Ismét a motor…

Hoffer Zsolt és Bunkoczi László azt tervezte az év elején, hogy részt vesznek pár hazai és külföldi versenyen is 2019-ben. Sajnos az Eger és a Miskolc Rallye sem úgy sikerült a párosnak, ahogyan szerették volna, de nem csüggednek és már a következő feladatra koncentrálnak. Zsolttal beszélgettünk a Miskolc Rallye után.

Milyen tervekkel kezdtétek a felkészülést az idei évre?

– Köszöntöm az olvasókat! A Legend és a Szilveszter Rallye tapasztalatai alapján kezdtük meg a 2019-es évre a felkészülésünket. Cseh Vilmos és csapata lett a szerviz partnerünk, akikkel már a Szilveszter Rallye-n is együttműködtünk. Tervünk az volt, hogy megtanuljuk a kocsit, megismerjük apró betegségeit és versenyzünk vele itthon és pár nemzetközi futamon. A Historic EB is terveink között volt, van…

Aztán sajnos az Eger Rallye nem indult a legjobban…

– Az autó igen jó alap, amelynek apróbb javítását, erősítését terveztük. A Risse Motorsporttól rendeltünk egy jó motort és a Reigertől vettünk gátlókat. Viliék rendbe tették a kocsit és mondhatnám, hogy mosolyogva vártuk az egri rajtot, de nem egészen így történt. Eger előtt kb. másfél héttel érkezett meg a motorunk és a komputere. Hiába rakta be pillanatok alatt, profin csapatunk a motort, mert a komputer sajnos nem vezérelte a motort. Postán küldtük vissza a Risse felé, amelyet a német posta elhagyott (azóta sem lett meg). Újabb komputerre volt szükségünk, amely az utolsó pillanatban érkezett meg és a Reiger gátlók is, a futam előtti szerdán érkeztek meg. Eger előtt a teszt elmaradt, de nagy izgalommal vártuk a futamot. Sajnos valóban nem indult jól az Eger Rallye. A gépátvétel után nem indult be az autónk, amelyet a fiúk megoldottak, de ekkor olajnyomás gondunk lett. A motor átnézésekor fémreszeléket talált a csapat és úgy döntöttünk, hogy nem versenyzünk így. Az autóval együtt küldtük vissza a motort a Risse motorsporthoz, ahol három hétig maradt. Teljesen szétszedték a motort és javítva, padozva, tesztelve küldték vissza.

Következett a Miskolc Rallye, ahol a prológon rengeteg néző előtt tettétek meg a három kört.

– Miskolc Rallye előtt az ünnepek alatt ért vissza a kocsink, annyi idő volt, hogy a csapat alaposan átnézett mindent és szinte mentünk is a prológra. A sok ismeretlen miatt nem voltam igazán bátor a prológon, hiszen sem a motort, sem a futóművet és beállítását, sem az abroncsainkat nem ismertem és még az időjárás is rátett erre. Ami emlékezetes marad, hogy Opellel versenyző sporttársunk mondta, hogy szerinte a motor nem szól igazán jól, melyet én bentről nem hallottam és nem is akartam elhinni, hiszen tényleg rengeteg munkaóra van a motor elkészítésében.

Másnap az első gyorsaságin Bükkszentlászló és Bükkszentkereszt között még mentetek egy abszolút negyedik időt.

– Zárt gumikkal és a fenti ismeretlenekkel indultunk el a szakadó esőben Bükkszenten és a Historic abszolút negyedik időre nem is lehetek büszke, de végre mentünk a kocsival. Mályinka sajnos etap lett a sok versenybaleset miatt.

Aztán a következő gyorson…

– Sátára már szép időben felszáradó pályára érkeztünk és bizakodóan rajtoltunk el. A váltó és a féltengely gyenge pontja lehet a kocsinak, ezért ésszerű rajtolással, kigyorsításokkal mentünk, de a gyors részeken a kocsi úgy állt az úton, hogy egyre jobban élveztem. Lacival bizakodóak voltunk, azonban az ózdi visszafordító után pár száz méterre elment az erő, dőlt a füst a motorunkból és véget ért a futam számunkra. Ismét a motor… Pont most dolgoznak rajta Viliék – akiknek ezúton is köszönöm a profi munkájukat – és megnézik, hogy mi lett a motorunkkal.

Mennyire veszi a kedveteket az év eleji sikertelenség, balszerencse áradása?

– Hogy mennyire veszi el a kedvünket??? Nagyon letörtünk, hogy ismét gondunk van és egy olyan elemmel, amelyet a legjobbak között számon tartott Historic motorépítő készített. A kiesést nehéz megélni, főleg úgy, hogy eddig 12 km-t mentünk az autóval. De nem vagyunk feladós típusok! Teszünk most egy motort az autóba és Székesfehérváron az ORC mezőnyében gurulunk egyet. Most kellenek a versenyen megtett kilométerek és tapasztalatok! Szeretnénk megmutatni partnereinknek, a nézőknek és persze magunknak is, hogy Historic vonalon az Opel Kadett E GSi jó irány.

Köszönjük partnereink és családjaink kitartását, valamint a nekünk szurkolóknak, hogy biztató üzeneteikkel bátorítanak a mielőbbi folytatásra!


Comments are closed.