Jó az irány!

Orosházi Szabolcs már több mint húsz éve belekóstolt a ralizás világába, de azóta sajnos az anyagiak és más egyéb elfoglaltság miatt, az utóbbi években nem tudott folyamatosan versenyezni. Legutóbb a Magyarbólyon rendezett MARB versenyen indultak, ahol a sok ügyes kezű ellenfél ellenére jól teljesítettek. 

Szia Szabolcs! Mivel elsőbálozó vagy az oldalunkon, ilyenkor megszoktuk kérni a versenyzőket, hogy egy pár mondatban mutassák be az eddigi autóversenyzői pályafutásukat.

– Sziasztok! 1994-ben kezdődött a benzingőzös időszak egy Trabival. Mint sokan mások, először mi építgettük az autót, de gondoltunk egyet, inkább venni kellene egy ütőképes Trabantot Markovics Gyuritól… Így vettem egy jó kis autót, ami végig kiszolgált. Nagyon szerettem, a legjobb eredmény kategória első abszolút lett. Egy Üveges Gabi rendezésű versenyen a Trabantozás után egy év Zsiguli, egy barátomnak köszönhetően, utána a Suzukik következtek. Kezdenem a kupás Swifttel, amit Czakó Janektól vettem. Nagyon jó autó volt, 2010-ben RTE Suzuki kupa harmadik, N1 kategória negyedik. Amit akkoriban álmodni nem gondoltunk a minimális anyagi keret miatt. Külön köszönet az akkori navigátoromnak, Gajdos Péternek. A kupás után lett a GTI, ami egy 2011 és bajnok autó volt és szerintem a mai napig ütőképes. Röviden ennyi az autókról!

Mire lehet elég az autótok a MARB mezőnyében?

– Mire lenne képes a MARB mezőnyében még sajnos nem tudom, a bajnai borulás óta keveset mentem versenyeken. Tavaly két versenyen, két harmadik hellyel zártunk.

Legutóbb a MARB magyarbólyi versenyén vettetek részt. Mi történt veletek a verseny folyamán?

– Magyarbóly nagyon tetszett, most voltam itt először. A pálya inkább egy mini ralihoz hasonlított, de jó szervezéssel pörgős verseny volt. A nagyon erős mezőnyben ötödikek lettünk. Hozzá kell tenni, hogy mind ügyes kezű pilóta, örültem, hogy velük versenyezhettem. Ha a két gumilassító rombolás nincs, akkor oda érhettünk volna a negyedik helyre is. De sokan elvitték a lassítókat… ez a rali.

A mostani versenyből milyen tapasztalatokat tudtatok gyűjteni, ami a jövőben a még jobb eredményhez segíthet hozzá?

– Gyűjteni kell a kilométereket, sajnos eddig szinte semmi nem volt. A munkám nem nagyon engedi, de az éven többet szeretnék tesztelni. A tapasztalatgyűjtés az elsődleges cél, de a jó eredménynek mindig örülünk. Sok van az autóban, de jó az irány, úgy érzem!

Mennyi áldozattal jár a “konyhapénzből” finanszírozott versenyzés?

– Ez egy költséges sport, de aki versenyez, az mindig megtalálja az utat, hogy induljon, még ha nehezen is!

Szeretném megköszönni a családomnak, barátoknak és a főszponzornak, navigátoromnak Hoffer Gézának a segítségét, mert nélkülük nem jött volna létre újra a nagy álom! Nagyon köszönöm a megkeresést!

Fotók: Herr Doctor Motorsport, Győrfi Dávid.

Comments are closed.