ERC

Magyar sikerek az Acropolis Rallyn

Magalhaes nyerte az év harmadik versenyét az Európa Bajnokságban. Herczig abszolút második, Érdi kategória győzelemmel zárt.      

Elérkeztünk az évad harmadik Európa bajnoki futamához, melyet a korábban világbajnoki futamoknak is helyet adó Görögországban rendeztek. Bár ez az Acropolis Rally Athéntól 100km-re, más nyomvonalon található, mint az egykori világbajnoksági futamok, jellegét tekintve azonban megmaradt az egyik legnehezebb murvás futamnak.
A viadal csütörtökön a shakedown-nal és az azt követő kvalifikációval vette kezdetét, pénteken pedig az Acropolis lábánál rendezték a verseny rajtceremóniáját. Ezután a versenyzők egy “bemelgítő” 2,6km-es lóverseny pályán rendezett szakaszon indították a versenyt, melyet Herczig Nobert teljesített leggyorsabban, majd ezután egy 30km-es gyorson küzdhettek tovább.
A szombati napon kemény küzdelem következett, ugyanis a köves,sziklás pályák sorra szedték áldozataikat, ezáltal jelentős hátrányt gyűjtöttek az élmezőny pilótái, köztük a győzelemre legesélyesebb Alexey Lukyanuk, valamint Brynildsen és Protasov is. A nap végére a portugál Bruno Magalhaes vezette a versenyt, Herczig és Ptaszek előtt.

Vasárnap 4 hosszabb gyorsasági szakasz várt még a versenyzőkre, akik mindamellett, hogy előnyüket próbálták megőrizni, a gumi taktikára is nagy figyelmet fordítottak.

A versenyt végül a portugál Bruno Magalhaes nyerte 29 másodperccel Herczig Norbert és Ferencz Ramón előtt, akik ezzel életük első Európa Bajnoki dobogójukat szerezték meg. A lengyel Ptaszek követte őket a Tagai Racing Technology által felkészített Skoda Fabia R5-tel.
Az ERC2-ben szintén magyar siker született, ifj. Érdi Tibor és Papp György megnyerték a kategóriát, és ők voltak az egyetlen páros, akik a verseny alatt nem szereztek defektet.

“Nagyon nehéz szavakba önteni amit érzek, amit érzünk Ramónnal ezután a sikeres verseny után. Talán ott próbálom kezdeni, hogy a mai napon a 2. helyen álltunk a versenyben és ennek tudatában kezdtük meg a mai verseny napot, rögtön az első gyorsaságin vérszemet kaptunk, ugyanis Bruno Magalhaes, aki több mint 1 perccel volt előttünk 20mp-et tudtunk faragni a hátrányunkból, majd az azt követő gyorsasági szakaszon ezt próbáltuk feszíteni, hátha esetleg akár ő hibázik vagy bármi megtörténhet a versenyen vagy egy defektje lehet bárkinek. Majd ennek ellenére nemhogy ő hibázott, hanem én hibáztam egyet, ami azt hiszem, hogy a legnagyobb videó megosztón már el is érhető, ott láthatjátok, hogy csináltam egy kisebb hibát, lecsúsztunk az út mellé, de hálistennek nem vesztettünk vele túl sokat, ennek ellenére az idő nem volt annyira rossz. Próbáltuk tartani onnantól kezdve a második helyet, ami nagyon fontos volt, hogy egy olyan gumi taktikával tudtunk kimenni, hogy nekünk az utolsó körre is maradt nagyon jó abroncsunk és ennek megfelelően tudtunk jó időket is autózni. A power stagen érzésre egész jót jöttünk, bizonyos helyeket elspóroltam, 4. időt tudtunk itt is autózni. Nyilván jó lett volna egy dobogó, de így utólag azt mondom, hogy ne legyünk telhetetlenek és nagyon fontos, hogy itt vagyunk a célban, egy ilyen eredménnyel. Bevallom, amikor álltam a céldobogón és fotóztak minket, illetve hallgattuk az első helyezettnek járó portugál himnuszt, akkor úgy átfutott egy kicsit az agyamon, hogy olyan nagy nevek álltak itt előtte, mint Colin McRae, Sebastien Loeb. Az, hogy mi ide tudtunk állni és ezt így megélhettük, ezt már nem veszi el tőlünk senki, óriási élmény volt. Köszönjük a sok támogatást, folyt. köv. Cipruson” – mondta Herczig Norbert telefonos bejelentkezésen a MOL Racing Team Facebook oldalán.

“Negyedik alkalommal kellett eljönnünk erre a görög versenyre, hogy meg tudjuk nyerni. Nagyon sokat dolgoztunk és tettünk azért, hogy ez az eredmény összejöjjön. Ha csak az utolsó körre gondolok, az utolsó előtti gyorsaságin sajnos 6. km-nél, megütöttük az autót és elgörbült az összekötő, amit a gyorsasági után 8 perc alatt sikerült kicserélnünk, és nem késtünk ki az utolsó gyorsról sem. Azt gondolom, hogy nagyon jól dolgoztunk együtt Gyurival, az autó szenzációs volt, köszönet a csapatnak és nagyon büszke vagyok rá, hogy a világ egyik legnehezebb murvás versenyét sikerült megnyerni.” – nyilatkozta ifj. Érdi Tibor a csapat Facebook oldalán.

A verseny végeredménye:
1. Magalhaes Skoda Fabia R5
2. Herczig Skoda Fabia R5 +29,1
3. Ptaszek Skoda Fabia R5 +1:37,2
4. Brynildsen Ford Fiesta R5 +2:35,2
5. Galatariotis Skoda Fabia R5 +3:23,0

 

Képek: fiaerc.com

Comments are closed.