Idén végre az emlékek mellé kupát is osztottak!

Dudi év elején még  a MARB-os bajnoki pontokért szállt harcba, de az élet és a balszerencse máshogy akarta, így a tavalyi életre szóló emlékek megismétlésére kezdett koncentrálni. A tervekből valóság lett! Újra San Marinóban csikorgatták a gumikat a KVP-vel és idén végre kézzel fogható emléket is hazahozhattak az olasz buliversenyről.
Idén olyanok voltatok a versenypályákon mint a magyar népmese. Kvp hol volt, hol nem volt…
Mesélj merre autóztatok idén itthon?
⁃ Borsodnádasd-Balatonnal kezdtünk ahol dobogóra állhattunk kupában és kategóriában is, ami nagy lökést adott a folytatásra. Majd következett a Parasznya-Lyukóbánya, ahol a díjkiosztón történt viták a kedvünket szegték ugyan, de terveink szerint még így készültünk a következő megmérettetésre az északi régióban. Sajnos sikerült a Ladaracing All Stars hétvégével egy időpontra szervezni a bükkszentlászlói versenyt (is), így mivel a gálára ígéretet tettünk már korábbi időpontban, elvették az esélyt tőlünk a MARB-os megmérettetéstől. A LR szerencsére újból jó volt és szombaton sokat autóztunk. Utána következett a méltán híres Cered-Zagyvaróna teljes hosszában, ahol a 3. gyorsaságin anyagfáradás miatt elszállt a kardántengelyünk és ezáltal a dobogós reményeink is. Ezután teljes revízión esett át a KVP.

Kissé tét nélkülivé vált így a Marb bajnokság nektek. Ekkor kezdtetek újra San Marino felé kacsintgatni?
⁃ A fejünkben folyamatosan ott motoszkált, de Parasznya után elkezdtünk gőzerővel dolgozni is rajta, hogy újra megvalósulhasson.

Milyen érzés volt visszatérni a Rally faluba?
⁃ Felemelőbb, mint azt remélni mertük és azt végképp nem gondoltuk, hogy várnak, emlékeznek ránk. Jó volt megélni, hogy milyen szeretettel fogadtak minket.

Tavaly letettétek a névjegyeteket megannyi Ladás párossal egyetemben. Milyen volt a viszont fogadtatás?
⁃ Szívet melengető. Amikor odajött hozzánk egy Subaru Impreza WRC és egy Lancia Delta Integrale szervizcsapat és bújták a Zsigulit ,azt kicsit nehezen helyeztem el a valóságban. Kicsit szürreális volt. Majd meglapogatták a hátunkat és jelezték, hogy elvárják a lógatást legalább úgy, mint tavaly. A nézőkről nem is beszélve és nem csak a magyarok. Jöttek spanyol, olasz családok és mutatták az elmúlt évi videókat rólunk, cseh fanok pedig a shakedown rajt előtt ránk nyitották az ajtót és a zászlójukat aláírattatták… Hihetetlen dolgok nekünk. Ami meg a gyorsokon volt…, tényleg egy rally ünnep ez mind nekünk és a szurkolóknak. A verseny végeztével Vittorio Foppiani pedig megautóztatott a Lancia Delta Integrale versenyautójukkal. Na ezt még álmomban sem gondoltam.

