Gyorsan, de okosan!

Bajnoki címet szerzett Balics Ákos és Borsfai Dávid, a Korda Racing junior versenyzői a Rallye2-es pontvadászat 7-es kategóriájában futamgyőzelemmel szerezték meg a bajnoki címet, míg a 2WD kategóriában is dobogóra állhatnak majd a bajnoki díjkiosztón, itt ugyanis a harmadik helyen zártak. Ákossal beszélgettünk a Nyíregyháza Ralin történtekről.

A bajnokság szempontjából igencsak fontos verseny volt számotokra a Nyíregyháza Rallye. Mennyivel készül az ember másképpen egy olyan versenyre, ahol egyszerűen nem fér bele semmilyen hiba?

– Különösebb extra felkészülést nem igényelt a verseny. Az volt a legfőbb szempont, hogy az autónk, ha törik, ha szakad (és szakadt 🙂 ) mindenképpen kibírja a ránk váró közel 600 kilométer megpróbáltatásait. A Gondi fivérek ismét kiváló munkát végeztek, így az autó maximálisan fel lett készítve a versenyre. Ami a hajózó személyzetet illeti, mi a szokásos edzésekkel és futással készültünk a versenyre. A pályabejárás során talán egy picit biztonságosabb, lassabb itinert készítettünk, mint azt az előző versenyeken tettük. Egyetlen feladatunk maradt, célba vinni az autót. Bármi áron.

A pénteki napon tartott belvárosi szuperspeciálon látszott is rajtatok az óvatosság, de így is egy 7-es kategória harmadik időt autóztatok a ködben!

– Szerettünk volna gyorsan autózni a rengeteg néző előtt, azonban a kialakult ködben nem voltak túl jók a látási viszonyok, és én már lelki szemeim előtt láttam, ahogy a nagy sietségben egy padkán kifordítjuk a kereket. Ezt mindenképpen szerettem volna elkerülni. Egy helyen picit túl is csúsztunk, tolatni kellett, de ezt leszámítva minden rendben volt. Az ember nem is gondolná, hogy mennyivel nehezebb az év utolsó versenyén okosan versenyezni, szemben a szezon első versenyével, ahol még tét nélkül lehet száguldozni, hisz nincsenek leosztva a lapok. Pontosan ez történt a WRC-ben is az Ausztrál Ralin. Nagyon szurkoltam mind Neuville-nek, mind pedig Tanak-nak azonban nagyon szépen megmutatkozott, hogy Ogier mennyivel rutinosabb versenyző. Nagyon szépen és okosan versenyzett. Végig ott volt fejben és ennek meg is lett az eredménye, hiszen a hatodik VB címüket ünnepelhették. Hasonlóan álltunk mi is a versenyhez. Gyorsan, de okosan!

A másnapi gyorsaságiknak még heten álltatok neki a kategóriában, aztán az ellenfelek elkezdtek fogyni, ti viszont magabiztosan haladtatok a cél felé.

– Jó volt végre újra ennyi autót látni a kategóriában. Emelem kalapom a KIA-s hölgyek előtt, hogy ilyen szépen versenyeztek a hétvégén. Visszatérve a kérdésedhez, tudtuk, hogy egy nagyon hosszú verseny vár ránk, és ezek az N-es autók közel sem bírnak annyit mint egy R5-ös. Sokkal jobban kell figyelnünk arra, hogy csak annyit vállaljunk az autóval, amennyit a gyári alkatrészek elbírnak. Magabiztosan de gyorsan autóztunk, minek köszönhetően a harmadik gyorsasági után már a kategóriánk első helyén találtuk magunkat. Kopasz Krisztiánék előtt kb. fél perces előnyünk volt és azt tűztük ki célul, hogy ezt meg is tartsuk. Természetesen egy második hely is elég lett volna nekünk a bajnoki címhez, de szerettünk volna az év utolsó versenyén győzelemmel ünnepelni és a 2WD kupában a lehető legtöbb pontot begyűjteni.

Volt a napnak olyan szakasza amikor a kiesés szélére sodródtatok?

– A hatodik szakaszon hatalmas ködben és némi lelki teherrel rajtoltunk el. Úgy jöttünk ki a szervizből, hogy tudtuk, leszakadt az egyik váltótartó bak és ezt a szervizben az idő rövidsége miatt nem tudtuk orvosolni. Ennek köszönhetően minden terhelésváltásnál hatalmas fémes csattanás jelezte, ahogy a váltóház ide-oda közlekedett a haspáncél és a nyúlván között. Ennek ellenére úgy döntöttem, hogy ebben a nagy ködben lehet esélyünk arra, hogy tovább növelhessük az előnyünket Krisztiánékkal szemben. Szerettem volna elvenni a kedvüket attól, hogy tovább támadjanak minket. A technikai hiba ellenére szépen letaláltunk a pályán, hiszen két, előttünk rajtoló párost is megelőztünk a szakaszon. A következő gyors rajtjában kaptuk az információt, hogy Krisztiánék sajnos beestek. Nagyon sajnáltuk őket, hiszen egy szimpatikus páros és jókat szoktunk csatázni. Innen már tényleg csak be kellett csorognunk a célba.

