Gátat szabott az álmoknak a felrobbant gátló

Balics Ákos sikeres versenyének a felrobbant gátló szabott gátat… Ez a műszaki hiba a bajnokság szempontjából nem jött jól, hiszen értékes pontokat veszített a csapat. Ákosék nem keseregnek, hanem gőzerővel készülnek az Ózd Ralira.

balics_miskolcrally17 (3 of 5)

Hogyan sikerült felkészíteni az autót a hosszúra nyúlt téli szezonban?

– Sajnos már a Szilveszter Rally-t sem tudtok befejezni az autóval, a sebességváltó problémái miatt, szóval gondoltuk, hogy lesznek még elrejtett csontvázak ebben a projektben. A Korda Racing szerelői januárban darabjaira szedték az autót és innen kezdtük el újraépíteni. Tényleg csak a csupasz karosszéria maradt, így azon megkezdődtek a lakatosmunkák, a belső térben a poroltó rendszer kiépítése, stb.. A futóműben az összes szilentet, gömbfejet, stabilizátort kicseréltek a fiúk. Rengeteget dolgoztak az autón, azonban rajtunk kívülálló okok miatt csak a Miskolc Rali rajtja előtt pár nappal készült el.

Miben tud neked segíteni a Korda Racing csapata egy versenyhétvége alatt?

– Tulajdonképpen mindenben, de nem csak a versenyhétvége ideje alatt, hanem egész évben. Abszolút levesznek minden terhet a vállamról, így nekem csak a versenyzéssel kell foglalkoznom. Felkészítik az autót a versenyre, ha van valami különleges kérésem az autóval kapcsolatban, akkor azt is megoldják. Nem ismernek lehetetlent. Lélekben én már letettem róla, hogy elrajtolunk Miskolcon, hiszen a verseny előtt másfél nappal még a műhely padlóján hevert a motor és a váltó, azonban éjszakába nyúló munkaórákkal talpra állították az autót, így ott lehettünk Miskolcon. Nagyon köszönöm nekik!

balics_miskolcrally17 (4 of 5)

Mennyire vártad már a Miskolc Ralira kiírt pályák meghódítását?

– Ugyan még csak ez volt a második Miskolc Ralim, de én mindig nagyon szeretek visszatérni ide. Gyönyörű helyeken autózunk, így ez nem csak egy versenyhétvége, hanem egy kis kirándulás is vegyül a pályabejárás programjába. Mályinkán tavaly már autóztunk a Historic mezőnyében, azonban pont itt lett csapágyas motorunk, szóval bíztam benne, hogy a 2017-es verseny segít majd megszépíteni az emlékeket. Lyukóbányán még soha nem mentem, valamint a Kánó-Ragály is új volt számomra. A minőségéből adódóan nekem Szuha ugrott be róla elsőnek. Nagyon vártuk már, hogy kipróbálhassuk a Honda-t, hiszen a verseny előtt csak pár kilométert tudtam vele kocsizni, azt is közúton.

Amíg versenyben voltatok gyorsról – gyorsra javultatok.

– Nagyon szerettem volna már márciusban megkezdeni az ismerkedést az autóval, azonban erre nem nyílt lehetőségünk, így a Miskolc Rali-ra, mint tesztversenyre tekintettünk. Próbáltunk folyamatosan gyorsulni, azonban még rengeteg maradt benne. Az Ignis-hez képest teljesen másként viselkedik a Civic. A sebességváltó végáttétele is hátráltatott bennünket, hiszen 140-nél leforogja az ötödiket és onnantól kezdve csak utazunk. Rengeteg munka lesz még az autóval, de szerintem jó irányba haladunk. Marci nagyon összenőtt már az autójával és ezeket a pályákat sem most látta először. Tőle azért kaptunk rendesen. Úgy gondolom, ha a szezon második felében már folyamatosan közelebb tudunk kerülni hozzájuk, akkor elégedettek lehetünk.

balics_miskolcrally17 (2 of 5)

Sajnos a második kör már nem úgy sikerült, ahogy szerettétek volna…

– A szervizparkba a kategóriánk második helyén érkeztünk, azonban onnan már nem mentünk tovább. Sajnos a verseny lengéscsillapítóink nem készültek el a versenyre, így utcai lengéscsillapítókkal rajtoltunk el Miskolcon. Sajnos ezeket az utcai gátlókat nem ilyen extrém igénybevételekre tervezték, így a szerelőink amikor megemelték az autót és levették a kereket már látták, hogy nagy a baj. A jobb első gátlónk felrobbant, elfolyt belőle az olaj és a gumi is már bele-bele ért a kerékdobba. Mérlegeltük a helyzetet és meg kellett hoznunk a szomorú döntést, hogy itt a vége. Egy jelentősebb anyagi kárt megelőzve leadtuk a menetlevelet és összecsomagoltunk. Nagyon bántott, hogy egy ilyen műszaki hiba térdre kényszerített minket, hiszen a bajnokság szempontjából értékes pontokat vesztettünk, de nem kesergünk, hanem már a jövőt tervezgetjük.

Következő versenyetek?

– Salgón támadunk! 

A Korda Racing együttműködő partnerei: A-HÍD Építő Zrt., Penta Általános Építőipari Kft, Siva Group Zrt, MÁDA Plusz Kft, Novomatic, ENEOS Motorolaj – Szakál-Met-Al Kft., Metrober Kft, HERTZ – Mercur Rent a Car Kft, REVO-TEC Gépipari Kft, Alabárdos Étterem, Frimedia Kft, K-P-K TransCoop Kft, Szerszámbróker Kft, SurgiCare Kft, StapleCare Kft, BHS Medical Kft, Music Engine Kft, MNR Fémmegmunkáló és Szolgáltató Kft, Corax-Bioner ZRt, Auto-Szoft Kft, , BDA Trans Kft, Lánchíd 19 Hotel, BWS Belső Tér Kft, RAORG Translog Kft, FEOL Industrial Automation Kft, BWS BelsőTér Bt., Alexovics Kft, Sinus-Networks Kft, Procomtec Kft, Verbis Kereskedő és Szolgáltató Kft, RAAB CNC Kft, Stefani Kft, FKZ-Tools Kft, VIWA Vitaminvíz, Ventil Épületgépész,Total Quality Control Kft., Equicom Kft, A. S. S. Kft, T-NC Technika Kft, Muzsai Metall Kft, BK Aeon Kft, Industrial Electro Service Kft, Dezső Bt, Bialabok Alexandra, Szalai International Kft, STEIN Villamos Kft, Doktor Természet Kft, Régió Center Kft, Auner Motorsport

17522585_1542865862404078_4965914620466258418_n

Comments are closed.