Jól bírta a megpróbáltatásokat a Szamara!

Aki egy kicsit is képben van a magyar rali történéseivel, annak nem kell bemutatni Csernai Zsoltot. Viszont ha mégsem ismerné valaki a fiatalember eddigi “munkásságát” a hazai autósportban, annak most megpróbáljuk Zsolt eddigi pályafutását bemutatni, illetve a múlt hétvégén rendezett 23. Mikulás Raliról is beszélgetünk, ahol egy Lada Szamarát hajtott. 

Mit kell az olvasóknak tudni Csernai Zsolt autóversenyző ralis múltjáról?

Nincs olyan nagy versenyzői múltam…😀 Körülbelül tizenöt éve kezdtem Ladával szlalom versenyen, majd pár év után navigátorként folytatódott, szintén Ladával. Később Mitsubishi, BMW. Gönczöl Ferivel Mitsu, aztán Vincze Ferikével 2012-ben két verseny. Következő évben már a kormány mögött egy A -s Ladával, Vác Ralin versenyeztem. Eközben mentem Vincze Marcival is egy versenyt, mert a másik nem jött létre egy baleset miatt. 🙂 Aztán jött egy teljes év Ladával, előfutottam MARB versenyeken, utána jött a Lada Szamara, de először még nem tudtunk vele versenyezni, csak átalakítottuk… Utána mentem egy szezont Nagy Varga Gézával Rallye2-ben. Most pedig végre összeállt minden, (részben) hogy a Mikulás Ralin el tudtunk indulni.

Nagyon kevesen versenyeznek már Lada Szamarával kis hazánkban. Mit kell tudnunk az autóról, illetve miért pont Ő?

Hát az autó egy P csoportos, 1370 köbcentis Weber karburátoros. Miért pont Szamara!? Hát anno én javítottam pár dolgot Magyar Attilának rajta és egyszer felhívott, hogy eladná. Nem sokat gondolkodtam rajta, leszaladtunk hozzá és elhoztuk…😀 Jóindulatú autó, könnyű, jól forog, tehát lehet vele gyorsan és látványosan is közlekedni! 😀

Az idei évben nem sok versenyen indultál, a kicsit sem autókímélő Mikulás Ralira viszont leadtad a nevezést.

Voltak fontosabb dolgok mint a versenyzés, meg az év elején nem úgy jöttek össze a dolgok mint ahogy azt terveztük. A Mikulás Rallye már évek óta tervbe volt véve, szerencsére az idén sikerült elindulni rajta, és célba érni…🙂 Én azt gondolom, hogy a Mikulás Rallye nem annyira autógyilkos, mint sokan azt gondolják. Kiemeltem jó magasra az autót, természetesen az aszfaltmagassághoz képest, majd át lehetett futni alatta…🤣

Foglald össze nekünk a versenyeteket.

Igazából csak annyi baja lett, hogy a jobb hátsó dob betét kiszakadt, a karter védő az én hibám, mert hát sok ember volt és az olyan “buzis“ lett volna, ha nem nyomom át…🤣 De fent maradt az autó, bevittük a szervizbe és a fiúk visszarakták, aztán mentünk tovább! Az autó nagyon jól bírta ezt a nehéz versenyt, hiszen azon kívül, hogy saras lett, semmi baja nincs! Ami kellemes meglepetés volt, hogy a célba érés mellé még kupa is járt…! 😀

Vannak már tervek a ralival kapcsolatban 2020-ra?

Idén már csak Gézával megyek a Szilveszter Ralin. Jövőre vannak tervek, lehet sok is… 🤣 Majd meglátjuk, hogy melyik sikerül, de az év elején megrendezésre kerülő Covasna Ralin szeretnék indulni a Szamarával.

Köszönöm édesanyámnak, a barátoknak, a szervizcsapatnak, meg az új navigátornak, akinek ez volt élete első versenye, reméljük nem az utolsó…😀 akik segítettek és nem utolsó sorban a szponzoroknak… Szakál – Metál Eneos Motorolajok, Truckport Hungary Kft., LJ Wagen, HK Trans Kft., Szevillszer Kft., Beta Szerszámcentrum Kft., Mizsifém Manufaktúra, NVG Trans Kft., Koko Trans Sped, Sparcocucc.hu, Szívós autó fólia, Markó Reklám, Moha-gép. Ha valakit ki hagytam, nekik is! 😀

Comments are closed.