Kalandos verseny volt

PENTA Rally a HERTZ Kupáért 2017 – MARB futam

Siska Richárd – Bagi Dániel (Lada VFTS)

Szia Ricsi 2015 év végén beszélgettünk utoljára. Mi történt veled az utóbbi szűk kettő évben?

Sziasztok! A régi kocsi eladásra került, szerettem volna egy teljesen új projektet kezdeni. Kis hatásszünet után, nekiálltam a jelenlegi autó összerakásához, ami pont a mostani lábatlani verseny előtt vált használhatóvá, így remek tesztelési és gyakorlási lehetőség volt számunkra.

Miért pont a rali?

Nagyon régóta járunk versenyekre, itthon és külföldön egyaránt. Pontosan nem tudnám megmondani miért a rali, megtetszett az első látott verseny után és azóta mondhatom, hogy minden napom ennek a szakágnak és az aktuális kocsinak van szentelve.

Mit tudhatunk erről a gyönyörű autóról?

A kocsi egy 1600 köbcentis H-s Lada. Minden eddigi kocsimnál jobb technikai adottságokkal rendelkezik, mint futóműben, mint hajtásláncban és motorban is. Jövő év elején Rally2-es gépkönyvet szeretnék, ennek megfelelően próbáljuk összerakni.

Halljuk akkor, hogyan sikerült a versenyetek, ha jól sejtem nem volt kalandmentes… 🙂

A verseny első  gyorsaságija nyomta rá a bélyegét az egész futamra. Először egy egyéni hibából a bajóti elágban kivittünk egy közlekedési táblát, másodjára balszerencsénkre elkezdett esni az eső a pálya utolsó 1/3-án és ez megtréfált minket egy féktávon, majd belezúgtunk egy lassítóba, itt is kapott pár pofont a kocsi minden irányból. Tehát a második gyorsaságitól picit túlzottan is, de rátartással mentünk. Az utolsó kaland a negyedik gyorsasági 100. méterénél jött. Egész egyszerűen elfelejtettük a szervizben lecsatolni a géptetőt, ami a rajt után szépen le is repült a helyéről…

A kalandok ellenére sikeresen célba értetek, mennyire vagy elégedett a teljesítményetekkel?

Nagyon örülök, hogy célba értünk, rengeteg kihagyás után ezen a szakaszon ez is nagy szó, azonban a teljesítményünkkel abszolút nem vagyok elégedett… Nagyon sok helyen túlzottan el lett spórolva, ez pedig ilyen erős mezőnyökben később nem fog beleférni. Megnézzük a belsős felvételeinket, áttárgyaljuk a hibákat és a következő versenyre már remélhetőleg sokkal bátrabban állunk oda, ez igazából csak tőlem függ. Dani ott is átküldene nyélgázon, ahol nem lehet. 🙂

Vannak még tervek a versenyzéssel kapcsolatban az idei évben?

Idén, ha gyorsan rendbe tudjuk szedni a kocsit és az anyagiak úgy alakulnak, akkor szeretnénk még egy teszten és egy sprinten részt venni novemberben. Mi nagyon szeretnénk menni.

Köszönöm a barátnőmnek, hogy kitart mellettem az egész napos szerelések esetében is! 🙂 Köszönöm a rallyfeelingnek a lehetőséget ismét! Köszönöm, hogy segítettek eljutni a versenyre és a kocsi felkészítésében Papának, Faternak, Dávidnak, a dorogi Alagút mosónak, valamint a táti Bihari autovillamossági műhelynek és mindenkinek, aki bármilyen formában segített!

Comments are closed.