Jó részeredmények, balszerencsés verseny

Sajnos nem úgy sikerült a szezonnyitó Német Laciéknak ahogyan azt előzetesen eltervezték. A kezdeti tapogatózások után a fiúk már kezdték felvenni a ritmust de az abszolút második és harmadik idő után az ötödik gyorsaságin sajnos egy defekt megpecsételte a sorsukat. Egy tempós részen kihúzták az utat a Skoda alól… Lacival beszélgettünk a verseny utáni napokban. 

Több évnyi külföldön való versenyzés után 2019-ben visszatértek a Rallye1 bajnokságába?

– Az idei évben négy-öt versenyen szeretnénk indulni itthon. A család és a munka mellett időben ez tűnik a legmegvalósíthatóbbnak számunkra és az egyesületünk partnerei is azt szeretnék, hogy idén a magyar bajnokságban versenyezzünk.  

A Skodával már a tavalyi évben is közeli ismeretséget kötöttél. Mi várható a bajnokság folyamán a csomagotoktól?

– A közeli ismeretséget erős túlzásnak érzem. Amikor már kezdünk kicsit ráérezni, hogy mit is kellene másként csinálni, hogy gyorsulni tudjunk, akkor általában történik valami negatív dolog vagy én hibázok, vagy a technika ördöge babrál ki velünk és így a következő versenyen ismét eltelik néhány szakasz mire visszaszerezzük az önbizalmunkat. Egerben sem volt ez másként. Azokon a versenyeken amiken elindulunk szeretnénk beférkőzni az első ötbe, ez a magunkkal szemben felállított célkitűzés. Ebben a népes, jó versenyzőkkel teli kategóriában ez elég nagy kihívás számunkra.

Az idei év is Egerben kezdődött, viszont nektek nem lesz szép emlék a pénteki szuperspeciál…

– Nem egészen így képzeltük el a szezonkezdetet… Sajnos a pályafelírás alkalmával egy balról kitérős lassítót, sima 4 soros lassítónak írtunk fel, amit jobbról kell kezdeni. Mikor odaérkeztünk este, kihúzódtam jobbra de sehol nem találtam a bejáratot, akkor esett le, hogy ezt nagyon benéztük. Még éppen betudtunk kanyarodni a gumifal előtt balra, de akkor már épp csak csorogtunk így kézifékkel befordulni a gumik mögé esélytelen volt, tolatnunk kellett. Nagyon bosszantott mindkettőnket, hogy egy ilyen rövid szakaszon ahol értelmes kanyar csak egy volt, képesek voltunk tíz másodperces hátrányt összeszedni.

Szombaton viszont már fokozatosan kúsztatok felfele az abszolútban!

– A verseny előtti 20 km-es teszt arra volt elegendő, hogy egy kicsit újra átérezzük milyen gyors is egy ilyen autó. A szombati első két szakaszon nagyon lábujjhegyen mentünk, ezért éreztük, hogy másodszorra, hol lehet még sokkal bátrabban menni. (nagyjából mindenhol 😊 ) Nagyon motivált, hogy bár eléggé hátulról kezdjük a felzárkózást, ha ügyesek vagyunk még tudunk előrébb jönni az abszolútban, mert nem nagyok a különbségek. Örültünk neki, hogy sikerült két jó szakaszt abszolválnunk de…

A jó szakasz eredmények után aztán jött a szuhai gyorsasági…

– Itt is igyekeztünk egy jó tempót jönni lehetőleg nagyobb kockázatot nem vállalva. Úgy éreztük egész jól is megyünk, legalábbis az első körhöz képest mindenképpen, aztán Szuha után a céltól körülbelül 2 km-re egy gyors kombináció utolsó balos kanyarjából kifelé egy bukkanót követően kitört az autó jobb hátulja és már nem tudtam összeszedni, így a partoldalnak csapódtunk, majd egy 360 fokos fordulatot követően visszaestünk az út szélére. Az autó sérülései miatt sansztalan volt a folytatás, kiestünk. Az autót körbenézve, valamint a nézők elmondása és a belső kamera alapján úgy tűnik, hogy az esetet megelőző kavicsos balos kanyarban szereztünk egy jobb hátsó lassú defektet ami pár száz méterrel később a bukkanós balos kanyarban lefordult a felniről. A lényegen nem változtat, de most úgy érezzük, hogy elég balszerencsések voltunk. ☹ 

Folytatása következik Miskolcon?

– Nagyon szeretnénk, bízunk benne, hogy az autó is és mi is készen állunk majd a megmérettetésre két hét múlva! Köszönjük a biztatást mindenkinek!


Comments are closed.