Jobbat nem is kívánhattak volna

A megfelelő anyagiak hiányában Bacsa Tamás és navigátora Hanyik Gergely sajnos kevés versenyen tud részt venni az idei év Rallye2-es küzdelmeiben… Amikor viszont rajthoz állnak, elképesztően jó eredményekkel hívják fel magukra a ralis társadalom figyelmét! Tamással beszélgettünk a Baranya Kupa után.

Előzetesen egy igencsak színvonalas versenynek ígérkezett a Baranya Kupa!

– Baranyában ritkán hallani olyan versenyről ami nem üti a színvonalat. A Mecsek földrajzi adottságát és a szervező egyesület hozzáállását tekintve most sem volt ez másképpen! Úgy gondolom nem egyszerű egy ilyen versenyt megszervezni, de Markó Tibinek nem ez az első, így kijelenthetjük, hogy most is jelesre vizsgázott! Hatalmas örömmel és izgalmakkal tele utaztunk az Alföldről a Rallye egyik, ha nem a legnagyobb fellegvárába.

Sajnos nagyon kevés versenyen láthatunk benneteket…

– Sajnos igen, ezt jól látjátok. Amikor eldöntöttük ebben az évben, hogy megpróbálunk a Rallye2 versenyeiből minél többet abszolválni, már láttuk és sajnáljuk, hogy a murva futamokkal nem fogunk bírni… Olyan mértékben amortizálódik az autó ezeken a pályákon, ami plusz költségként már nem fér bele a büdzsénkbe. Az első versenyünkön az Eger Ralin pedig egyből egy motorhibával kezdtünk… Kibírtuk nevetés nélkül, főleg, hogy majdnem új motort kellett építeni, így nem volt kérdés, hogy a következő Miskolc Rallye ki fog maradni a bajnokságból, tehát nekünk igazából a székesfehérvári versennyel kezdődött az év.

Az első napon egy prológ és egy gyorsasági szakasz várt rátok, amit első ránézésre mintha elóvatoskodtatok volna…

– Visszatérve a Baranya Kupára, a pénteki nap elég szeszélyesen indult. A prológon elmosott minket az eső, és a nem létező “pályakémjeink” is azt mondták vizes lesz a Vasas-Hosszúhetényi gyorsasági nyomvonala! 😀 Előre két esőgumit, hátra két puha slicket raktunk fel. Mondanom sem kell, mire elrajtoltunk a gyorson 85%-ban fel volt száradva a pálya, de ennek ellenére élveztük és sikerült az összetett értékelésben a hetedik időt, a Lada Kupában és P12-ben pedig az első időt autózni. Ezekkel az eredményekkel zártuk a pénteki napot.

Másnap viszont fokozatosan gyorsultatok, sőt a hatodik gyorsaság szakaszon nem volt tőletek gyorsabb páros!

– Szombaton két gyorsasági szakasz meghódítása volt a cél háromszor, amik név szerint a legendás Nyárásvölgy-Hetvehelyi, valamint az Alsómocsolád-Mecsekpölöskei szakasz. Az utóbbi szakasszal volt némi fenntartásom, főleg a szűk erdei részen…valahogy a pályafelírás során nem találtam rajta a ritmust, ellenben már versenytempóban teljesen megbarátkoztunk egymással. 🙂 A Nyárásvölgyön pedig, ha lehetne még mindig mennék! 😀 Nagyon jó ritmusa van és borzasztó tempós, amit tiszteletben tartva meghálál a pálya. Nagyon örültünk a szakaszgyőzelemnek!

Abszolút harmadik hely, 12-es kategória és Lada Kupa győzelem! Gondoltátok, hogy ez sülhet ki a hétvégéből?

– A Baranya Kupára úgy érkeztünk, és célunk az volt, hogy kategóriánkban minél előkelőbb helyen végezzünk! Rengeteg gyári és nagyobb köbcentis autók sorakoztak a nevezési listán, így a realitás talaján maradva az abszolút értékelésben dobogóra állni szinte lehetetlennek bizonyult. A ralihoz kell egy nagy adag szerencse is ami most velünk volt, viszont voltak versenyzőtársak akik ezt kevésbé mondhatták el magukról. Három olyan versenyzőtársunk is kiszállt a harcból akik átírhatták volna a mostani végeredményt! Sajnáljuk őket, viszont ezt kihasználva sikerült az abszolút értékelés harmadik helyére beférkőzni, valamint a Lada Kupa és a P12-es géposztályt megnyerni! Az öröm hatalmas volt, jobbat nem is kívánhattunk volna a hétvégére! 🙂

Nyugtassuk meg az olvasókat, hogy láthatják a párosotokat az Ózd-Salgó Ralin!

– Egyértelműen sajnos még nem tudom kijelenteni a biztos részvételünket. Keményen dolgozunk az újbóli szereplésen, mert nagyon szeretnénk ott lenni! Vannak segítő kezek, amit már most nem győzünk megköszönni! Egy biztos, könnyen nem adjuk fel!

Hatalmas köszönet jár Édesapámnak Bacsa Kálmánnak és a családomnak, valamint az összes barátnak, csapattagnak a segítő, egyben önzetlen munkájáért, mert nélkülük ez nem jöhetett volna létre!
Támogatóinknak pedig a kitartó segítségért: Optimit Hungária Kft., Precedent., Tiszák Kft – Prígyeni TISZÁK Péter., Lisztes Trans Kft., Balog és Fia Gumiszervíz., Szalma Autófényezés és Autókozmetika., Kalmár Norbert, Kiss Tamás, HANKOOK RACING TIRES (Turán Frigyes), Race1.net (Kósa András).

Comments are closed.