Fontos állomás, Miskolc.

Eredményes versenyhétvégét zártak az LPWMSport versenyzői a borsodi versenyen. Az országos rallye bajnokság második futamán négy versenyautót állított hadrendbe a csapat, melyből három eredményesen célba ért.
A team zászlóshajójával, a Hyundai i20 R5-el Lovász Pálék a Lavanttal Rallye után alig két héttel álltak rajthoz.

„Az utolsó osztrák versenyen keserűség maradt bennem és úgy szálltam ki a kocsiból, hogy enyhén szólva dühös voltam a műszaki hiba miatt… Nyilván nem jó úgy visszaülni, hogy esetleg ismét előfordulhat valami hiba és ezért bizonytalan vagyok…ez nem az a sport. Így a miskolci verseny elé beiktattunk két tesztet. Az első teszten tulajdonképpen terheltük az autót, a Lavanttal Ralllye-n fellépett hiba okát kerestük. Szerencsére ezt viszonylag hamar megtaláltuk és kijavítottuk. A második teszten már a futómű beállításoké volt a főszerep, megpróbáltuk a legjobban beállítani az autó tapadását a miskolci futamra. ” – kezdte lelkesen Lovász Pál.

„A népkerti salakpályán minden évben remek a hangulat, de talán azt kell mondjam idén ezt is felülmúlta a miskolci közönség. Tempós köröket futottunk a vendég utasommal a salakon, így az itt elért időeredménnyel is elégedettek lehetünk. Azt már megszokhattuk, hogy a miskolci futam általában tartogat valamilyen meglepetést, így most sem volt másképp…hiszen szombat reggelre szemerkélős esőre ébredtünk. Kis vízre számítva álltunk ki a szervizből, ez az első szakaszon még bejött… azután leesett egy nagyobb eső és így a taktikánk összedőlt. Picit kaotikus volt a sátai szakasz, nagy vízátfolyásokkal hadakoztunk, csúszkáltunk. Ennek ellenére nem kaptunk sokat a többiektől. A következő körben beletaláltunk a gumikba de sajnos Sátán összeszedtünk egy defektet, körülbelül hat kilométert jöttünk így. Ezután már rendben folyt a versenyünk, minden működött és nagyon jó időket tudtunk jönni. ” – összegezte Pál a versenyen történteket.

A nagyon jó idők pedig az abszolút ötödik, negyedik és harmadik idők voltak!!! Az utóbbit azon a Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt szakaszon futották, mely talán a verseny legnehezebb szakasza volt.

„Igen ez valóban jól sikerült. 😊 Úgy gondolom, hogy a technikás pályákon ahol sok a kanyar, szűk az út és szintkülönbségek vannak, nos ezeken a szakaszokon már jó a sebességünk. Megfelelő a ritmusunk és elég bátrak tudunk lenni. Ennek az oka az lehet, hogy a Mitropa Kupában ilyen vagy ehhez hasonló szűk utakon versenyzünk. Ezek a kihívások megtanítottak bennünket, ilyen körülmények között gyorsnak lenni. Van egy autóversenyző mondás, ami ha jól emlékszem Stig Blomqvist svéd pilótától származik, hogy: „Az erdőben gyorsan autózni fák között csak az erdőben gyorsan autózva fák között lehet megtanulni” 😊 Nyilván nem lehet elmenni a kiváló mérnök mellett aki a csapattal van. Mirek sokat gyorsít rajtunk, remekül össze tudunk dolgozni, sok múlik azon, hogy a saját stílusomhoz idomítjuk az i20-ast. Tamással is remek az összhang, sok éve megyünk együtt. Ezek így együtt gyorsítanak minket. Remek a csapatunk is, négy versenyautót versenyeztettünk Miskolcon, minden autó kiválóan teljesített, a csapaton semmi nem múlt, tudják a dolgukat. Sajnos Bacsa Tomiék most picit gyorsabbak voltak saját maguknál is, beestek. Én azt gondolom, hogy ez Miskolc Rallye egy fontos állomás volt nekünk és a csapat minden tagjának. 😊” – zárta mosolyogva Pál az elért eredmények értékelését

A Mitsubishi Evo IX.-el nem kis meglepetést okozott a Bacsa – Hanyik kettős az Eger Rallye-n, hogy megnyerték a kategóriájukat. Hasonló elánnal vágtak neki a borsodi pályáknak a fiatal versenyzők. Jól indítottak, hiszen ismét az élre álltak a kategóriájukban, azután a második körben hibáztak és egy jobbos kanyart nem tudtak bevenni…

„Életünk első, de talán a legnagyobb hibáját könyvelhetjük el magunknak! Sajnáljuk, amiért csalódást okoztunk azoknak akik szorítottak értünk, de nem adjuk fel és pozitívan tekintünk a jövőre, hiszen csak így tudjuk a céljainkat elérni. Sajnos picit nagyobb tempóval érkeztünk meg a kanyarhoz és nem tudtam elfordítani a kocsit. Szerencsére nem sérültünk meg, de sajnos az EVO összetört.” – foglalta össze a pilóta a hibát.

