek. 🙂

Mennyire ismered, szereted ezt a pályát?

Egyáltalán nem ismertem, most mentem rajta először. Videókon nézegettem belsőket, de az azért nem ugyanaz, nem ismeri meg az ember teljesen a pályát. Nagyon tetszett nekünk, kanyar-kanyar hátán, folyamatos koncentrálást, figyelmet igényelt. Egy apró hiba is sokba kerülhet ezen a pályán. Bár aki már becsukott szemmel, hátrafelé is végig tud menni a pályán, az lehet, hogy máshogy látja. Egy kicsit talán a Mátrakeresztes-Mátraszentimre gyorsasági jutott róla eszembe. Bár az talán hosszabb. Sajnáltuk, hogy nem lehetett hosszabb a pálya, de erre sem lehetett panaszunk.

Halljuk, hogy sikerült nektek a verseny hat gyorsasági szakasza!

Verseny után többen is kérdezték, hogy milyen volt a verseny. Az volt a válaszom, hogy ha összességében nézem, akkor nagyon szuper volt. Nem kellett azért olyan sokat várni a gyorsok között, a csapat és az egész hétvége hangulata is jó volt. Időjárásra nem volt panasz, bár a negyedik gyorsasági előtt egy röpke zivatar mindenkit beterelt az autójába, mire elrajtoltunk, a pálya megint felszáradt, meglepően jó gumikkal is versenyeztünk. Tényleg klassz hétvégénk volt. Ha az autó felől nézem, akkor borzalmas… Ismételten az ékszíjjal volt bajunk. Orfűn elszakadt, Magyarbólyon átfordult, most pedig megint elszakadt, a második gyorsról már felforrt vízzel jöttünk le. Szervizesünk már rutinnal kezelte ezt a problémát (lásd. Orfű és Magyarbóly) és a hiba megállapítása közben azt kellett belátni, hogy a versenyen bár végig tudunk menni, de a motort nem szabad magas fordulaton használni. Ez meg is látszódott az időeredményeinken. Aztán közben az önindító is feladta a küzdelmet, az ötödik gyorsasági előtt már úgy kellett belökni az autót. Aztán imádkoztunk, hogy az utolsó szakasz előtt beinduljon az autó. Szerencsére beindult. 🙂

Az eredményetekkel elégedett voltál a verseny végén?

Nem volt őszinte a mosolyom az időnket nézve. Anetta is látta rajtam, hogy finoman fogalmazva, nem vagyok boldog, folyamatos lelki szaktanácsokkal próbálta csökkenteni a vérnyomásomat. 😀 Bevallom őszintén, elégedettnek kellene lennem, hisz célba értünk és valamennyi pontot is szereztünk talán a bajnokságban. De nem vagyok. Nem vagyok, mert tudom, hogy jobb helyen is végezhettünk volna. De ez csak volna… Talán jövőre ezt be is tudjuk bizonyítani.

Avass be minket egy kis kulisszatitokba! Hogyan készül egy amatőr versenyző a hétvégi megmérettetésére?

Úgy gondolom, hogy mindenki a maga módján. Függ attól is, hogy kinek mennyi ideje, vagy pénze van az autóra. Egy “amatőr” versenyző inkább jobban szereti maga csinálni, felkészíteni az autóját (szerintem), minthogy beadja az egyik műhelybe, hogy felkészítsék az autót a következő versenyre. Bár ha a költségvetés engedné, akkor miért is ne! Könnyebb lenne. 🙂 Verseny után illik azért az elejétől a végéig átnézni az autót. Futóművet, hajtást ill. a motort kicsit revíziózni, olajakat cserélni. A versenyen felmerült hibákat, sérüléseket orvosolni. Sokban azért nem különbözik más nagyobb csapatok munkájától, csak kisebb szinten folynak a munkálatok.

A magyarbólyi versenyhez képest, most azért már népesebb volt a mezőny!

Bizony! És milyen jó volt nézni a nevezési listát. Tényleg komoly mezőny gyűlt össze! Itt most tényleg sokkal többet ért egy dobogós helyezés és a  kupák is fényesebben csillogtak. Nem tudtunk beleszólni a verseny végeredményébe olyan szinten, mint azt elterveztük, de majd innen lesz szép behozni a lemaradást. 🙂

Köszönöm a lányoknak a hétvégi segítségeket, szervizesemnek az autó javítását, Anettának a megszokott profi navigálást. 😉

DANISRACING.HU, Dynamic Rally Team, matricakell.hu

Comments are closed.