Gyorsan, tét nélkül szeretnének autózni az idei évben

Berki Gáborral már a Miskolc Rallye gépátvételén találkoztunk, de természetesen a fő téma még az Eger Rallye történései voltak. A “borsodi” pályákon rendezett versenyen már nyerni szeretnének, de általában mindig közbe jön egy sajnálatos technikai hiba, vagy egy gyorsabb ellenfél. 

A tavalyi év sikerei után, milyen célokkal kezdtétek az idei évet?

– Tavaly, a bajnokság megnyerése után elhatároztuk, hogy 2019-ben gyorsan akarunk menni tét nélkül, persze a célba is be szeretnénk érni. 😄 Tavaly ugyan jó pár olyan verseny volt, ahol be kellett osztani a tempót azért, hogy célba érjünk és bezsákmányoljuk a pontokat. Ez nagyon nehezemre esett, de végül is ez is kellett a bajnoki címhez. Most Egerbe ezzel nem foglalkoztunk és végig teljes gázon mentünk. Kivéve először a szuhai gyorson, mert azon féltem mit ad vissza. Nagyon rossz minőségű és dobálós pálya, kiszámíthatatlan, hol murvás, hol nagy köveken kellet féktávot venni. Rengeteg információt kellet felírni az itinerbe és végig kanyar, kanyar hátán. Sajnos ez a pálya az első körben annyira nem sikerült. (Itinerbe is jól eltévedtünk…🤨) Tajmeltől elég sokat kaptunk, plusz még büntetést is az etap útvonal elhagyása miatt, így már az első hellyel nem számolhattunk. Sajnos sok etap volt, ezen a gyorson is és mire másodszor mentünk már ráéreztem és tudtunk kategória első időt autózni rajta. Nagyon tetszett, pedig féltem tőle, de még nagyon visszamennék, 😄 olyan igazi ralis pálya.

Az elmúlt évek Eger ralijairól milyen személyes emlékeitek vannak?

– Harmadszor voltunk Egerben, így hát mondhatom azt, hogy a pályák nagy része ismerős volt. Kivéve ez a szuhai gyors. Az teljesen idegen. Nagyon szeretjük az Eger Ralit, szinte a kedvencünk. Itt nyertünk először kategóriánkban és itt estünk az előző éven egy nagyot! Szerencsére bajunk nem lett. Máshogy kezdődött minden, mint a megszokott. Rajtceremónia után egy esti gyors. Nekem tetszett! Ami nem tetszett, az a szervizpark és a sok elmaradt gyors! Nekünk a hibák ledolgozása miatt nagyon kellett volna a többi gyors is, hogy tudjunk javítani. A negyedik helyről a második helyezésig tudtunk feljönni.

A szuperspeciál után nem voltatok elégedettek, pedig nem volt annyira rossz az időtök.

– Tetszett az a sötét szuperspeciál első gyors. A kategória megnyerése egy tized másodpercen múlott, így bánom, hogy nem nyomtam jobban.  Ahogy a videókon láttam, sokan nem járták be ezt a gyorsot többször, vagy csak nem írták fel jól. 🙁

Nagy harc volt a kategóriában a Tajmel Tibivel, végül a második helyen sikerült abszolválnotok a versenyt.

– Izgalmas hétvége volt, a kategória soha nem volt még ilyen erős és még ráadásul kettő egri versenyzővel is meg kellett küzdeni, akik még igencsak ügyesek is voltak. Végig menni kellett teljes gázon, nem lehetett lazítani. Ami még nagy élmény volt számunkra és meglepődés, mikor etapon defektet kaptunk, a mögöttünk lévő BMW (Tajmel-Horváth) azonnal megállt segítséget nyújtani. Másfél éve megyünk itt az ORC mezőnyében, de ilyen, vagy ehhez hasonló még nem történt. Sőt itt inkább a kategóriatársak annak örülnének, örülnek, ha kiesnénk… 🙁Utólag is nagyon köszönjük! Végül mindig a jó emberekkel történik meg a baj, a végső ellenőrzésen majdnem kizárták őket, nem volt meg a minimális súly. Sokan lázadtak miatta, de nem azon a 15 kg-on múlik! 😄😄

Miskolcon támadás az első helyért?

– Igen, mindig az első helyért támadunk, de nem mindig jön össze. 🤨 Hol a technika szól közbe, hol egy gyorsabb pilóta, 😂 vagy valami igen komoly autó. Szeretnénk ha ilyen sokan lennének a kategóriánkban továbbra is.

Mindenkinek nagyon köszönjük az önzetlen segítséget! Szervizcsapatunknak és támogatóinknak is: Macon Winch, Alaska Ice, Gagarin Autó kft. A családnak, hogy vigyáznak a kisfiúnkra!

Comments are closed.