ORB

Kijött az autóból a vadállat

A Baranya Kupán először került be a szekvenciális váltó, Berki “Gagarin” Gábor autójába, ami elmondása szerint egy teljesen más érzést ad a versenyzésnek. 

Milyen céllal indultatok a Baranya Kupán?

– Elsősorban a váltót kipróbálni mentünk és hogy jól érezzük magunkat. Az autót fejlesztettük, sikerült egy hat fokozatú szekvenciális sebességváltót venni és az utolsó pillanatban még nevezni is tudtunk! Ha már életemben először mehetek egy versenyváltós autóval, azt már alig vártam! 😄 Annyira hirtelen jött az ötlet, hogy még bébiszittert sem sikerült találnunk és kettő napig a 2.5 éves kisfiúnk jött velünk végig pályát járni. 😄 A kocsi is csak későn készült el és nem nagyon tudtam vele menni. De a jót hamar meglehet szokni. A kuplung nélküli váltás az valami hihetetlen, ez a váltó kihozza a kocsiból a vadállatot, nekünk legalábbis az lett, az eddigiek után. 🤣 Úgy érzem erősebb is lett az autó. 

Az első napon egy belvárosi prológ, illetve kettő gyorsasági várt rátok.

– A prológon a sorra kerülésünk előtt pár autóval leszakadt az ég, már nem volt időnk gumizni, így maradt a kopott 4-5 éves slick. Ez meg is látszott, elcsúszott az eleje és jól elbénáztam az egészet. 😄 De aztán az éjszakai gyors, egy számunkra idegen pályán egész jól sikerült. Bár pár helyen észrevettem, a pályabejárás során pontosabb itinert szoktunk írni és ennek volt is hátránya. De így is jól sikerült.

Mi történt veletek a másnapi szakaszokon?

– Folyamatos gumi problémáink voltak. Elhoztam ide a régi nem regisztrált gumikat, ezeket nem kell sajnálni, de olyan öregek voltak, hogy mindig leeresztettek és kétszer is cseréltünk etapon kereket. Hiába fújattuk a végére már nagyon hamar leengedtek. A pirellinél meg is sajnáltak minket mikor gumit cseréltettünk és jelképes összegért kaptunk számunkra nagyon jó gumit. Persze amit már más ledobott. 😂 Az utolsó gyorsra úgy mentünk, hogy két egyforma gumi nem volt a kocsin… De az eredményen szerencsére ez nem nagyon látszódott.

A váltó beváltotta a hozzá fűzött reményeket?

– A váltótól versenyautó lett belőle. Szinte nem is az a kocsi ami előtte volt. Mint ahogy korábban említettem erősebbnek érzem, de az időeredményeken hogy hoz-e majd, azt csak pár verseny múlva tudom megmondani.

A GTM kategória második helyét szereztétek meg és egy előkelő abszolút 13. helyezés is összejött a végére.

– A Porsche-t nem lehetett utolérni, nagyon erős autó. Egy BMW volt még az ellenfél, így a kategóriánkban a második helyet tudtuk megszerezni.

Közeleg az Ózd Rallye. Lesz valami változás az autón addig?

– Az Ózd Rallye-t nagyon várom már. Tavaly nem jól sikerült, akkor mentünk először az első osztályban és teljes káosz volt. Remélem idén nem lesz az és sikerül hibamentesen végigmenni. Az autón már nem lesz több változás, de nagyon átnézzük és minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy a lehető legjobban felkészítsük.

Köszönet a szervizcsapatnak, a családnak, barátoknak és a támogatóknak, a Macon Winch-nek, az Alaska Ice-nak és a Gagarin Autó Kft-nek.


Comments are closed.