Folytatása következik?

Bardóczy Ádám majdnem egy év kihagyás után tért vissza pilótaként a rali pályákra, Markovics Gyuri autójával. Ádi már navigált ebben az autóban, de elmondása szerint azért vezetni teljesen más érzés.

Nagyon régen láttunk már versenyezni…

– Igen, sajnos mostanában nem sok lehetőségem volt versenyautóba ülni, versenyzőként lassan egy éve mentem utoljára, ez a verseny az Iseum Szombathely Rallye volt, ahol sikerült ORB-ben kipróbálnom egy Peugeot 208 R2-es versenyautót. Ezt követően Markovics Gyurinak navigáltam az Eger Ralin, majd Táborszki Attilának a Mikulás Ralin, az utóbbin egy elég nagyot sikerült esnünk aminek a következménye három hónap kényszerszünet lett…

Honnan jött az ötlet, hogy kipróbáld a Markovics Gyuri “Bömösét” a Parasznya és Lyukóbánya között rendezett MARB versenyen?

– Sokat gokartoztam az elmúlt években és a hátsókerék meghajtású autó is közelebb áll hozzám, azzal tudtam eddig igazán gyorsan versenyezni, ezért Gyuri már régóta hajtogatja nekem, hogy próbáljam ki a BMW-jét mert ezzel a kocsival tényleg jó eredményeket lehet elérni és nagy élményt nyújt a vezetése. A Peugeot R2 kupában szerettem volna versenyezni a Miskolc Ralitól kezdve, de nem jött össze a profi versenyzéshez szükséges támogatás, így azt elvetettem, de mivel beleéltem kicsit magam a versenyzésbe ezért úgy döntöttem, hogy élek a lehetőséggel és kipróbálom a BMW-t. A MARB futamok nagyon jó lehetőséget biztosítanak licences versenyzők részére tesztelésre versenykörülmények között és mivel hazai verseny, itt volt a közelben, ezért gondoltam ez lesz a megfelelő alkalom erre.

Mint ahogyan említtetted, ebben az autóban már navigáltál, miben adott most neked az autó más feelinget mint akkor?

– Vezetni jobban szeretek mint navigálni ezért mindenképpen több élményt jelentett, hogy Én próbáltam irányítani az autót. Egerben jobb oldalról egyszerűbbnek tűnt a dolog, úgy látom Gyuri már jól belakta ezt az autót és nagyon gyorsan tud vele menni, de nekem több időre és kilométerre van szükségem még ehhez.

Nézted az időket? Elégedett voltál?

– Nem akartam nézni, tesztnek szántam a futamot és az autó mozgását szerettem volna megismerni, de mikor megálltunk az első gyorsasági végén a stopban, már megszokásból ránéztem a felíró táblára… Meglepődtem és egyben örültem, hogy abszolút első időt sikerült menni úgy, hogy tényleg közöm nem volt se az autóhoz, se a pályához… Ezt követően azt gondoltam, hogy innentől kezdve fokozatosan próbálok majd gyorsulni és javítani az időmön ami nem nagyon sikerült, mert a kormány is még sokszor zavart a vezetésben, továbbá a sprint jelleg miatt és a korábbi időjárás jelentéseket figyelve hidegebb idővel számoltunk, ezért csak puha gumikat szereltettünk fel amik nem működtek a melegben, egy kilométer után már elmelegedtek és így nem tudtam velük gyorsan közlekedni. Emiatt kicsit csalódott voltam, nem is forszíroztam a dolgot és megmaradtam egy kb. 75%-os teljesítmény szinten, viszont így többet is tudtam figyelni az egyéb dolgokra és sikerült összeszokni a navigátorommal Edittel, akinek ez volt az első versenye. Az autó is karcmentes maradt ezért összességében jónak értékelem a hétvégét.

Lehet még ennek a sztorinak folytatása az idei évben?

– Lehet, igen… Szeretném megnézni, hogy kategóriájában milyen eredményeket tudnék elérni élesben egy teljes rali futamon ezzel az autóval, de más versenyek is tervben vannak még ahol szeretnék minél jobb versenyautókat kipróbálni és versenyeket nyerni.

 

Markovics Gyurinak ezúton is szeretném még egyszer megköszönni a lehetőséget és a sok segítséget, továbbá köszönöm Editnek hogy beült mellém és segítette a munkámat, a csapatnak pedig hogy elkísértek minket és szórakoztattak a sok várakozás alatt.
 

Comments are closed.