Ladás vér folyik az ereiben

Gyenes András már több mint húsz éve kezdte a versenyzést a Műegyetem rakparton rendezett szlalomversenyeken. Az azóta eltelt két évtized alatt, András sok szép eredményt ért el és rengeteg élménnyel gazdagodott, sőt már sz is tudatosult benne, hogy Ladás vér folyik az ereiben. Andrással az idei Baranya Kupa után beszélgettünk. 

Mikor kezdtél el ralizni és milyen eredményeket sikerült eddig elérned a pályafutásod során?

– 1998-ban indultam először szlalomversenyen, a Műegyetem rakparton. Ezt követte három év szlalomversenyzés és autóügyességi versenyek. 2001-ben a Pilis Ralin vettem részt előfutóként, innen indult a ralis fertőzöttség. Sokáig az RTE bajnokságban szerepeltünk, ahol harminc-negyven fős kategóriában sikerült néha dobogóra állni és pontot szerezni. Az elért eredmények közül nagyon büszke vagyok a 2004-es OMV Teszt Rallye dobogós helyezésére, ahol igazi harc folyt a pályán. Eredményesnek az elmúlt pár évben mondhatom magunkat, a Historic Rally Bajnokságban. Itt sikerült már kategória bajnokságot is nyernünk. 

Mi a vonzó a Historic bajnokságban?

– A Historic bajnokságban a régi autókat szeretem, legfőképp a Ladákat. Most, több mint húsz év Ladázás után tényleg állíthatom, hogy Ladás vér folyik bennem! 😊

Hogyan alakult eddig a 2019-es esztendő számotokra a gyorsasági szakaszokon?

– A 2019-es esztendő első versenye az Eger Rallye volt, ahol életem legjobb eredményét, az abszolút harmadik és a kategória első helyét sikerült megszerezni. Ezt követte egy balul elsült Miskolc Rallye, ahol az első gyorsaságin, a rajt után másfél kilométerre sikerült beesni az árokba és kiszakítani a futóművet… Ez annyira a verseny eleje volt, hogy a fotósok és a videósok sem álltak itt, gondolták, itt úgysem történik semmi. 😊 Ezután a Baranya Kupa következett, ahol ismét szép eredménnyel zártunk.

A Baranya Kupa pályái közül melyiket vártad a leginkább és melyiket a legkevésbé?

– A Baranya Kupa kedvenc gyorsaságija számunkra a  Remeterét – Árpádtető volt, itt sikerült nagyon lendületesen autóznunk. Legkevésbé a mecsekpölöskei pálya tetszett, a kiszámíthatatlansága miatt.

Mi történt veletek a verseny tizenkettő gyorsaságija alatt?

– A tizenkettő gyorsasági alatt kaptunk zuhogó esőt, szikrázó napsütést és sötétet is. A változó körülményekhez képest, nagyon élveztük a verseny minden kilométerét. Az autón önindítót kellett csak cserélnünk, egyébként kifogástalanul működött. Kategóriánkban másodikként értünk be a célba a Baranya Kupán. 

Köszönet az összes támogatónknak, szervizeseinknek és a sok lelkes szurkolónak!

Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Ecoffice Technology Kft. – Triumph Adler; EGROKORR Festékipari Zrt.; Evolution Consulting Kft.; Innovitas Nonprofit Kft.; Rowa Chemical Kft. – BLACKFAST; RAIKER – www.raiker.hu, Dokutech Center Kft.; Ital Logisztika Kft.; C+D Automatika Kft,; Kudo Trade Plus Kft,; Tower-Tech Kft,; SP Kosaras Kft.; Best-Vill. 2000 Kft.; KOOS WEBER Hungária Kft., ROBITLÁG Bt.; HUNIPER Permetező Kft., The Body Shop, SEQOMICS Kft.; Súlypont Bt.; EUROPART Hungária Kft; BBD 96 Kft.; HEKUS Bűnügyi Magazin

Comments are closed.