Ha kapsz valamit, azt illik megköszönni…

Bardóczy Ádám külföldi munkahelyi elfoglaltságai miatt nem sok versenyen tud indulni, sőt ebben az évben a Salgó Rallye volt számára az első. Nagy reményekkel és tervekkel érkezett a Rallye2-es mezőnybe, nem titkolt célja volt, hogy egy jó abszolút eredményt érjen el. Elmondása szerint ez nem csak rajta múlt… 

Ebben az évben még nem láthattunk versenyezni. Miért pont ez a verseny és miért pont ez az autó?

– Külföldön dolgozom és ez a verseny esett bele abba az időpontba, mikor Magyarországon vagyok – kezdi a beszélgetést Ádám. Igen, idén először neveztem rali versenyre, olyan közegben szerettem volna versenyezni ha már időt, energiát és pénzt áldozok a kedvenc sportomra, ami a versenyről szól és olyan versenyzőkkel versenghetek az idő ellen, akik fejlesztik, segítik a fejlődésem és gyorsaságom ebben a sportban. Sokat gondolkoztam azon, hogy milyen autóval is kellene elindulni, körbejártam a lehetőségeket és megnéztem a bajnokságokat, ezt követően arra jutottam, hogy a számomra legmegfelelőbb választás, egy R2-es versenyautó lesz. Annak tudatában, hogy nem lesz teljes mezőny a Rallye1-ben az adott kategóriában, a választásom a Rallye2-re esett, ahol ilyen kocsival az abszolút elsőségért lehet versenyezni és nagyon gyors pilóták csatáznak az első helyezésekért. Így Rallye2-es licencet váltottam ki, hogy ebben a bajnokságban indulhassak.

A versenyhétvége előtt tudtál az autóval tesztelni?

– Igen, részt vettem egy hivatalos teszten, ahol körülbelül húsz kilométert mentem a kocsival. Ez lehet elég, ha rendszeresen versenyzik az ember ugyanazzal az autóval, de mivel ebből az évből már eltelt nyolc hónap és most először ültem versenyautóban, nekem ez kevés volt arra, hogy a versenyen az elejétől jól tudjak menni, de arra elég, hogy valami fogalmam legyen az autóról és nagyjából be tudjam magamra állítani.

Az első gyorsaságin rögtön egy abszolút ötödik időt jöttetek, viszont kaptatok egy tíz másodperces büntetést.

– Az első körben a biztonság mellett döntöttünk és közép-kemény gumikkal mentem ki a szervizből, ami így utólag nem volt jó választás. Igen, kaptunk egy állítólagos lassító rombolásért tíz másodperc büntetést, amit elfogadtam, a belső felvételemen ez nem látszik hol történhetett, az autón sem igazából, de mivel a belsőkamera csak előre néz, így nem is tudnám bizonyítani, hogy tényleg nekimentem valaminek, ebben az esetben megbíztam az illetékes sportbíró ítéletében.

Az első kör végén az abszolút hatodik helyen álltatok. Mivel ez volt életed első versenye egy első kerekes autóval, nem lehettél elégedetlen.

– Csak aszfalton igaz ez az állítás, ugyanis murván versenyeztem már egy ugyanilyen versenyautóval. Az első kör végén elégedetlen nem voltam, kicsit csalódott viszont igen, mivel a nem megfelelő gumizásomnak köszönhetően elég sokat kaptunk az első körben és láttam elég nehéz lesz innentől kezdve az első helyezésért küzdenünk.

A verseny további részében is magabiztosan autóztatok és az abszolút dobogó is elérhető közelségben volt.

– Én azt gondolom, hogy meg is lett volna, nem rajtunk múlt. A versenyt vezető tisztségviselői számos esetben nem a legjobb döntést hozták meg és ezzel befolyásolták a verseny eredményeit. Én magamban tudom, ha minden szabályszerűen történik, akkor abszolút harmadik vagyok, de mivel nem így történt, ezért a történelem könyvbe egy abszolút hetedik helyezést kaptam a versenyirányítástól. Ha kapsz valamit, azt illik megköszönni, így köszönöm ezt Magyar Nemzeti Autósport Szövetség.

A mátrakeresztesi gyorson a zuhogó esőben viszont rengeteget vesztettetek és tönkretette az egész napotokat…

– Na igen, ez nem egy egyszerű eset és tudjuk az eső a raliban benne van. Szabályzat nincs rá mit kell tenni ilyen esetekben, viszont léteznek bevált protokollok, amit az adott gyorsasági vezetőbírója nem alkalmazott, nem vállalt fel. A versenyközpontból szabálytalanul érkező utasítás alapján döntött, ugyanis olyan döntését követte, akinek nem volt jogosultsága erre utasítást adni. Ezen a gyorsaságin az erős vihar ellenére és a megfelelő biztonsági feltételek hiánya mellett elrajtoltattak a versenyzésre alkalmatlanná vált versenypályán, amin mi meg is próbáltunk végigmenni, de az első sima jobb kanyarban, az alig látható vízátfolyáson, kis tempónál is felúszott az autó, így lassítanunk kellett annak tudatában, hogyha itt balesetet szenvedünk, nem biztos hogy időben segítséget kapunk. A gyorsasági befejezését követően jeleztük az esetet, majd a célceremónia alatt kérelmet is adtunk be, de mindent elutasítottak, indoklás nélkül.

A 6-os kategóriában így is sikerült dobogón végeznetek és a részeredmények is igencsak biztatóak volt. Nem kaptál kedvet a folytatáshoz?

– Én az abszolút helyezésekért indultam ezen a versenyen, ebben a bajnokságban, nem hogy kedvet nem kaptam, rossz szájízzel távoztam Salgótarjánból, mert ez megint nem csak a sportról szólt. A verseny tisztségviselői számos esetben nem a legjobb döntéseket hozták meg és be kell látni, ennek így nincs sportértéke. Remélem ezzel sikerült annyira elvenni a kedvem attól, hogy egyáltalán Magyar Bajnokságban való indulásban is gondolkodjak a továbbiakban.

Köszönettel a Topp Cars-nak tartozom, akik profi módon biztosították és szervizelték a megfelelően felkészített versenyautót nekünk a versenyre, az autó hibamentes volt, tökéletesen működött és a jó eredmény sem ezen múlt. A verseny pozitívuma is ez számomra, köszönöm az egész csapatnak, hogy együtt dolgozhattunk és Editnek pedig azt, hogy elviselt.

Comments are closed.