Korán megcsapta a benzingőz

Nemes Dánielt már gyerekkorában megcsapta a benzingőz és egész gyerekkorát, fiatalságát végigkísérte az autósport és azon belül is a rali. A tavalyi évben hét év kihagyás után tért vissza a gyorsasági szakaszokra, legutóbbi versenyük pedig a Bányásznapi Oroszlány Rallye volt. 

Első interjú veled az oldalunkon. Egy pár mondatban bemutatnád az olvasóinknak az eddigi autóversenyzői pályafutásodat?

– A pályafutásom már gyerekkoromban elkezdődött, mivel édesapánk autószerelő, így korán megcsapott minket a benzingőz. Ehhez párosult az, hogy kisbériek vagyunk és akkor még nagyban volt minden évben Kisbér Rallye, ahol mi minden alkalommal végigkísértük a pálya széléről az akkori nagymenőket! Négy éves voltam én, amikor Édesapámat rábeszéltük, hogy vegyen nekünk egy versenyautót, mert versenyzők szeretnénk lenni! Először “tűzoltásként” kaptunk a szülőktől egy gokartot, azzal csapattunk. Akkor még csak az udvarunkon, később mivel ez nem elégítette ki az igényeinket, kaptunk egy Trabantot, ami már be volt csövezve, kagylóülés volt benne. Az akkori fejjel egy csoda volt! Azzal már indultunk versenyeken, akkor még a testvérem jogosítványával mentem… 🙂 Utána bejártuk az összes olyan Pest környéki versenyt, ahol mehettem “gyerek kategóriában”! Utána kaptunk egy VW Golf Gti-t, az már egy komolyabb versenyautó volt, ezzel indultunk el az akkori környékbeli amatőr versenyeken. Majd jött egy VFTS projekt, építettünk egy elég komolynak számító VFTS-t, azzal kettő évet mentünk, majd eladtuk, mert elég költséges autó volt és mi inkább versenyezni szerettünk, mint szerelni! Ezt követően vettük meg a Puskádi féle Ignis Sportot. Ezzel az autóval indultunk el RTE futamokon. A versenyévad felénél lecseréltük egy Honda Civic Vti-re, abban az évben kategória harmadikok lettünk úgy, hogy utolsó két versenyre már nem jutottunk el. Majd eladtuk ezt az autót és jött hét év kihagyás, vállalkozásban eltöltött idő miatt! Majd 2017-ben, hogy enyhítsük a rali elvonási tüneteinket, kibéreltük a Hevesi Pistitől a később megvett és jelen autónkat, egy Renault Clio RS-t! Ezzel az autóval indultunk most is az Oroszlány Ralin, bár nem volt könnyű a célvonalig eljutnunk…

Avassuk be az olvasókat egy kis kulisszatitokba! Hogyan készül a hétvégi versenyre egy “a” rali versenyző?

– A verseny előtt kettő nappal lett kész a váltónk, mert felújításon esett át, minden az utolsó pillanatban lett kész, tesztről már álmodni sem mertünk, így indultunk útnak. A verseny előtti napon kiderült, hogy állandó navigátorom, testvérem Nemes Tibor, nem tud eljutni a versenyre családi elfoglaltság miatt, ekkor szóltam unokatestvéremnek, aki szervizel is nekünk, hogy ugorjon be navigálni, hát így indultunk neki a versenynek! Elvittük az autót szombaton ketten, majd amikor elvittük az autót gépátvételre kiderült, hogy a váltónkkal valami nem oké, ugyanis kidobálta a harmadik fokozatot, illetve nem volt ötödik sebességünk. Mivel ezt a helyszínen nem lehetett orvosolni kitaláltuk Gergővel, hogy így is rajthoz állunk és versenyzünk!

Volt már valami tapasztalatod az Oroszlány és Pusztavám közötti pályáról?

– Tapasztalatom a pályáról már volt, mert itt indultam ezzel a kocsival, amikor béreltem. Én személy szerint nagyon szeretem ezt a pályát, mert elég technikás.

Foglald össze egy pár mondatban a versenyeteket.  Az időket nézve, mintha Pusztavám felé jobban feküdt volna számotokra a szakasz.

–  Amint az időket nézegettem, lefelé jobban ment! A verseny elején elég óvatosan kezdtünk, nem tudtuk mit fog kibírni a váltó és szerettünk volna célba érni is. Nagyjából a harmadik gyorstól kezdtük el élvezni a versenyzést, ekkor már bátrabban mentünk! Az időeredmények is ezt igazolták. Végig kínlódtunk a versenyen a váltóval, de hála az istennek, kibírta! Az utolsó gyorsra leszakadt az ég, még a szervizben voltunk, így hamar meg tudtuk vágni vízre a gumikat, így az utolsó gyorsunk is jól sikerült! 

Az 5-ös kategóriában második helyet szereztetek. Elégedetten szálltatok ki az autóból, vagy több is volt ebben a “csomagban”?

– Nagyon elégedettek voltunk a nap végén az eredményünkkel! Jó érzés volt egy nehéz nap után a serlegeket átvenni. Kategóriánkban másodikok lettünk, illetve a fronthajtású autók között is a második helyet szereztük meg!

Ezúton szeretném megköszönni családtagjaimnak, illetve szponzoraimnak: NAD KFT., GI-GA FARM KFT., MOGYI FUVAR KFT., IMPORT TRADE HUNGARY KFT., NEMES FESTÉK ÉS ÉPÍTŐANYAG ÁRUHÁZ.

Comments are closed.