Jobb eredményt vártak maguktól

Már egy év eltelt azóta, hogy Marton Zoltán Rally2-es versenyen indult. Az azóta eltelt időszakban az autót fejlesztették, rengeteg gyári alkatrészt raktak bele, és vártak a megfelelő alkalomra, hogy kipróbálják a technikát. A Vértes Ralin elérkezett a várva várt pillanat, Zoliék pedig mindent megpróbáltak a legjobb eredmény eléréséért. 

A tavalyi évben láthattunk utoljára versenyezni, mi történt veled az elmúlt háromnegyed évben?

– Várakoztam – kezdi a beszélgetést Marton Zoltán. – Úgy volt, hogy motort faragunk az autóba, de tavasszal megint elromlott a komputerem. Mivel már sokadszorra, úgy döntöttünk, hogy cseréljük és a vezetékköteget is. Ez megtörtént és elvégeztük az autó nagyszervizét is, hiszen idén ötödik életévébe lépett. Váltót, motort, kuplungot a gyárira cseréltük vissza. Most úgy tűnt, hogy működik és jó, hiszen mentem vele pár száz kilométert a Pannónia Ringen és a Rábaringen.

Ennyi kihagyás után, hogy ízlett az első három gyorsasági?

– Szörnyű volt, főleg az első. De azért kicsit büszke vagyok rá, szerintem jó munkát végeztünk a körülmények ellenére… Tavaly Mecseken mentem utoljára normálisan, úgyhogy volt bennem izgulás reggel. Az etapon kiderült, hogy tilt a komputer, ráadásul össze-vissza, hol három-négyezernél, hol ötezernél, amikor összeomlik a komputer, utána vissza kell váltani, mert nem pörög fel… Szóval nem volt könnyen vezethető a jármű… Hab a tortán, hogy az első gyorson csak hármasban, négyesben tudtam közlekedni, mert nem volt egyes és kettes. Gondolhatod a terelők harmadikban… A második gyorson már javult a helyzet, mert rájöttünk, hogy csak a kulissza állító csavarját hekkelte meg valaki, a váltó okés, csak épp nem ott vannak a fokozatok, ahol a kar… Sajnos visszaállítani szerszám híján nem tudtuk, de a második és a harmadik szakaszon néha már megtaláltam a kettes fokozatot is. Szóval férfimunka volt… Bár kívülről biztosan rettentő lassú lehetett…

A szervizparkban nagyon ügyködtek a srácok az autón…

– Igen, etapon beszéltünk telefonon a srácokkal, felkészültek a javításra. Főtengely-jeladót kellett cserélni. Ennek a szépsége az, hogy ami benne volt, az pénteken került az autóba. Új, gyári. Nos egy fél óra alatt kicserélték a srácok a jeladót és közben a kerekeket, a kulissza beállítása körülbelül fél perc volt. Minden jó lett, csak a verseny úszott el számunkra addigra…

A második körben már sokkal jobb időket tudtatok menni, mint az elsőben.

– Persze, hiszen az elsőben annyira lassan mentünk… Én nem vagyok elégedett a második körünkkel. Nagyjából szakaszonként tizenöt-húsz másodperccel jobb eredményt vártam volna magamtól. Próbáltunk jól menni, de valahogy nem sikerült. Persze időben vagy két perccel értünk hamarabb körbe a második alkalommal, mint először, de bennem mégis úgy maradt meg, hogy az első körben küzdöttünk, hogy körbeérjünk, viszont a másodikban semmi nem akadályozott és mégsem teljesítettem jól…

Sikeresen célba értetek, ami azért nálatok nem mindig szokás! 🙂

– Ez most jön szokásba. 😊 Most tényleg megbízható az autó. A mostanihoz hasonló megmagyarázhatatlan hibák szerintem az első versenyen még elfogadhatók. A jövőben (szerintem) minden versenyt be fogunk fejezni.

Remélhetőleg nem kell újra ilyen sokat várni arra, hogy láthassunk versenyezni!

– Az idei évre nem szőttem terveket… Lehet, hogy indulunk a Pálháza Ralin, de ha elkészül közben az új motor az autóba, akkor biztosan nem. Viszont ha lesz új motor, akkor elnézünk a Hungaroringre Szilveszterkor… Ki tudja? Jövőre már egy megfelelően tesztelt és fejlesztett járművel szeretnék visszatérni…

Köszönöm a támogatást: Full Auto SE, Doleschall István, Derkics Péter, Osztermann Ervin, Kardos Zoltán, Németh Róbert, Euro-Lock Professzionális vegyianyagok, PCE műszerek, https://ekszij.hu webáruház, https://hajtastechnikabolt.hu webáruház, http://www.munkaruhazat.hu webáruház.

Comments are closed.