WRC

Korzika, az aszfaltok királya

Negyedik állomásához érkezett a rali világbajnokság mezőnye. A jelen kihívás 10 gyorsasági, amin 316 kilométert kellett megtenni. Hosszú, változatos szakaszok, az igazi Korzika megmutatta fényét.

C89JyAdXsAA61Gk

Az első napon négy szakasz várt a mezőnyre a verseny kiírása alapján. A 31 km-es Pietrosella, valamint a Plage du Liamone a maga 29 km-es távjával. Az első gyorsaságin Kris Meeke diadalmaskodott a Citroen C3 WRC volánja mögött, megnyerve rögtön a kezdő szakaszt. Ogier 5,7 másodperccel követte angol riválisát. Harmadik helyezést elérve kezdte a napot Thierry Neuville, 11 másodperces hátrányt szerzett a Hyundai belga pilótája. Sajnos az első szakaszon hibázott Juho Hänninen, és kiállni kényszerült a Toyota Gazoo Racing Team finn párosa, miután egy kő hidat eltalálva megsérült, és kigyulladt az autó.

Meeke a nap végére már 10 másodperces előnyt gyűjtött össze, ezzel bizonyítva, hogy a Citroen is méltó a győzelemre.

C89I4w3XoAA2-nG

A szombati napon ismét négy szakaszt írt ki a rendezőség, összesen 132 km-t kellett megtennie a mezőnynek. A napi első gyorsasági a 48 km-es La Porta volt. A közel 50 km-es szakasz egyaránt próbára tesz embert, és gépezetet is. Thierry Neuville, a szakasz győztese az alábbiakat mondta a szakasz beírójában.

„Nagyon kemények a körülmények, rengeteg a felhordás. Megpróbálom kihozni a maximumot magamból, és keményen nyomni a gázt.”

A La Porta áldozatául esett Martin Koci, a WRC2 mezőny Skodás párosa, lesodródtak az útról, csúnyán összetörve az R5-ös Fabia-t. Hibázott a Citroen francia pilótája is, Stephane Lefebvre, aki több mint háromnegyed óra hátrányt zsebelt be.

A WRC2-ben Andreas Mikkelsen fölényesen vezette a második nap után kategóriáját. A legnagyobb ellenfele, és csapattársa Jan Kopecky kormánymű problémákkal küszködött, eltört a fogasléc, ezzel esélyt sem adva a győzelemre.

A nap legnagyobb drámájának elszenvedője egyértelműen Kris Meeke. A 6. gyorsasági után a motor megadta magát, kinyomta az összes vizet, és már csak két henger működött az autóba. Feladni kényszerültek vezető helyről a versenyt.

unnamed (2)

Meeke kiesése után Neuville állt az élre, kiélezett csatában állva Ogier-vel.

A nyolcadik szakaszon Ogier-t is utolérte a technika ördöge, a hidraulikus nyomás esett le, ezáltal sem a váltó, sem a hajtás nem működött rendesen.

Ogier nyilatkozta a 8. gyorsasági stop állomásán: „A hetedik szakasz után leesett a hidraulikus nyomás. A célunk az hogy befejezzük a mai napot és visszatérjünk a szervizbe épségben. Nem működik megfelelően a hajtás, és a váltónk sem. Olyan volt az autó, mintha hátsókerék hajtású lett volna.”

Elérkezett a vasárnap, a verseny zárónapja. Rövid, de annál inkább kihívást jelentő nap várt a mezőnyre. Az 53 kilométeres Antisanti, és a Power Stage, a 10 kilométeres Porto Vecchio.

A leghosszabb gyorsasági hozta a legszorosabb csatát. Neuville és Sordo között mindössze 0,1 másodperc különbség volt 53,78 km megtétele után. Ogier elektromos gondokkal küszködött, s ez az összetett második helyébe került.

C89MDJhXUAAGryf

Meglepetésre a Power Stage-n Jari-Matti Latvala autózta a legjobb időt, megkaparintva a plusz pontokat.  Neuville megőrizte vezető pozícióját, ezzel is mutatva az idei év nehézségét. Ogier az utolsó szakaszon autózott második idejével az abszolút második helyet is megszerezte. Dani Sordo a dobogó harmadik helyén végzett, mindösszesen 1,3 másodperccel lemaradva Ogiertől. Jari-Matti Latvala a negyedik helyen ért célba, stabil teljesítményt felmutatva. Craig Breen fért bele még a top 5-be, Latvalatól csak 0,1 másodpercre végzett.

unnamed

unnamed (1)

A WRC2-t magabiztosan nyerte Andreas Mikkelsen. Az M-Sport  finn reménysége, Teemu Suninen végzett a második helyen. Yohan Rossel, hazai pályán megszerezte a harmadik helyet.

A rali világbajnokság mezőnye legközelebb Argentínába látogat április utolsó hétvégéjén. Tartsatok velünk akkor is!

Készítette: Győrfi Dávid

Képek: Twitter

Comments are closed.