Fent és lent

Felemás hétvégét zártak az Inter Europe Team párosai a Nyíregyháza és a vele egy hétvégén zajló Pálháza Ralin. A csapatnak kijutott a kategória győzelemből és az első gyorsaságin való kiesésből is. 

Berta József – Losonczi Csaba (Honda Civic Type-R)

Berta József: Nagyon fontosnak tartottuk, a pálházai versenyt, de csak a kategóriára figyelve. Mindenképpen nyerni szerettünk volna, hogy minél nagyobb pontelőnyt tudjunk kiautózni. A versenyen minden rendben volt a harmadik gyorsig, nyugodt előnnyel kezdtük volna, de elromlott a kormány szervója. Ott voltunk az út szélén, se szerszám, se semmi nem volt nálunk. A PSZA csapatának köszönhetően sikerült telefonon segítséget kérni és újra működött! 😁 Sajnos késtünk kilenc percet, ez egy perc harminc másodperces büntetést hozott nekünk. Így visszaestünk a kategória második helyére és az abszolút ötödik helyről is lecsúsztunk. A második kört negyven másodperces hátrányból kezdtük, de az első gyorson már harmincnégy másodpercet ledolgoztunk. Sajnos a második gyorson, a nagy ködben, Baksai Laciék balesetet szenvedtek (jobbulást nekik😘), így etap lett. Az utolsó gyors, a baleset miatt már csak a célba érkezés volt a terv. Végül sikerült ledolgozni a hátrányt és lett még negyven másodperc előny is belőle. Ezzel most az 5/RC3 kategóriát kilenc pont előnnyel vezetjük. 😁 Köszönet az Inter Europe Team-nek és a PSZA ügyes szervizeseinek! 

Szikszai Béla – Holló Barnabás (Citroen C2R2)

Szikszai Béci: Nos, elég karcsúra sikeredett ismét számunkra a Nyíregyháza Rally. A pénteki nap még minden szuper volt, a máriapócsi első gyorsot megnyertük a kategóriában és bizakodva vártuk a szombati versenynapot! Aztán másnap jött a hideg zuhany, ugyanis a reggeli első gyorsra menet félúton Barna felfedezte, hogy a kijelző szerint nincs töltésünk. Sajnos nem a műszer mutatott rosszul és mire felértünk az első gyors időellenőrzőjébe, már gyakorlatilag csak három henger ment a Citroënbe! Így sajnos számunkra tavaly után, idén is a kiesés jutott ezen a megmérettetésen!

Szöllősi Roland – Szilágyi Richárd (BMW M3)

Szöllősi Roland: Nagyon vártuk a Rally Hungary-t, sokat készült rá a csapat. Egerbe mentünk utoljára ORC-be, ami sajnos rövidre sikerült, ezért bíztunk benne, hogy végre a Zemplénben tudunk egy jót versenyezni. Nem mentünk még sosem ezen a környéken, nagyon tetszettek Ricsinek és jómagamnak is a gyorsasági szakaszok, élveztük a pályabejárás minden percét. Elérkezett az első gyorsasági, a RabócsiRing, amit nem sikerült sajnos abszolválni, a hátsó futóművünk sérült. Ezt sajnos sem a helyszínen, sem a szervizparkban nem lehetett megjavítani. Nagyon sajnáljuk, hogy ilyen rövidre sikerült a versenyünk. Sok szurkolónk, barátunk, család, támogatók látogattak el a helyszínre, amit nagyon köszönünk nekik! Ígérjük, legközelebb nem fognak csalódni! 😉 Köszönjük Inter Europe Team! 🙂

Bartha Aurél – Szarka Dávid (Honda Civic)

ifj. Bartha Aurél: A Nyíregyháza Rally nagyon-nagy izgalmakkal járt nekünk már a felkészülést követően is, mert pár nappal a verseny előtt elmentünk tesztelni, kipróbálni az autót és magunkat, hogy minden rendben van-e. Körülbelül a második nekifutást követően az egyik kigyorsításon az autó úgy tett, hogy elmegy ereje-hangja, de alapjáraton gond nélkül, csattogás, vagy rendellenesség nélkül működik tovább. Ezt követően éjszakába nyúló szerelés, másnapi parkolás, programozás következett és valami oknál fogva az autó 8 lóerővel erősebb lett. Már a kiírásban láttuk, hogy sajnos “bójás-vizesblokkos” padka védelem lesz a gyorsaságikon, a rönkök helyett… Ebből egyből gondoltam, hogy nekünk semmi más nem lesz, csak egy túlélő verseny, mert egyik bója sem lesz a helyén és mindenhol kihordásra kell számítanunk, így is volt… Mind lelkileg-erőnlétileg, illetve fejbe nagyon készültem erre a versenyre, mindenképpen el akartam kerülni, hogy esetleg úgy fejezzük be, mint a tavalyi futamot… Így most meg se próbáltam “sietni”, kivéve ahol biztos voltam a dolgomban. Meg is lett az eredménye egy P12-es harmadik hellyel és egy Youngtimer második hellyel. Nagyon biztosan autóztunk nap közben, megcsúszás, forgás, vagy éppen defekt nélkül és így sikerült annyi előnyt összeszednünk, hogy egy kis szerencsével bár, de sikerüljön megtartani a dobogós helyünket. A második körben a sötétben egy kicsit tapogatóztam, nagyon keveset mentem még sötétbe, új volt a lámpasor is az autón, szoknom kell még, hogy mit látok, mit nem és hogy mit higgyek el, vagy mit nem, de ez majd alakul. Összességében egy nagyon jó verseny volt, amit hibamentesen sikerült teljesítenünk. Nagyon boldogak vagyunk az eredményünkkel. A Honda viszont nyugdíjba vonul és esetleg Rally Legenden, vagy Nyíregyháza Rally-n fogok vele indulni Édesapám navigálásával, mi Szarka Dávid navigátorommal a 2021-es szezont a Mitropa Kupában fogjuk teljesíteni, egy 2010-es  Ford Fiesta R200-al. Hazai versenyen a szurkolók Eger, Miskolc és a Nyíregyháza Ralin szurkolhatnak majd nekünk. Köszönjünk szponzorainknak a támogatást, valamint a szerelőimnek a segítséget és a biztatást!

Szabó Norbiék ezúttal az első osztályban, ott is az ORC-ben indultak. A Szuperspeciált élvezték, valamint a szombati első szakaszon is szépen letaláltak de a füzéri pálya kifogott rajtuk és lecsúsztak az útról ahol sajnos az autó is komolyan megsérült. A versenyzőpáros szerencsére sértetlenül szállt ki az eset után.

Bodor Tamás és Juhász Péter a Felicia-val próbálta meghódítani a Zemplént ami nem sikerült, mert már az első szakaszon félreálltak.

Bihariék a szombati első kört teljesítették, szolgáltatták a látványt a nézőknek de a technika máshogy gondolta és kiállni kényszerültek.

Csapó Roland – Csapó Attila (Lada VFTS)

Csapó Roland: Kemény versenyen vagyunk túl, az első három gyorsasági szakaszon átbeszélő nélkül mentünk, az utolsó gyorson pedig sajnos defekttel jöttünk, de csak meglett a második helyezés az egyedi rajtengedélyesek között. A verseny végén a harmadik helyért járó kupát adták nekünk ide, természetesen tévedésből.

 

Comments are closed.