Az LPWMSport két Peugeot 208-as R2-es versenyautót állított csatasorba. Az egyiket a Peugeot Sport Hungary 208 Rally Cup versenysorozat keretében, a Riskó Dániel – Bíró Péter versenyzőpárossal. A másikat az először Peugeot 208 R2 kormányzó Tábori Ákossal és az ezen a versenyen debütáló navigátorával, Nagy Brigittával. Riskó Daniék a 208-as kupa bronz serlegeit emelhették a célban magasra.

„A verseny előtti teszten sok segítséget kaptam Lovász Palitól. Úgy érzem, hogy hasznos dolgokat adott át nekem. A versenyt jól indítottunk, az első két gyorsra megfelelő gumi volt a 208-ason, majd a sátai szakaszon leesett az eső, itt viszonylag sokat kaptunk. Volt egy kis műszaki problémánk, de a szervizben megoldották a srácok. A következő kör felétől a magunk tempóján autózva tartottuk a harmadik helyezésünket egészen a végéig. Az látszott, hogy nem érjük utol az előttünk lévőket és az előnyünk is elég arra, ha magabiztos, hibamentes autózással megtarthassuk a dobogót.
Extrém körülmények voltak a versenyen egész nap. Korlátozva volt a felhasználható gumi mennyiség (összesen nyolc darabot használhattak fel a versenyzők), így a végére már megmaradt gumik között válogattunk. Így nem mindig a legoptimálisabb gumi volt fent, de próbáltunk vigyázni és defekt nélkül megoldani a versenyt. Fantasztikus pályák voltak, remek rendezés. Fontos pontokat szereztünk.” – foglalta össze a Dani a miskolci élményeit.

A csapat másik 208-asával Ákosék az RC3-as kategóriába neveztek, ahová például Bútor Robi és 306 Maxi Kit-Car versenyautója is tartozik. Ákosék megleptek mindenkit és megnyerték a kategóriájukat.

„Úgy álltunk neki a Miskolc Rallye-nak, hogy mindenféleképpen célba szerettünk volna érni. Egyel nagyobb kategóriába neveztünk, szeretjük a kihívásokat. 😊 Új navigátorral és számomra új autóval vágtam neki ennek a versenynek. Szerettem volna visszarázódni az első kerék meghajtású versenyzéshez és azt gondolom hogy ez sikerült is. 
Nagyon jól működött az autóm amiért hálás vagyok a csapatnak, Brigi is nagyon jól végezte a dolgát. Igazán jól helyt állt az első versenyén. Igaz volt egy hibám és picit el is gumiztuk magunkat egy körre de ezen a versenyen most belefért. Én azt gondolom hogy kiegyensúlyozottan tudtunk végig versenyezni és ez meghozta a gyümölcsét. Bízunk benne hogy a későbbi futamokon azért tudunk még gyorsulni, erre reális esélyt látok. Aztán következő versenyen támadunk. Köszönjük szépen a csapatnak és a partnereimnek a sok segítséget” – nyilatkozta a verseny céljában Tábori Ákos

Az LPWMSport következő eseménye a 28. Rally Opatija. A Szlovén rallye futam, mely a Mitropa Rallye Cup 2019. következő állomása. Itt Lovász Paliék a Hyundai-al és Ifj. Kanyik Antiék a 208-as Peugeottal állnak a rajtvonalhoz és remélhetőleg gyarapítják a pontjaikat.

Az LPWMSport partnerei: CREDOBUS, Lisztes Trans, KF Service Solutions Kamion Fényező Kft., M6 L.O.G Kft., Expert Lajta Kft., Diesel DR, Total, Bus Center Kft., Hungarofék Kft., Pirto-vill Kft., Millers Oils Topmotorolaj.hu, Hankook Racing Tires.

 

Comments are closed.