ORB

Izgalmasabbra sikerült mint egy ORB futam | 21.TAXI4 Mikulás Rallye

21.TAXI4 Mikulás Rallye 2017

Nem várt izgalmakat hozott az idei Mikulás Rallye. A mezőny összetétele hasonlított egy ORB futaméra, hiszen a Top csapatok nagy része úgy gondolta, hogy kellő motivációt találva megmérettetik magukat a Veszprém melletti lőtereken. A bajnok Herczig Norbert is tiszteletét tette a Mikun de ezúttal állandó navigátora, Igor helyett a vendégek élvezhették a Skoda Fabia R5 adta élményeket a jobb1-ben, mivel ezúttal csak előfutóként szerepeltek a rajtlistán az Eurosol csapat által biztosított autóval. Az éves értékelés második helyezett Hadik Bandi autóját is láthattuk, mivel az év elején egy Skoda Fabia R5-öst kipróbáló Balogh-Holczer páros bérelte ki a Fordot, és egy egészen látványos autózással kóstolgatták a kategóriaváltást. A legfőbb esélyes a Veszprémben mindig győzelemért hajtó Ranga Peti volt, jól megszokott társával Szőke Tomival. A “lőtéri menő” titulus biztosan Petire ragad, hozta formáját és kemény csatában az abszolút győzelemig hajtottak. Nem adták könnyen a sikert, a verseny végére az első öt páros között csupán annyi különbség alakult ki hat gyorsasági alatt, ami máskor egy szakasz leforgása után jellemző.

Összesen öten tudtak gyorsaságit nyerni ami jól mutatja, hogy nem volt sétagalopp a győzelemre hajtó párosok napja. Kazár kezdett a legjobban Várpalotán, de előnye csak lélektani volt. Csupán négy tizedmásodpercet tudott adni a mezőnynek és a mögöttük hajszálra azonos idővel befutó (Balogh,Ollé, Bútor,Matics) pilótáknak. Következett a jutaspusztai körgyors, ahol az ORC idei bajnok párosa Maricsek Miki és Bán Viktor “kapart” a legjobban.

Rangáék első villanására a harmadik szakaszig kellett várni. A Kislőtéren futottak egy jót és ennek köszönhetően abszolútban az élen érkeztek a verseny felét jelentő szervizbe. Előnyük szinte semminek tekinthető, két tized volt Kazárék és 1,7 másodperc Maricsekék előtt ( jól autóztak a Mikik a Mikuláson 🙂 ).

 

 
A második körben Balogh Jani és Holczer Dani pattant a gázra a legjobban és húzták be életük első R5-ös szakaszgyőzelmét. Eddig a szakaszig csupán csak a negyedik helyen álló Turán Frici -újfent Bagaméri Lacival az oldalán- felszívták magukat és megfutották a legjobb időket az utolsó két gyorsaságin. Így is csak megközelíteni tudták Rangáékat, akik a harmadik szakasztól a végéig élen álltak és végül Turánék előtt ők szerezték meg az abszolút győzelmet.
  
Ahogy Friciék a Forddal úgy a Skodával rajtoló és “hobbizó” Bútor Robi is a végére gyorsult be és ennek köszönhetően a dobogó alsó fokára állhatott fel Tagai Robival az oldalán. Egy hobbistától nem is olyan rossz…
Őket Kazár Mikiék és Balogh Janiék követték a pódiumon. Utóbbiaknak a nem túl szerencsés év után igazi felüdülés volt ez az eredmény és nagy öröm, hogy első találkozásra így összecsiszolódtak az R5-össel.

 
Az amatőr kategória állandó visszatérője Márta János “Jana” aki idén is szeretett volna a lehető leggyorsabban autózni a piros Evo-val ami nagyjából sikerült is, hiszen végig dominálni tudtak, azonban a vége izgalmasra sikerült. A féltengely úgy gondolta ráijeszt a párosra, megmakacsolta magát és eltört, így ha sérült hajtással is de sikerült nyerniük. Őket a Mikulásos Lancer-rel Szőcs Atiék követték, akik őszintén gratuláltak a célban a győztes párosnak. 
 
Rendkívül változatos mezőny rótta a kilométereket a gyorsasági szakaszokon, érdekességekben nem volt hiány. Újra hazai pályán láthattuk a Mitropa kupa bajnoki címvédő párosát Hideg Krisztiánt és Kerék Istvánt, és a nemzetközi programjuk mellett Botkáék is beiktatták ezt a hétvégét.
 

A Rallye2 idei bajnokai Csomós Miklós és Nagy Attila újabb kalandba vághattak a Mikun, hiszen Lovász Páltól és csapatától kaptak egy lehetőséget, hogy a Mitsubishi Lancer Evo 9-est kipróbálhassák. Szemrevalóan közlekedtek a számukra szokatlan négykerékhajtású típussal és az abszolút 12. helyet szerezték meg az i20 R5-tel induló mentoruk mögött. Érdekességképpen pedig megemlítendő, hogy a hasolóan Evo-val induló csapatok közül csak az ORC és a 3-as kategória bajnokai tudtak Mixiék elé furakodni.

 

Újra megmutatta magát Elek Pisti aki már a harmadik szakasz után kiállni kényszerült. Osváth Peti már a következő szezonra készült és új autójával a Skoda Fabia top típusával érkezett.
 
Az amatőr kategóriába nevezett, navigátorból pilótává avanzsálódott Táborszki Attila neve először egy Fiesta R5-tel szerepelt a nevezési listán de végül egy Evo-val rajtolt, a tapasztalt Bardóczy Ádámmal az oldalán. Sajnos nem jutottak sokáig, az első gyorsaságin óriásit estek és kukára törték az autót. Ádám kéztörést szenvedett, innen is mielőbbi gyógyulást kívánunk neki!
 

Comments are closed.