Szinte még egy Ladát vittetek magatokkal a szerviz buszban. Jól jöttek a tartalék alkatrészek?
⁃ Konkrétan tényleg volt velünk majd egy zsiguli, de szerencsére csak megnyugtatásként utaztattuk és hibamentes volt a KVP. Meghálálta Hajóka Janink törődését, amit otthon kapott tőle a verseny előtt. A szervizes uraknak csak kereket kellett cserélni és átellenőrizni a kocsit.
Milyen út vezetett benneteket a céldobogóig, ahonnan végre kézzel fogható emléket is hazahozhattatok…?
⁃ Rosszul indítottunk nagyon, mert 10 perce sem kezdtük meg szerdán a kijelölt szerviz placcunk felépítését és történt egy sajnálatos baleset, (mentő, kórház, műtét, rövidebb nagylábujj😱) ami megzavarta a fejeket. Mindezek ellenére sikerült jól feldolgoznunk a pályákat és kellő izgalommal vártuk a rajtot. Pénteken délelőtt jó volt kocsiba ülni a shakedown-on, kellettek a kilométerek, hogy magabiztosabbak legyünk. Négy kört tudtunk gyakorolni, mert a két hátsó gumink elfáradt. A fiúk átnézték a KVP-t, majd beálltunk az Olimpiai Stadionban kialakított parc fermébe. Mi 21 óra után rajtoltunk, így láthattuk és hallhattuk, ahogyan az egyes gyorsaságin már lövik a tűzijátékot az azon haladó kedvenceknek. Szerencsére nekünk is maradt a készletből, sőt barátaink külön készültek piros, fehér, zöld füsttel.(köszi Zoló, Kacsa) A kettes gyors egy baleset miatt etap lett, így alternatív útvonalon mentünk a várba, ahol 2 órás gyűjtő volt közös versenyzői vacsorával. Már Mikko Hirvonennel is van közös képünk. 😀 Éjfél és hajnali egy óra között zúgattunk a szűk erőd utcáin, ami a világörökség része… Azt gondoltuk, hogy néző már nem marad a második körre, de szerencsére ránk cáfoltak. A 4-es gyorson 2 óra után rajtoltunk deresedő aszfalton és ködfoltokkal. Nagyon fáradtan, de sikeres napot követően tettük be a kocsit a 3:03 perces megadott időre. Szombaton 6 kijelölt szakasz volt a penzum, 3 különböző gyorssal, amit napsütésben kezdtünk és sötétben fejeztünk be. Mozgó szervizt kellett bevetni, mert a La Casa szakasz elfogyasztott gyorsonként 2 gumit, pótkerekünk pedig csak 1 volt. Az első körben felkészületlenül is ért minket, Bihari Petiéktől kaptunk 1 használt téli kereket, de legalább tovább tudtunk menni. Lehet azért tudtunk akkorát ugratni, mert ahhoz volt szokva. Egy újabb sikeres versenynapot zártunk. Majd a szállásra vezető úton kaptuk Szilágyi Misitől az üzenetet, hogy vasárnap odafigyeljünk, mert felugrottunk a kategória 2. helyére. Aludtunk már nyugodtabban. A befejező napon a The Legend elnevezésű, a csempegyár területén kialakított szakaszt kellett 2x teljesíteni, amik között újból együtt ebédeltek a párosok a gyűjtőben. Lehet kicsit látványtalanabbra sikeredett ez a napunk, de rettenetesen izgultunk, hogy biztosan átgurulhassunk a céldobogón. Ott aztán elszabadult a pokol. A médiásoknak nem adtak esélyt a szurkolók, barátok olyan képre ahol átvesszük a kupát, mert megrohamoztak minket. Tört ott tükör, motorháztető, van ,,jégkár” a tetőn is, de emlékezetesre sikerült a díjátadónk az biztos.

Hogyan tovább idén, hogyan tovább jövőre?
⁃ Szerettünk volna Nyíregyházán, a nekünk hazai közönség előtt és a rally2-ben bemutatkozni, de nem tudtunk segítőt találni a környékünkön. Megpróbálunk decemberben Kunmadarasra, Veszprémbe vagy Mogyoródra eljutni, aztán felkészülni 2019-re. A jövő évre végre szeretnénk egy teljes északi régiót megvalósítani és az év végén a dobogóra felállni.

⁃ Köszönjük reklámpartnereinknek: Kálmán Bútoripari Kft., V-Step Kft., QuattroKer Kft., M&M Technik Kft., GombosVehicleLeasing Kft., Cseró Kft., Qtisepru.hu, EastMotorsport Kft., RallyFeeling.hu

 

Comments are closed.