Keretbe foglalták az idei évet

Három abszolút szakaszgyőzelem és négy dupla defekt Rallye2-ben! A PSZA Motorsport beszámolója az 53. Mecsek Raliról.

Papp Arnold – Béres „Unicum” Attila /Lada Kit-Car 16V/

Papp Arnold: A Mecsek Ralira nekünk már minden esélyünk elszállt a bajnokságban. Pusztán a sport szeretete miatt utaztunk el a Mecsekbe. Pár újítást eszközöltünk az autón, amit teszt jelleggel átalakítottunk, maradtak gumik az évről, ezeket szerettük volna elkoptatni. Az elkoptatás jól sikerült, négy defektet szedtem össze, kétszer dupla defektet. 🙂 Vétettünk hibát is, rosszul tudtam egy szabályt, de Fockó Ákosnak köszönhetően értünk be, a szervizbe kölcsön adott nekünk egy gumit, amiért megbüntettek minket, de ez lényegtelen is, mert célba értünk és a Rallye2 év utolsó gyorsaságiját mi nyertük, keretbe foglalva az évünket. Az év első és utolsó szakaszát is sikerült megnyerni. Nagy tervekkel vágtunk neki az első teljes szezonunknak, de így visszagondolva Egerben a lassítóban vesztettük el ezt az évet. Nagyon sokat tanultunk az évből. A konklúzió talán az, hogy külön-külön mindig voltak jó részeredmények, vagy az autó volt jó és én hibáztam, vagy én voltam összeszedett, de az autó nem akarta a sikert. 🙂 Nem bánkódunk, hiszen ez is hozzátartozik a versenyzéshez. Fényes kupákat mi nem kapunk, de innen is gratulálunk versenyzőtársainknak! Jövőre reméljük újra találkozunk!

Berta József – Radvánszky Gábor /Peugeot 306/

Berta József: Nagyon készültünk Pécsre, próbáltuk az éves P13 kategória második helyét megszerezni. Úgy tűnt minden rendben, a Határ motorsport féle Peugeot-t választottuk, mert a Salgót megnyertük vele és bíztunk benne. Nem is volt semmi gondunk, Radvánszky Gabi, jó navigátorhoz illően, diktálta az itinert. Az első kettő gyorsasági után, abszolút negyedik (0,3 tizedre a harmadiktól) és P13 kategória első idővel indultunk a harmadik gyorsasági felé. Aztán jött a hiba, körülbelül öt kilométerrel a rajt előtt tönkrement a motor. Amit nagyon sajnáltunk, mert ezen elment az éves második hely és így csak ötödik helyen végeztünk. 😣 Ha az idei évet kellene összefoglalnom, akkor azzal kezdeném, hogy Egerben a VFTS-sel kezdtünk (Deák Heni navigált 😊) és ott a kategória második helyén végeztünk, nem volt rossz eredmény. Aztán jött Miskolc, ahol már kezdtünk belejönni és nyertünk gyorsaságit is. Sajnos mikor már nyerésre álltunk, tönkrement a motorunk. Autó váltás következett és Fehérváron már Citröen C2 R2 Max volt a típus. Itt a hatos kategóriába neveztünk. Sajnos nem volt időnk és felkészületlenül (egyszer mentünk a hosszú gyorsokon) vettünk részt ezen a versenyen. Ám részeredményként kategória harmadik idővel jeleztük, itt vagyunk. Ezt követően nem indultunk a Baranya Kupán és Veszprémben sem. Közben Deák Henivel úgy döntöttünk, külön utakon indulunk tovább. (köszönöm neki, ameddig velem versenyzett 😊) Érkezett a Salgó Rallye, ez nekünk itt hazai verseny, tehát mindegy mivel, csak részt vegyünk. 😁 Közben érkezett mellém Radvánszky Gábor, akivel mindig is nagyon szerettem versenyezni, jó barát és jó navigátor. 🙂 A Határ Motorsport Peugeot 306 S16 jó választás volt, mert abszolút hatodik és kategória első helyen végeztünk, nagyon megszerettük az autót. 😁 Ezért elérhetővé vált az éves kategória második hely és azt mondtuk, induljunk a Mecsekben is. Sajnos Pécsen nem volt szerencsénk és az abszolút negyedik helyről és a kategória első helyről kiállni kényszerültünk. Összességében jó volt ez az év, mert azt jelentették a részeredmények, még tudunk gyorsaságikat nyerni, addig nincs gond. Köszönöm Deák Heninek, Radvánszky Gabinak a profi navigálásokat, a Határ Motorsportnak az autót és Tajti Bencének a szervizelési munkákat. Persze köszönet azoknak is, akik nekünk szurkoltak a pályák szélén és a családunknak is.

