Itt igazán improvizálni kell

Merencsics Árpád hosszú éveken keresztül versenyzett hazai rendezésű Historic rali versenyeken, a tavalyi évtől viszont már külföldön próbálkozik. Az eddig szerzett pozitív tapasztalatokról beszélgettünk Árpival a Lavanttal Rali után.

Mielőtt rátérnénk az idei évre, egy pár mondatban összefoglalnád nekünk a 2017-es éveteket?

– A 2017-es évünk úgy, hogy először mentünk külföldi kupában is, úgy gondolom jól sikerült. Voltak mélypontok, de összességében pozitív a mérleg. A két első versenyen kiestünk, ebből ez egyiken tudtunk szuperrally-zni és jó eredményt elérni. Annyiban csonka volt az év, hogy kettő futamon nem tudtunk elrajtolni, mert egybe esett egy másik rendezvénnyel, amit nem mondhattam vissza. Rengeteg impulzus ért a tavalyi évben és nagyobb részben pozitív. Új pályákat ismertünk meg, új embereket, új versenysorozatot és azt kell hogy mondjam többet tanultam itt, mint amire gondoltam. Az év végi összesítésben is jó eredményt értem el ahhoz képest, hogy kevés futamon indultunk.

Miért a rajongás a külföldi versenyek iránt?

– Nagyon sok ismerősömmel beszéltem arról, hogy milyen versenyeken indulunk. Sok kérdést is kaptam, hogy milyenek is a versenyek, milyen a hangulat, a versenyzőtársak. Nekem jó véleményem van a külföldi versenyekről, verseny rendezőkről és versenyzőtársakról is. Ha gondunk van, megoldják a rendezők, a versenyzőtársakkal kölcsönös, ha bajunk van megállunk, hogy mi a gond és adjunk-e valamit, a pályák pedig szenzációsak! Arról nem is beszélve, hogy kiszámíthatatlan az időjárás. Itt igazán improvizálni kell gyorsasági közben. El kell jönni kipróbálni én úgy gondolom megéri. Természetesen ezzel nem azt akarom mondani, hogy Magyarországon nincsenek jó versenyek, viszont örültem neki amikor sok magyar párost láttam a nevezési listán, mert ebből az látszik, többen nyitnak az újdonság felé.

Egy kis példa a Mitropa Cup sorozattal kapcsolatban. Kis dolognak tűnik, de idén például mi is voltunk már az úgynevezett „uzsonnán”, ami alapvetően egy svédasztalos meghívás a Mitropa Rally Cup rendezőitől a versenyzők számára, mely általában a pályabejárás közben(!) van megszervezve az egyik gyorsasági szakaszra. A lényeg az, hogy itt le tudsz ülni kicsit, hogy kitisztuljon a fejed és feltöltődj. Egyszóval megvendégelnek, hogy éreztessék fontos tagja vagy a csapatnak. Ez nagyon sokat ér emberileg.

Milyen tervekkel kezdtétek az idei esztendőt?

– Alapvetően azzal, hogy több versenyen szeretnék elindulni mint tavaly, másrészt azzal, hogy jobb eredményt érjünk el. Az autó tervezésében nagyon sok választásunk nem volt, a Lancia Integrale még nincs kiforrva, vannak még gyerekbetegségei és azzal nem mertem bevállalni ezt az évet, maximum pár versenyt. A Suzukival elég kevés a gond, ha odafigyelek arra hogyan megyek vele. Így egy megbízható autóval szeretnék egy jó bajnokságot végig versenyezni.

Mi történt veletek a Rebenland Ralin?