Beértetek a nyíregyházi célba és ezáltal megszereztétek a 7-es kategória bajnoki címét! Sőt a 2WD éves összesítésében is előléptetek!

– Nagyon örültünk, hogy megláttuk a céldobogót Nyíregyházán. Soha nem jártam még ebben a városban és pozitívan csalódtam. Gyönyörű város és nagyon szépen fejlődik. Az külön meglepett minket és jó érzéssel töltött el, hogy szinte a csapból is a Nyíregyháza Rallye folyt. Az emberek hozzáállása is nagyon pozitív volt. Előre engedtek a városban a versenyautóval, amikor látták, hogy etapon éppen rohanásban vagyunk. A zord idő ellenére rengetegen voltak a városi szuperspeciálon illetve a pályák szélén. Jó volt így versenyezni. Szép emlékeket őrzünk majd a városról.

A maximumot hoztátok ki ebből az évből, vagy maradt még benne?

– Év elején kijelentettem, hogy addig nem nyugszunk amíg bajnokok nem leszünk. Az idei év rendkívül változatos volt. Sok volt a keresztbeverés a kategóriában, így annak ellenére, hogy két versenyt is ki kellett hagynunk, még nem kellett elengedni a reményt. Számomra a legfontosabb a 2018-as évben az volt, hogy végre megtanultam hideg fejjel versenyezni. Nem hibáztam, nem dobtam be sehova az autót. Ha úgy adódott nyomtam a gázt, de ha arra volt szükség, hogy célba érjünk, akkor hoztuk a kötelezőt. A rengeteg munka gyümölcse beérett, megszereztük a bajnoki címet valamint a 2WD kupában a bronzérmet. Ha minden versenyen el tudtunk volna indulni, lehet, hogy még előrébb végezhettünk volna, de az autósportban a „ha-val” kezdődő mondatoknak semmi értelme. Személy szerint elégedett vagyok, egy nagyon jó szezont zártunk és büszke vagyok a csapatomra!

Köszönjük a támogatóinknak, hogy lehetővé tették számunkra a versenyzést, valamint Korda Eriknek, hogy végig hitt bennünk, és soha semmilyen körülmények között nem mondott le rólunk!

A Korda Racing együttműködő partnerei: A-HÍD Építő Zrt., Penta Általános Építőipari Kft, Siva Group Zrt, Stravia Kft, Ecowian Környezetbarát Tisztítószerek, ENEOS Motorolaj – Szakál-Met-Al Kft., HERTZ – Mercur Rent a Car Kft, REVO-TEC Gépipari Kft, Szerszámbróker Kft, StapleCare Kft, Music Engine Kft, MNR Fémmegmunkáló és Szolgáltató Kft, Keviép Építőipari és Szolgáltató Kft, Corax-Bioner ZRt, Auto-Szoft Kft, Euroaszfalt Kft., Betonútépítő, Lánchíd 19 Hotel, Blaora Kft, Inwatech Kft, Nógrádker Zrt., RAORG Translog Kft, FEOL Industrial Automation Kft, K-P-K TransCoop Kft, Alexovics Kft, Sinus-Networks Kft, Start Complex Service Kft., Verbis Kereskedő és Szolgáltató Kft, Stefani Kft, FKZ-Tools Kft, VIWA Vitaminvíz, Ventil Épületgépész, Young B.T.S. Kft., Iter Építő, ZN-Tech, Tibuktu, PP Media, Equicom Kft, A. S. S. Kft, T-NC Technika, Muzsai Metall Kft, Industrial Electro Service Kft, Szirt Bau Kft, Doktor Természet Kft, Steinerbrunner Győző, Rábakert, Régió Center Kft, Prémium Szerszámker Kft, Master-Pharma Kft, Al Oliva Kft, Pápai Beton Kft, Travel 4 You, Csősz Trans Kft, Hyundai WIA, Origo CNC, Eftech Kft, Lead Design, Wimmer Trans Kft, L&L Trans Kft, Inter Cars, Közmű-Alagút Zrt., Forvett Kft.

 

Út a bajnoki címig!!!




Comments are closed.