Czezinger Kristóf – Bölcs Balázs /Lada VFTS/

Czezinger Kristóf: Nagy várakozásokkal tekintettünk a Mecsek Ralira, de sajnos a sok erőfeszítés ellenére ez a verseny sem a tervek szerint alakult… Az első gyorsasági negyedénél elment a hangosításunk, elég kellemetlen volt, hogy nem hallottam a Balázst ezen a felhordásos pályán, főleg úgy, hogy először jártunk ott. Második gyorson dupla defekt és ezzel meg is pecsételődött a versenyünk. Egy pótkerekünk volt, azt kicseréltük, szervízből pedig kaptunk két utcai kereket, amivel vissza tudtunk jutni Pécsre. Második körben szuperraliztunk utcai gumival, hogy gyűjtsük a kilométereket, illetve teszteljük az autót. Trefort pusztán rögtön a második kanyarban megforogtunk, Pécsvárad az jól sikerült, Árpádtetőn pedig a generátor kezdett el rakoncátlankodni, úgyhogy a végére már sokat nem láttunk a pályából. Nagyjából ennyi volt a Mecsek Ralink. 😃😕 A pályák szuperek voltak, autó is hibátlanul működött, úgyhogy ha nem lettek volna a hátráltató tényezők jó kis verseny lehetett volna számunkra, de mint tudjuk a raliban nincsen “ha”. Másfél év után először Fehérváron ültünk autóban. Első versenynek egész jó volt, célba értünk. Bár a technika ördöge itt sem került el minket, gyújtás, illetve lengéscsillapító problémák hátráltattak bennünket. Következett a Veszprém Rallye, ahol gázpedál töréssel kezdtünk, utána defekt és az utolsó gyorson féltengely törés. De célba értünk! Összességében nagyon tetszett az összes gyorsasági szakasz, amiken idén elrajtoltunk, amikor nem hátráltat semmi, akkor az autóval is hatalmas élmény menni (sajnos ezekből a pillanatokból elég kevés jutott az idei évre). Amióta versenyautóban ülök, valahogy a balszerencse mindig utolér… A befektetett energia és az élvezeti faktor közel nincs egyensúlyban. Decemberben a Mikulás Ralin szeretnénk még elindulni, ha az jól sikerül akkor jövőre valószínűleg Rallye2-ben folytatjuk tovább, ha nem, akkor pedig szögre akasztom a sisakot.

Merényi Zsolt – Vig Sándor /Honda Civic VTi/ 

Merényi Zsolt: A Mecsek Ralira úgy érkeztünk, hogy kettő ponttal vezettük a 2WD kupát, de az év végi harmadik hely már biztos volt. Viszont a győzelemhez mindenképpen célba kellett érnünk. Ennek tudatában úgy érzem túlságosan is óvatosan versenyeztünk. Azt hozzá kell tenni, hogy nagyon sarasak voltak a pályák és nagyon könnyű volt hibázni. Szóval az első körben csúnyán kikaptunk a többiektől. A második körben próbáltunk sietni, ám a sötétben sajnos mi is defektet kaptunk. Pontosabban eltört a bal első felnink, ettől nagyon rázott a kerék, de nem eresztett le a gumi, így viszonylag gyorsan ki tudtunk jönni a gyorsaságiról, viszont nem tudtunk csökkenteni a hátrányunkat. Az utolsó gyorsasági előtt kereket cseréltünk. Gondoltam azért megpróbálom a lehetetlent és megyünk egy óriásit. A harmadik kanyarig jutottunk. Sajnos hibáztam és árokba csúsztunk. A nézők azonban egyből kiszedtek – ezúttal is köszönjük nekik – így célba értünk a negyedik helyen, amivel megszereztük az év végi második helyet a 2WD kupában. Ezúton is szeretnénk gratulálni Magyari Beck Szabiéknak. Egész évben óriásit csatáztunk, Fehérváron és Salgón mi voltunk a jobbak, de csak tizedekkel, Egerben és a Mecsekben ők nyertek. Most nem volt szerencsénk, de természetesen a második helynek is örülünk. Talán jövőre mi leszünk a bajnokok.

