ORB

Kell a népnek azért a mezőny végére a trabi is

Balázs Kornéléknak igencsak kalandosra sikerült az 52. Mecsek Rallye hétvégéje. Bár rengeteg problémájuk akadt a hétvége folyamán, azért csak bevitték a Trabit a Mecsek Pláza melletti célba. Kornéllal beszélgettünk a verseny utáni napokban. 

Hogyan tudtátok felkészíteni a kis Trabit a Mecsek Rali nem éppen könnyű pályáira?

Az autó felkészítésével nem voltak gondok, a bükkszenti sprint után átnéztük a kopó alkatrészeket, illetve áthúztunk mindent. Júliusban szereltem annyit a versenyen, hogy a mecseki pályák előtt már nem nagyon kellett otthon! 😃

Kőváry Barnától kértél már bármikor is tanácsot, hogy hogyan kell látványosan Trabantozni, vagy inkább az autó lehetőségeihez képest gyorsan szeretnél vele közlekedni? 🙂

Próbálunk olyan versenyeken indulni, ahol nem egyedül vagyunk trabisok, hogy azért lehessen jókat meccselni. Andrissal folyamatosan egyeztettünk év közben, hogy ki-mikor-hol ér rá. Ebből adódóan próbálok gyorsan autózni vele, a látványos autózáshoz nem áll otthon elég donor. 😄 Barnától mindig kapok pár jó ötletet, illetve tippet, hogy neki mi vált be az évek alatt, ezeket próbáljuk hasznosítani. Azt be kell látni, hogy ahhoz még jó pár évet kell autóznom, hogy úgy tudjam használni a kis járgányt, ahogyan ezt Ő tette régen.

Sajnos az első napot nem sikerült befejeznetek…

 

Az első nap elég kalandosra sikeredett. Az első gyorson már volt “kalandunk”, Sanyinak összeragadtak a lapok és kettőt lapozott, így jó pár kanyaron keresztül fejből próbáltam menni. A következő körben ugyanezen a zobákpusztai szakaszon egy jobbos visszafordító előtt elméláztam és ráestünk egy fakorlátra, amivel sikerült egy kicsit megkarcolni a fényezést a bal oldalon. Aztán jött a mecsekpölöskei gyors, ahol a rajt után körülbelül az első kilométerig jutottunk el… Az autó befulladt, üzemanyag ellátási gondokra gyanakodtunk. Sehogy sem tudtam már beindítani az autót, így feladni kényszerültünk a szombati napot. A szervízben újra életre kelt, így beálltunk az éjszakai parc fermébe és vártuk a vasárnapot.

Másnap viszont már sikeresen teljesítettétek a négy szakaszt.

A sikeresen teljesítettük az azért nem igaz teljesen. Már az első gyors előtti etapon éreztem, hogy gyenge az autó, így csak átgurultunk az első körben a gyorsaságikon. Majd a szervízben végre megtaláltuk a valós hibát, egy saru hátráltatott minket az egész verseny alatt, ami elég bosszantó dolog, na meg az is, hogy az ezekre utaló jelek csak a visszavezető etapon jöttek elő…

Éreztétek az autóban ülve a verseny folyamán, hogy az emberek még mindig mennyire szeretik ezt a keletnémet márkát?

Nagyon sokan álltak az út szélén, az orfűi körgyorson mi is közönségkedvencek voltunk szerintem, de a többi szakaszokon is sokan integettek, buzdítottak minket. Kell a népnek azért a mezőny végére a trabi is, nem csak a sok látványos Lada! 🙂

Szerintem a Nyíregyháza Ralin is sok szurkolótok lenne. Tervezitek a zempléni pályákon való versenyzést?

Mi már az autó jövő évi felkészítésén dolgozunk, hétfőn már fel lett bakolva, mennek a gátlók revízióra, meg újra széppé varázsoljuk a bal oldalát is. Biztosan szeretnék ott is sokan a kis gépet, de arra most ott lesznek az Andrisék, ők indulnak, ha minden igaz. 🙂

Köszönet a családomnak, akik most is támogattak végig a verseny előtt és alatt is, Gabinak és Iminek a szervízhátteret, Sanyinak, hogy haza tudott jönni és hogy elviselt a verseny alatt a nehéz időszakokban is, 😃 illetve a legnagyobb köszönet most Serényi Andrisnak jár, aki biztosította a kis csapatunk számára a szállást és tartotta végig bennem a lelket akkor is, amikor én már feladtam az egész versenyt.

 

Comments are closed.