Győzni mentek Salgótarjánba

A kategória győzelem reményében érkezett Salgótarjánba a Deli László – Losonczi Csaba páros. Az ötödik gyorsasági szakaszon azonban sem a sors, sem a technika nem akarta, hogy az első körben biztonsági autózásból begyűjtött tíz másodperc hátrányukat ledolgozzák… Lacival beszélgettünk a számukra rosszul végződött versenyről.

Mielőtt a Salgó Raliról beszélgetnénk, egy pár mondatban térjünk vissza a balszerencsés Székesfehérvár Ralira. Mi történt veletek azon a versenyen?

– Székesfehérvár nem volt betervezve, de a támogatók segítségével beszorítottuk, mivel vezettem a 2WD Kupát és kellettek volna a pontok! Rossz taktikát választottam, miszerint az első gyorson rögtön menni akartam egy jó húzósat, ami idegen pályán három pályabejárásból nem bizonyult jó ötletnek! Csákberény feléig jutottunk, ahol leestünk az útról, de szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem borult fel a kocsi, pedig oldalt csúszott a nagy szintkülönbség felé… Valahogy sikerült összegépészkedni, hogy egyenesen “ugrassunk le”, így a kár nem lett jelentős, viszont nulláztunk. 😕 Az viszont pozitív visszajelzés volt a versenyt követően, hogy az erdőben a Baksai Laci és Papp Arnie tempójához hasonlították a miénket! 🙂

Milyen tervekkel érkeztetek az idei Salgó Ralira?

– Az idei Salgó Ralira igazából nagy tervekkel készültünk, nem titkolt szándékunk volt, hogy nyerni akartunk, de taktikus versenyzéssel, nem fejjel a falnak módon!

Az első gyorsaságin rögtön a gumik tapadásával volt problémátok.

– Az első kazári gyors előtti időellenörzőhöz, mint mondjuk a többihez is, Csabi profi módon futó percre vitt oda, de szerintem a gumit nem kellőképpen melegítettem meg, igazából a lefelében kezdett el megfelelően működni, de nem volt gond ezzel, mert amúgy is megbeszéltük, hogy az első kört teljesen rizikómentesen teljesítjük.

A 2WD Kupában a harmadik helyen álltatok és egy gyorsabb tempóval az előkelőbb helyezés sem volt távoli.

– Teljes egészében csak a 2WD Kupára koncentráltunk, ezért is óvatoskodtuk el a kazári, majd mátrai gyorsot is, pláne hogy abban a tudatban voltunk, hogy az egyik ellenfelünk három perc késés miatt harminc másodperc büntetést kapott, amit a kazári gyors után nézve húsz másodpercnek tüntettek fel, majd Cered előtt teljesen eltűnt, ezért görcsös is lett kicsit az a gyors, miután megtudja az ember, hogy nincs előnye, amit be lehetett volna osztani! Ezt követően a szervizben megbeszéltük, hogy rákapcsolunk és ledolgozzuk a tíz másodperc hátrányunkat, aminek a fele már a kazári gyorson történt balesetig meg volt nagyjából! A kazári hidas bal-jobb előtt viszont kezdődött a baj, a fékpedál beszaladt… Etapon viszont nem jelentkezett ez a dolog újra.

Aztán az ötödik gyorsaságin…

– Jött az ötödik gyorsasági a Mátrában, ami előtt a gumimelegítés során újra bent fogott a pedál, ekkor volt egy rossz előérzetem, de elrajtoltunk… Hátha… Viszont már az első visszafordítónál vacakolt a fék, majd föntebb kitört a jobb első kerék, konkrétan a komplett kerékagy széttört, így újra nullázás… 😞

Azért remélhetőleg a kudarcok nem szegik a kedvedet és minél hamarabb láthatunk versenyezni!

– El vagyok keseredve nagyon, mert a 2WD kupát be tudtuk volna húzni, tényleg sok tartalékunk volt még, a kategória társak pedig nem javítottak a következő körben, sőt! Ettől függetlenül gratulálunk nekik illetve jobbulást kívánunk az előttünk balesetet szenvedett Kolencsik-Kemény párosnak!!! Mecsek Ralin, az anyagiak miatt, szinte nulla annak az esélye, hogy indulni tudjunk, hacsak nem történik valami csoda! 🙂

Köszönetet szeretnék mondani azoknak, akik nélkül ez nem jöhetett volna létre, mert egész évben mellettem álltak: HE-ÚT Építőipari Kft., Tiszák Kft., Agria-Merci Kft., SAME 2000 Kft. egriajto.hu, Szilárd Autódiagnosztikai Bt., ponyva21.hu, Gulf illetve nem utolsó sorban Higany és a család, barátok, valamint a párom önzetlen segítsége!

Comments are closed.