WRC

M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM | 2018

A WRC 2018-as szezonjára négy gyári csapat adta le nevezését és száll harcba a konstruktőri és egyéni világbajnoki címért.

  • CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT (CITROEN C3 WRC)
  • HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM (HYUNDAI i20 COUPE WRC)
  • M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM (FORD FIESTA WRC)
  • TOYOTA GAZOO RACING WRT (TOYOTA YARIS WRC)

Ebben az összeállításban az M-Sport Ford Rally Team idei csapatfelállását mutatjuk be.

A tavalyi évben Malcolm Wilsonnak régi nagy vágyát sikerült teljesítenie azzal, hogy Sebastien Ogiert szerződtette csapatához. Ezáltal lehetőségük nyílt arra, hogy mind csapatbajnokságban, mind egyéniben bajnoki címet szerezzenek, ami sikerült is. A téli szünetben kérdésessé vált, hogy Ogier hogyan folytatja, marad-e az M-Sportnál, átigazol vagy visszavonul. Végül szerződést hosszabbított címvédő csapatával.

 

Csapattársa, a tavalyi Wales Rallyn élete első WRC abszolút győzelmét megszerző Elfyn Evans lesz. 

 

 

 

 

Az összes gyári csapathoz hasonlóan Ők is három autót indítanak minden versenyhétvégén. Monte Carlo-ban és Korzikán Bryan Bouffier hajtja a hármas számú Fiesta WRC-t, a további nyolc futamon (SWE,MEX,POR,ITA,FIN,TUR,GB,ESP) ez a lehetőség Teemu Suninen-nek adatik meg, hogy minél több ponthoz juttassa az M-Sportot. 

#1 Sébastien Ogier – Julien Ingrasia
#2 Elfyn Evans – Daniel Barritt
#3 Teemu Suninen – Mikko Markkula (SWE,MEX,POR,ITA,FIN,TUR,GB,ESP) + (MC,DEU = Fiesta R5)
#3 Bryan Bouffier – Jérôme Degout (MC,TDC)

Teemu a szezonnyitó Monte Carlo Rallytól sem marad távol, a Fiesta R5-ös változatával száll harcba, majd szintén ebben a felállásban láthatjuk a Német Rallyn is. A finn két versenyes kitekintésén kívül  a Fordosok további szerepet vállalnak a WRC2-ben, mivel nyolc fordulón a 21 éves Gus Greensmith kap lehetőséget. A tavaly második helyet megszerző Eric Camillire továbbra is ebben a sorozatban számít Malcolm Wilson.

M-Sport Ford World Rally Team (Fiesta R5)

  • Eric Camilli – Benjamin Veillas
  • Teemu Suninen – Mikko Markkula (MC,DEU)

A világbajnoki cím megszerzése után a legkézzelfoghatóbb változás az, hogy a 2012 óta privát csapatként működő M-Sport mögé visszatér a Ford gyári háttere, ami a fejlesztések tekintetében lesz érezhető.

 

Néhány kép tavalyról a RallyFeeling fotósaitól!

Comments are closed.