Ha elesel, akkor tudod meg a határaidat

Seben Janiék nagyot estek a Parasznya és Lyukóbánya között rendezett Rally3-as versenyen, amiből rengeteget tanultak és már gőzerővel készülnek az idei év utolsó Rally3-as futamára, a Geresdlak Ralira. Janóval beszélgettünk a parasznyai verseny után. 

Az idei évben jó pár verseny van már mögöttetek. Hogyan foglalnád össze az eddig tapasztaltakat?

– Igen, sok versenyen voltunk, kihasználtunk minden lehetőséget, mert tanulni szeretnénk és ehhez kell a versenykilométer. Röviden, sokat tanultunk, volt részünk mindenben, de ami nagyon fontos számunkra a futómű beállítás, mert az gyenge volt és a gumiválasztást kell még eltalálni, mert az egy nagyon fontos része a ralinak. A pályafelírások zöldfülűként sok helyen fejtörést okoztak és abban nehéz tanácsot kérni, mert azt mindenki másképp látja. Összefoglalva, az autóbeállításokban szereztünk sok tapasztalatot, illetve a versenypályák körülményeiről.

Mi az, amit elhagytál és mi az, amit beépítettél a versenyzésedbe az elmúlt hónapokban?

– Amit el kellett engednünk, az az utcai gumi, mert az nekem nagyon csúszott és sok helyen nem bíztam benne kellőképp. Az nem jó, ami beépült, hogy először szépen kell autózni biztonságos íveken és ha megy, utána gyorsulni. Illetve nem lehet a mi szintünkön időre menni, tanulni kell és menni, ez a fontos…

Hogyan készültetek a Parasznya és Lyukóbánya között rendezett Rally3-as versenyre?

– Nagyon vártuk és komolyan készültünk a versenyre, bizonyítani akartunk. Így utólag átgondolva talán ez volt a baj… Vittünk esőgumit, tehát mindenre gondoltunk, néztem belsőket, próbáltam rákészülni, koncentrálni. Azért, hogy minél többet autóban legyek, lementünk pénteken Ádándra tesztelni, vezetni, gyakorolni.

Hogyan sikerült teljesítenetek a verseny első öt szakaszát?

– Szerintem vegyes volt, de jól kezdődött. Az első gyors általában puhatolózás, de beleadtam amit lehetett, és jöttünk a Rally3-as mezőnyben egy abszolút tizenötödik időt, ami a tudásunkhoz képest elfogadható. A második gyorson volt egy kis kalandunk, megforogtunk, de semmi komoly, ez időben nagyon rossz lett. A harmadik gyors sikerült a legjobban, szerintem itt időben és látványra is javultunk, a tizenkettedik idő lett a miénk. Itt kezdtem el bizakodni és elhinni, hogy gyorsulunk… A negyedik gyorson lefelé nagyon gyorsan jöttünk, a végén és az elágazásnál sajnos láttam, hogy nem bírok befordulni és elfékeztem magam. Túlcsúsztunk megint, otthagytam súlyos másodperceket, ez hiba volt. Az ötödik gyors megint sokkal jobb volt, érzésre is gyorsultunk, jól éreztük magunkat, nagyon tudatosan mentünk. Ekkor rájöttem, hogy lefelé valamiért nem megy, de megbeszéltük, változtatunk rajta.

 Aztán jött az utolsó gyorsasági szakasz…

– Jött a hatodik gyors. Elindultunk és gyorsulni akartunk, de tempónál minden másképpen viselkedik. A pattogós futómű jobban pattog, a gumi jobban melegszik és erre nem volt megfelelő felkészültségem, de szerintem a nap végére már fáradt is voltam. Sajnos tanulni kell belőle és sokat menni, hogy ezek a helyzetek rutinból jobban megoldhatóak legyenek, de ami rátett egy lapáttal, az árokban lévő tuskó, mert az nem segített! 🙂

Nehéz lesz felállni ebből az esésből?

– Hát igen, a versenyzéshez ez hozzá tartozik, néha elesel, akkor tudod hol vannak a határaid, persze nem túl jó érzés, de felállok és erősebben folytatom a munkát. Nagyon sokan pozitívan biztattak és ez nagymértékben segített nekem. Egyeztettünk a csapattal, új navigátorom lesz, aki tapasztaltabb versenyzés területén. Az új autó is másképp lesz összerakva, sok tanulságot leszűrve. De nem hajtom le a fejem, Geresdlakon indulunk és nyomjuk tovább.
Nagyon köszönöm a feleségemnek és a családomnak, mert mellettem állnak, nagyon jól esik. Köszönöm a főszponzoromnak, hogy mindenben támogatnak és segítenek: a jatekshop.hu nak!!! A csapat kitartó munkáját, Csernai Zsolt szervezését, Dynamic Rally Team. Továbbá a Minőségi Árúforgalmazó Kft.-nek a támogatást, segítséget hasznaltlakokocsik.hu-nak. 

Comments are closed.