ORB

Izgalmasra sikeredett a vége (Extrém Sport Team)

CREDOBUS Eger Rallye 2017 – ORB

Trencsényi József – Verba Gábor (Skoda Fabia R5)

Hogyan sikerült a bajnokság első hat versenye a számotokra?

– Összességében elégedettek vagyunk. Ez az első évünk a Skodával, még tanuló stádiumban vagyunk az autót illetően. Nagyon erős a bajnokság is, így már ahhoz is nagyon kell sietni, hogy a top 10-be tudjon kerülni az ember – kezdi a beszélgetést Trencsényi József.

Milyen emlékeid voltak a régi Eger Ralikról?

– Mindig is pozitív élmény volt az Eger Rally, tetszenek a pályák, de a régebbi verziójú versenyek jobban tetszettek, amelyek a Mátrába is belecsúsztak.

Az Eger Rali volt az év utolsó téttel bíró versenye. Hogyan sikerült számotokra a verseny 15 gyorsaságija?

– Az első napon küzdöttünk az autóval, nem jól volt a hajtás beállítva. Túl szorosak voltak a diffik, folyamatosan tört ki az autó hátulja. Ezt a nap végén sikerült orvosolni, így másnap már a saját tempónkat tudtuk hozni, lehetett gyorsulni. Sikerült lefaragni egy picit a hátrányból és egyet előrelépni, de nagyon kellett hajtani az utolsó gyorsaságin is, hiszen hárman voltunk 3 másodpercen belül. Izgalmasra sikeredett a vége.

Volt még benne, vagy most ennyi volt ebben a versenyben?

– Mindenképpen maradt benne, legfőképpen az első napban. A rossz difi beállítás és a rossz gumitaktika miatt nem sikerült úgy menni, ahogy szerettük volna. A középkeverék helyett, puha abroncsokra lett volna szükség. A második napban már nem maradt olyan sok, de lehetett volna még gyorsulni. Összességében a pontszerzés volt a cél, mert még nem volt eldöntve melyik versenyt minuszoljuk. Az eddigiektől jobb eredményt akartunk elérni, de ugyanakkor nem volt miért kockáztatnunk sem.

Tudjátok, hogy a jövőben miben kell még javulnotok az élmezőny utoléréséhez?

– Igen, ezzel tisztában vagyunk. Legtöbbször csak minimális teszteléssel, vagy teszt nélkül tudunk nekivágni a futamoknak. Az élmezőny üldözéséhez már elengedhetelen lenne a sok-sok tesztelés, aminek eredményeként pontos beállításokat lehetne találni minden versenyre.

Mik a csapat további tervei erre az évre?

– Indultunk a Waldviertel Rally-n, arra az osztrák futamra koncentráltunk és a WRC-kel is megtarkított mezőnyben abszolút hetedik helyen végeztünk. Ezután a fő szempont az autó felkészítése a 2018-as szezonra, némi teszteléssel karöltve.

 

Túlteljesítve a kezdeti elvárások

Aquaprofit Eger Rallye 2017 – Rallye2

Trencsényi Vince – Pannuska Dávid ( Ford Fiesta R2T)

Szia Vince! Egy pár mondatban bemutatnád az eddigi autóversenyzői pályafutásodat az olvasóknak?

– Sziasztok! Gyerekkoromban indult a dolog, gokartozással. Liszenszel is rendelkeztem, edzőtáborokban is voltam, de végül nem fordult komolyra a dolog. Sajnos elvesztettem az érdeklődésem a motorsportok iránt, egészen addig amíg meg nem lett a jogosítványom. Először a drift volt, ami megtetszett, így is került hozzánk az a bizonyos Nissan 2014-ben. Hamar ráéreztem és ugyanilyen hamar ki is szerettem a dologból. Kipróbáltunk egy mátrai sprintet és ott kaptam el a rali lázat. A következő két évben a MARB keretei között raliztam a drift autóval. Úgy gondolom ez jó alapul szolgált, hiszen egy nehezen kezelhető, erős autóról van szó. 2016-ban a Salgó Ralin próbáltam ki először élesben R2-es autót, egy C2R2 Max-t, de sajnos nem értünk célba, a motor megadta magát. Még ugyanabban az évben Ózd Ralin már egy 208 R2-vel indultunk Rallye2-ben, ahol a kategóriát meg is nyertük és abszolútban is harmadikok lettünk. 2017-ben is Peugeot-val versenyeztünk, voltak dobogós helyezések, műszaki gondok, szakasz győzelmek és ugyebár sajnos volt az a veszprémi kopp is… A látványos törés ellenére szerencsésen megúsztuk maradandó sérülések nélkül, az autó is újjáépült, de az Eger Ralin már egy Fordot avattunk fel. Ezt a versenyt már sikerült abszolválni, ráadásul egész jól is végeztünk.

