Magyar eRally Országos Bajnokság – Az egyik leggyorsabb

A múlt héten útjára indított Magyar eRally Országos Bajnokságba, szinte berobbant a fantasztikus versenyt és gyorsasági eredményeket teljesítő Bartók Vince, aki a mai napig vezeti az eRally R3 kategóriát és sokáig az abszolútban is az első helyen állt. 

Eddig nem sokat tudtunk Bartók Vincéről, viszont a Magyar eRally Országos Bajnokság meghozhatja számodra az országos ismertséget. 

Először is, köszönöm a lehetőséget! A ralisporttal egész fiatalon megismerkedhettem, hiszen Borsod-Abaúj-Zemplén megyéből származom, Sátáról. Gyerekként ültünk a barátokkal a ház előtt és próbáltuk megállítani a tréningező versenyzőket, hogy autogramot kérjünk tőlük a Rallye-varázs könyvünkbe oda, ahol kép volt róluk. Ezt éveken keresztül csináltuk, már sok versenyző emlékezett ránk az előző évből, képeslapokat hoztak nekünk és volt, hogy egy próbakörre is beülhettünk. Ha jól emlékszem Balogh Jani volt az első, aki egy fehér Subaruval tréningezett és beülhettem a hátsó ülésre. Ott lett teljes szerelem az autósport, mai napig emlékszem ahogy egyik oldalról a másikra bukfenceztem a kocsiban. A versenyekre – mint néző – rendszeresen jártam bátyámmal, Bartók Bencével, aki már tizenhárom évesen megvette az első Trabantját, hogy elkezdhessen versenyezni. Vele játszottam a Colin McRae Rally kettőn, de mindig felírtuk a pályát és én diktáltam neki a kanyarokat, majd ugyanezt csináltuk a Richard Burns Raliban. Amikor busszal jártunk iskolába néztük a kanyarokat, hogyan írnánk fel őket. Tőle tanultam meg mindent a raliról! Tervben volt (és még van is), hogy együtt fogunk versenyezni, párszor navigáltam már neki kisebb versenyeken, de felnőttünk és másfelé sodort minket az élet. Már jó ideje Budapesten élek és zenéléssel foglalkozom. Elvégeztem a Zeneakadémia jazz-basszusgitár előadóművész szakát, majd tanári végzettséget szereztem ugyanitt a mesterképzésen. Sok zenekarban játszom, melyekkel általában hétvégente vannak koncertjeim, így nagyon ritka, hogy eljussak versenyekre. Néha haza tudok menni vidékre, akkor próbálok bátyámnak segíteni a versenyautója építésében – ami hát lássuk be, nem nagy erősségem -, eljutok egy-két versenyre és el is telt az év. A rally nélkül töltött heteket/hónapokat a Dirt Ralival próbálom pótolni.

Miért jelentkeztél a bajnokságba? 

Mint említettem, tesómmal folyamatosan tervezgetjük azt, hogy együtt kellene indulni. Ezért mindent megcsináltam ahhoz, hogy lehessen 2020-ra licenszem. Úgy tűnt, hogy az Eger Ralin eltudunk indulni Rally3-ban, aztán jött a vírus és lefújták a versenyt… Úgyhogy megint a szimulátorozás maradt. Van egy csoport (Dirt Rally 2.0 – Just_4_Fun), ahol már hónapok óta versenyzek. Imádom ezeket a futamokat, mert egy nagyszerű társaság dolgozik az ottani bajnokságokon és nem utolsó sorban nagyon gyors versenyzők. Szóval az volt a terv, hogy majd velük játszom. Majd megláttam az egyik ralis oldalon Pannuska Dávid versenyét, hogy az elmaradt egri futamot megrendezik online. Mondanom sem kell, rögtön jelentkeztem és sikerült abszolút második helyre beérni, pedig volt két jó nagy hibám, ami csak a szerencsének köszönhető, hogy nem került súlyos másodpercekbe. Nagy élmény volt, hogy a verseny alatt élőben tudtam nézni a versenyzők idejét, valamint láthattam a nevem, mint versenyző és még a szakaszokról adott gondolataim is ott voltak. Ezúton is köszönöm még egyszer ezt az élményt! A verseny után bátyám írt nekem üzenetet, hogy az MNASZ is indít egy bajnokságot. Mivel minden koncertemet lemondták, ezért gondoltam, hogy a sok szabadidőmből csak szánok erre egy kicsit.

A koronavírus és a versenyek elhalasztása miatt, most a szimulátorozás kerülhet előtérbe az autósport különböző területein. 

Igen, már előtérbe is került. Gondoljunk a Forma-1-re, sorra rendezik a futamokat online, élő közvetítés különféle oldalakon, kommentátorok, igazi Forma-1-es versenyzők stb… Aztán jött az elhalasztott ERC verseny, amit szintén a Dirt Rallyban pótoltak. Az ott indulók között már látni lehetett Chris Ingramot és Alexey Lukyanukot is. Most pedig elindult az Eger Ralival egy Hungarian Virtual Rally Championship és jött az MNASZ versenye. 

A Hauser Results-on látni lehet, nagyon bekezdtél. Avassuk be az olvasókat, hogy hogyan is élted át a bajnokság első versenyét. 

A Just_4_Fun versenyeit imádom, de általában R5-el mentek a bajnokságok. Pár hónapja jött egy váltás, ahol WRC, R5 és Group A kategóriákból választhattad ki a számodra megfelelőt. Ezekkel az autókkal viszont nem megyek valami jól, gyorsak nekem. Jobban szeretem a lassabb kategóriákat, ami nem jelenti azt, hogy lassan szeretek menni. Pont a kedvenceim közé sorolható az R2. Kis méregzsákok, amiket ha jól beállít az ember, nagyon gyorsan lehet velük menni. Tudatosan építettem fel a versenyt, próbáltam az én stílusomra állítani a kocsit, ami úgy gondolom, hogy száraz körülményekre sikerült. Amikor esett, ott történtek váratlan dolgok, gyakran nem fordult be az autó, tolta az elejét mindenfelé, csak arra nem, amerre kellene. Így végig arra figyeltem, hogy ez egy verseny, ahol a tizenkettő szakasz után kell a leggyorsabbnak lenned, tehát voltak olyan pályák ahol határon próbáltam menni, mert éreztem, hogy minden úgy történik ahogy én akarom és voltak azok a gyorsok ahol megfontoltan, lassabban mentem. Óriási meglepetés volt, hogy az első hosszú szakaszon két másodperccel lemaradva az abszolút harmadik időt sikerült elérnem. Pozitív, hogy sikerült elindulni és jó időket menni. Szeretem a gyors pályákat és az R2-es autókat is, ezért különösen élveztem. Tetszett, hogy az időjárás mindenféle lehetőségét megmutatta úgy, hogy taktikázni kelljen a gumiválasztással, hisz az első nap száraz volt, aztán a másodikon esett, majd a harmadikon vizes az út. Eddig magabiztosan vezetem az eRally R3 kategóriát és hihetetlen, de még az abszolút értékelésben sokáig voltam első. Ez sajnos már változott,  mindenesetre öröm és boldogság, hogy jól sikerült az első versenyem.

 

Comments are closed.