Baksai László – Erdei Zoltán /Lada 2107/

Baksai László: Ez a Mecsek Rallye hűen tükrözte az idei évünket. Voltunk fent és nagyon lent… Elbuktuk a bajnokságot húsz pont előnyről… Nehéz bármit is mondani. Köszönjük a PSZA-s fiúknak, a komplett szervizcsapatnak, Borsod Race Médiának az egész évi kitartó, önzetlen segítségüket. Idén ez így sikerült. Év elején simán aláírtam volna, de így azért keserű a szám íze. 😞 Nagy köszönet a támogatóinknak, nélkülük nem lehetnénk a rajtvonalon és a legnagyobb köszönet Erdei Zoli barátomnak, szuper jó hangulat van az autóban és vakon bízunk egymásban, ami nélkül nincs siker. 🙏🙏 Valamint a családnak, hogy idén megint elnézték nekem, hogy a rali rengeteg időt elvett tőlük, imádlak titeket! Idén szeretnénk egy nagyon jó kis Mikulás Ralival zárni az évet és mindent megteszünk, hogy jövőre is indulhassunk a bajnokságban…

Szőnyi András – Patkó Gábor /Citroen C2R2 Max/ 

Szőnyi András: Először is üdvözlöm az olvasókat! Az évünk nagyon csonkán indult, ugyanis már az első versenyünkön, az Eger Ralin, felrobbant a Ladában a motorunk. Innentől meg is pecsételődött az év, sokáig nem tudtam autóba ülni. Egy újítással készülünk a Lada tekintetében, ezért csúszunk, de erről majd később. Adott volt a lehetőség, hogy kipróbáljunk valami újat, így egy elsőkerekes Citroen C2-re esett a választás. Kaptás Leventétől béreljük és egy hibátlanul felkészített kocsit kaptunk. A verseny előtti tesztek és az első kilométerek nagyon furcsák voltak számomra, a berögződött reflexeket kellett felülbírálnom. Első nap végére kezdtem jól érezni magam és ez már az időeredményekben is meglátszott. Második nap is folytattuk a javuló tendenciát, de ennek sajnos egy műszaki hiba végett vetett. Nem csüggedünk, Nyíregyházán folytatjuk C2-vel a tanulást. Nagyon köszönöm a támogatást a családomnak, a páromnak és a szervizcsapatnak a jó autót.

Balázs Bence – Csató Roland /BMW E30 Cupe/ 

Balázs Bence:  Több, mint ötven éve versenyeznek a Mecsekben, mindenki ismeri, aki szereti az autóversenyzést. Rengeteg sztorit hallottam ismerőseimtől és édesapámtól, aki huszonévesen már a mecseki pályák szélén állt. Bakancslistán volt, éppen ezért örülök, hogy végre én is versenyezhettem ezeken a szakaszokon. Kíváncsi voltam, hogy milyen lesz az egész napos csütörtöki eső után a kezdés. Mivel a mezőny vége felé mentünk, már tudtuk a rajt előtt, hogy nagyon saras és csúszós lesz, de még így is meglepett pár kanyar elég rendesen. Az első kör végére már felszabadultabban mentem és Rolival is meglett az összhang. Nagyon jók voltak az esti gyorsaságik is, jobb volt sötétben menni, mint vártam. Szerencsére az autó gond nélkül bírta, így higgadtan tudtunk versenyezni. Nem gondoltam volna, hogy a nap végén így fogunk zárni. Nagyon örülök az eredménynek és az első Rallye2-es kupának.

Mészáros József – Mester Ferenc /Trabant 601s/ 

Mészáros József és Mester Ferenc közel egy év után ültek be a Trabiba. Versenyük akciódúsan alakult, ugyanis volt olyan amikor szélvédő nélkül száguldottak a mecseki erdőben de a fiúk sikerre vitték a kis Trabit!:)

A bajnokság a csapat nagy részének véget ért. Ám a versenyzést nem fejezte be a PSZA csapata. Szőnyi Andris és Hock Pál még támad a nyíregyházi EB futamon, illetve a csapat egy része pedig a Waldviertel Rally-et célozta meg levezetésnek!
Hamarosan ismét találkozunk, a srácok köszönik szépen az egész éves szurkolást és kitartást! 

Együttműködő partnereink: Virtech Labs Bt., FER-VILL KFT., Landa – Trans Kft., MJM Transport Kft., Primun Go Kft., Dolphio Technologies Kft., Truckport Hungary Kft., Fornád Trans Kft., Közbeszerzés Figyelő Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., DPF Cleaning Hungary Bt., I-Road Link Kft., Kamaraerdei Stúdió Bt., Matricakell.hu, LTL Lotistics Solution Kft., Optibiomed Kft., FoliaZ.hu., GN Group Kft., Trenaker Kft.,Kormosadi.hu, Kasza Motorsport, FervillSound Kft., SFR Parts Kft., Loppun’s Garage, DSG Kft., Eurokardan Kft., Mobilvzsgáztató Kft., PSZA Media Kft., SZRV Racing Kft.

Comments are closed.