Milyen tervekkel kezdtétek a 2017-es bajnokságot és mit sikerült belőle megvalósítani?

– Egy újonnan összerakott Peugeot 208 R2-vel vágtunk neki a szezonnak, nagyobb elvárások nélkül, hiszen új volt még nekem az R2-es autó és a Rallye2 is. A fő cél, a tanulás a kilométerek gyűjtése és a pályaismeretem bővítése volt. Ennek ellenére egész jó részeredményeink voltak, így menet közben már elkezdtük nézni a helyezéseket is. Szombathelyen a technika kekeckedett, Veszprémben és a Baranya kupán pedig a baleset következményeként nem tudtuk pontot szerezni, de ha jól számoltunk, még így is az abszolút hatodik helyen zártuk a bajnokságot. Úgy gondolom sikerült túlteljesíteni a kezdeti elvárásainkat.

Miért cseréltétek le a Peugeot-ot a Fordra?

– Már év közben terveződött egy ilyen csere. A Peugeot sportnál elég döcögősen ment általában minden, nekem pedig az R5-ös Fiesta-k végett nagyon jó kapcsolataim vannak az angol és a lengyel M-Sportnál is, csak pozitív tapasztalataink voltak velük, így elkezdtem informálódni ezen a szálon. A 208 R2 is nagyon jó kis autó, de sokkal gördülékenyebben lehet úgy versenyezni, ha akármilyen alkatrész másnapra itt van és működik a kommunikáció.

Miben látod a különbséget egy verseny után a két autó között?

– A két autó karakterisztikájának semmi köze egymáshoz. A Peugeot-é egy forgós, szívó motor, a Forddal pedig lehet nyomatékból menni, mint egy Mitsubishivel. A Fordnak csak egyféle végáttétel opciója van, 182 km/h a végsebessége és ez pont egy olyan verseny volt, ahol ezt ki lehetett használni. A motorja egyértelműen erősebb, nyomatékosabb, a futóműről még talán korai nyilatkozni, de eddig úgy tűnik, az is jó lesz. Nem másodlagos az sem, hogy ez egy M-Sport által összerakott, felkészített autó, így abban bízom, hogy megbízhatóbb is lesz, ez majd jövőre kiderül. Így egy verseny után azt tudom mondani, hogy biztosan van legalább olyan jó összességében a Ford, mint a Peugeot.

Halljuk hogyan sikerült számotokra az Eger Rali?

– A verseny előtt kb. 30 km-t mentem az autóval, így a fő cél az ismerkedés volt. Meg is beszéltük, hogy nem foglalkozunk az idővel. Gyorsról gyorsra sikerült egyre jobban megbarátkoznom az autóval és a második körre már hellyel-közzel a saját tempónkat sikerült autózni, így ekkor már elkezdtük nézegetni az időket. Sajnálom, hogy az utolsó Sirok etap lett, így ettől kicsit feltüzelve jöttünk egy második időt a powerstage-n és előreugrottunk a harmadik helyre. Nagyon elégedettek vagyunk a Forddal, nem gondoltuk, hogy elsőre is már ilyen jól autózható lesz.

Mik a további tervek az év hátralévő részére?

– A Szilveszter Ralin mindenképpen szeretnénk elindulni, hiszen van még mit tanulni a Fordon, kellenek a kilométerek. Ezen kívül szeretnénk még tesztelni a kocsit, kicsit kísérletezgetni a beállításokkal, hogy megfelelő alapokkal vághassunk neki majd a 2018-as szezonnak.

 

Szeretnénk megköszönni a csapat munkáját és a szponzoraink, rajongóink és nem utolsó sorban a család támogatását!

Comments are closed.