Gazdik Laci már nem dédelget merész álmokat

PENTA Rally a HERTZ Kupáért 2017 – MARB futam

Gazdik László – Haász Eszter (Mitsubishi Lancer EVO VI)

Egy pár mondatban bemutatnád az eddigi ralis pályafutásodat az olvasóinknak? 

-1995-ben kezdtem amatőr versenyeken egy Ladában, mint navigátor. Két éven keresztül csináltam, majd kisebb kihagyás után 1999-től 2013-ig Ladával versenyeztem, már mint pilóta. MNASZ junior bajnokság, RTE H1 és A6 csoport, illetve amatőr Rallysprint versenyeken indultunk. Számtalan első, második, harmadik hellyel büszkélkedhetünk kategóriánkban. Nyertünk az év végi elszámolásnál kategória bajnoki címet Rallysprint bajnokságban és RTE-ben is szép eredményeket tudhatunk magunkénak. 2013-ban matematikai esélyünk volt a Lada Kupa A csoport győzelmére RTE-ben, de sajnos az utolsó váci futamon felrobbant a motorunk… Ekkor döntöttem úgy, hogy eladom az autót. 2014-től béreljük Hevesi Pisti Mitsubishi-jét, amivel lévén, hogy Pisti használja az első osztályban, nekünk csak az amatőr futamok maradnak. Hol a Licenszes kategóriában, hol előfutóként indulunk. 2014-ben pont a Lábatlan Rally-n estünk egy hatalmasat, azóta inkább hobbi, mintsem komoly sport számunkra a rally.
Nem lebecsülve, de az a Mitsubishi amivel versenyzel, már nem egy mai technika… Mire elég még ez az autó kis hazánk versenyein?
– Hevesi Pisti kezében egy komoly fegyver! 🙂 Annyira, hogy az R5-s kocsik között tud menni vele, így valóban nem lebecsülendő az ütőképessége. Igaz, nem mai technika, de nekünk pont elegendő és legalább akkora élményt nyújt, mint egy Lada… Nem beszélve arról, hogy a kocsi jóval többet tud, mint amennyit mi használunk belőle. Nagyon keveset tudunk menni vele, ezért csak ismerkedünk egymással évről-évre. Most hétvégén előfutóként 6-8 másodpercet kaptunk gyorsonként Lencse Zoliék R5-s Skodájától, ez nekem, nekünk, több mint elegendő. Idén most ültünk benne másodszor és már fiatalabb sem leszek, így nem dédelgetek merész álmokat.
Akkor térjünk rá az elmúlt hétvége történéseire. Milyen céllal indultatok a PENTA Rally a HERTZ Kupáért 2017 – MARB futamon?
-Jól szerettük volna érezni magunkat. Ez volt az elsődleges cél. Egy darabig gondolkodtam, hogy menjünk ezen a versenyen is Licenszes kategóriában, de a 2014-es esésünk óta, nem kísértem a sorsot. Rendre nézegettük az időnket és örülök, hogy nem maradtunk el jelentősen a kategóriánktól. Ha ott megyünk, talán a második hely összejöhetett volna. De nincs ha, így inkább a jó hangulatra koncentráltunk, amit a végén elrontott a motor meghibásodása, de ez sajnos ilyen.  
Milyen tapasztalatokkal lettél gazdagabb a versenyen futott kilométerek után?
– Életemben nem mentem még Yokohama slickkel, most sikerült és kellemesen csalódtam, pedig nem mai gumikról van szó… Szakaszról szakaszra sikerült gyorsulnunk, sajnáltuk, hogy a végére, az utolsó gyors előtt megadta magát a motor. Most azért szorítunk, hogy Hevesi Pistinek sikerüljön a hétvégi pécsi versenyre összerakni a motort!  Tegnap már próbálgattuk, így remélhetőleg ott lehet gond nélkül.
Férfi társaink elmondása szerint, nagyon “dekoratív” volt az autó belülről… 🙂
– A férfi társak véleménye helytálló. Eszter nemcsak egy rendkívül csinos hölgy, de tökéletesen ellátja a navigátori teendőket is. Nagyon gyorsan felvette a ritmust, ez a második évünk együtt és továbbra is vele tervezem a versenyzést.
Mik a tervek még a versenyzés terén az idei évben?
– A terveinket mindig a Hevesi Pisti versenyeihez és az aktuális anyagi helyzetünkhöz igazítjuk. Ő még biztosan megy Egerben, így marad a Miku VB vagy a Szilveszter Rally. Ebből úgy tűnik, hogy az év végi megmérettetés jöhet szóba. A Mikulás Rallyn az átlagnál jobban fogy a kocsi, így az kevésbé pénztárca barát. A cél, hogy ott is elszórakoztassuk magunkat.
Köszönettel tartozom a családomnak, Eszternek és természetesen Hevesi Pistinek, a szinte mindig tökéletes autóért.

Comments are closed.