Itt az első pillanattól nyomni kell a gázt

Az idei év elejétől próbálja felvenni a megfelelő tempót az R5-ös mezőnyben, Órai Balázs és navigátora Vrezgó Balázs. Figyelemre méltó részeredmények már vannak, de Balázs elmondása szerint még mindig van hová fejlődniük, hiszen itt az első pillanattól nyomni kell a gázt. A Vértes Rallye után kicsit szomorúan meséli a történteket, hiszen a becsületes felkészülés sem hozott kiugró sikert, amibe a páros nem nyugszik bele. 
Hogyan zajlott a felkészülésetek a Vértes ralira? Elővettétek az előző évek Székesfehérvár Ralijainak az itinereit? 
Megint becsülettel készültünk a versenyre, mondjuk új itinert nem kellett írni, hiszen mindegyik pályán mentünk már, csak le kellett porolni őket – kezdi a Vértes Rallye élménybeszámolóját Órai Balázs. 
Milyen taktikáról beszélhetünk ezeken az egynapos versenyeken? 
Hát taktikázni nem lehet ebben az erős mezőnyben, itt az első pillanattól nyomni kell a gázt, ami nekem nagyon nehéz, hiszen az első gyorson mindig alszok amikor ilyen korán kezdünk, ami most sem volt másképp.
Foglaljuk össze pár mondatban a versenyetek kilenc gyorsasági szakaszát. 

Az első gyorson szokás szerint kicsit bealudtam, a második gyors úgy ahogy sikerült, de egész nap nem ment nekem ez a Csákberényi gyors, érzésre már jó volt, de időben valamiért rosszabb lett a vártnál. Következett a harmadik gyors ami vizes volt, mi pedig négy slickkel mentünk ki a szervizből, de volt két esőgumink amit előre feltettünk. Ez a gyors katasztrófa volt, az autó felemás gumival vezethetetlennek tűnt, akinek volt négy darab esőgumija, az itt el tudott lépni a mezőnytől. A második három gyors már száraz volt, ott kezdtük felvenni a tempót, de a csákberényi gyors itt is gyengébb lett a vártnál. Az utolsó körben a két hosszú gyors egész jól sikerült, még úgy is, hogy az egyiknek a rajtjában készülődés közben elhagytam a szemüvegemet a kocsiban és csak a gyors után találtuk meg… Ezért a hetedik gyorsaságit szemüveg nélkül tettem meg és csodák csodájára akkor mentem a legjobb időt! Csákberény ebben a körben is gyalázatosan sikerült, a nyolcadik gyorson pedig még tolatnunk is kellett egy túlcsúszás miatt.

Újra sikerült olyan R5-ös párosokat magatok mögött tudni, akik már nem ma kezdték ezt a “szakmát”! Elégedettséggel tölt el ez a tudat? 
Ha őszinte akarok lenni, jobb eredményre számítottunk, de az látszott, hogy mindenki nagyon készült erre a versenyre.
Sikerült már pár versenyt teljesítenetek a Skoda Fabia R5-ös autóval. Hogyan foglalnád össze az eddigi tapasztalatokat, milyen az R5-ös feeling? 
Nagyon jó, de még van hova fejlődni, hiszen szeretnénk elérni az R5-ösök középmezőnyét.
Ha minden jól alakul, kettő verseny van még hátra az idei bajnokságból. Mindkettőn tervezitek az indulást? 

Most kicsit elkeseredtünk, hogy ekkora felkészüléssel is csak egy tizenharmadik hely jutott, de látom hogy ebben a mezőnyben mindenki becsülettel készül és az első pillanattól az utolsóig áll a gázon. Még eldöntjük mi lesz az ERC futammal, de a Mikulás Ralin biztosan megyünk.  

Comments are closed.