– Ha mindent el kellene mesélnem, nagyon hosszú lenne a cikk! Röviden annyit, hogy az időjárás jelentést és mondott havazást is, de úgy gondoltam, hogy ami volt nálunk gumi azzal tudunk menni. Na ez a másodnapra megdőlt! Első nap gyönyörű időnk volt (hozzáteszem, hogy a környezet legalább annyira szép volt) és napsütésben versenyeztünk. Ez másnap reggelre esőre váltott és tudtam, hogy a puha Intermédiával kell menni. Ezzel addig nem is volt akkora gond, amíg a nap vége felé az egyik körgyorsasági elején csak szemerkélt az eső, majd esett, később elállt és nekiállt havazni, ami meg is maradt az úton. Na találj féktávot… Valamikor ment is… 🙂 Az nagy kihívás volt, hogy le tudjunk jönni épségben. Megoldottuk és kategória első helyen értünk be, de nekünk a legnagyobb élmény az volt, hogy sose versenyeztünk ilyen körülmények között. Merőben új volt és ezzel sokat fejlődtünk, tanultunk belőle.

Múlt hétvégén már a Lavanttal Ralin vettetek részt. Hogyan értékelnéd ezt a versenyt?

– Tavaly már részt vettünk ezen a versenyen. Sajnos akkor nem értünk célba egy megforgásnak, illetve egy ezzel egybekötött féltengely törés miatt. Idén annyival könnyebb volt, hogy kicsit közelebb volt a szállásunk, ami miatt nem kellett olyan korán kelni, így pihenni is tudtunk megfelelőképp. Másrészt a pályák egy része ugyanaz volt, ami tavaly, így nekem már ismerős volt a környék. A pályákat jól feldolgoztuk, nem volt olyan hely, ami kétes lett volna. Ennek a versenynek az egyik tulajdonsága, hogy van olyan pálya ahol nagy a szintkülönbség, ami azért nem csak a versenyzőt, hanem az autót is megterheli. A Suzuki jól állta a próbát és mi is. Az elsődleges célkitűzés a céldobogón való átgurulás volt, hiszen ezek a versenyek azért egész hosszúak és a bonyolult gyorsasági szakaszok miatt a legutolsó pillanatig benne van mindenkinek, hogy kiesik. Összességében nagyon elégedett vagyok személy szerint mind az elért eredményünkkel, mind a szervízcsapat segítségével. A hangulat nagyon oldott volt, ami elősegítette a jó hangulatú versenyzést. Ennek a megnyilvánulása a kategóriánkban elért ismételt első hely.

Mennyire érzed erősnek a Mitropa Historic kupát?

– Elég erős. Csak pár példa: Ford Cosworth, Lancia Integrale, Porsche 911, BMW 2002, stb.. szóval úgy gondolom a mezőny egyik leggyengébb autójával megyünk, így ezek az eddig elért eredmények (abszolútban) azt gondolom nagyon bíztatók. Megpróbálunk a saját tempónkban menni, amennyit a technikai korlátjaink engednek és ha ehhez egy jó helyezés párosul, akkor úgy gondolom nagyon elégedettek lehetünk. Megtiszteltetés, hogy egy ilyen kupában tudunk versenyezni, ilyen komoly autók között. Remélem fel fogunk nőni a feladathoz.

Mik a további tervek az idei esztendőre?

– A Mitropa Rally Cup versenysorozat minél több versenyén szeretnénk elindulni és minél jobb eredményt elérni a Suzukival. Másodrészt, a Lancia projektet se hagyjuk abba, csináljuk az autót és szeretném itthon is megmutatni a közönségnek az autót.

Szeretném megköszönni a családomnak, hogy támogatnak és aggódnak értünk minden versenyhétvégén. Nagyon fontosnak tartom az Ő támogatásukat!

Szeretném megköszönni partnereinknek a támogatást:
Büttner & Co, Kori ’96 Kft., Nyilas GSM Kft., Agrivál Kft., Zsirai Pincészet, Merencsics Autó Kft., Gazda Trans Kft., Szegecs Patrol Vagyonvédelmi Kft., Mr Kool., Precision Agri Kft.; Evolution Consulting Kft., Innovitas Nonprofit Kft.; Global-Union Kft.; Raiker Kft.; LaurusConsulting Kft.; C+D Automatika Kft.; Ital-Logisztika Kft.; ERKOMM Kft.; Dolo Étterem és Pizzéria; Aironov; Nagyatád Város; Novics és Társa Közműépítő Kft.

Comments are closed.